Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом bt3w4tw або Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com
Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю вас з початком нового навчального року!!!
Ми цьогоріч навчаємось за підручником ЗАРУБІЖНА 8 клас
Також вам потрібно завести зошити та підписати їх за зразком
Зошит для робіт із зарубіжної літератури учня (учениці) 8-А класу гімназії № 13 "Джерело" м. Бердянська прізвище та ім'я (в родовому відмінку)
Щасти вам!!!
Уроки № 69-70
Двадцять сьоме травня
Класна робота
Тема: Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. Література на літо
Шкільна програма із зарубіжної літератури 9 клас (з посиланнями)
Тема: Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. Література на літо
Шкільна програма із зарубіжної літератури 9 клас (з посиланнями)
Фрідріх Шиллер
- До радості
- Додаткове читання:
- Вільгельм Телль
- Івікові журавлі
Оноре де Бальзак
- Гобсек Скорочено
- Додаткове читання:
- Батько Горіо
- Шагренева шкіра
Уроки № 67-68
Двадцяте травня
Класна робота
Тема: Узагальнення та систематизація навчального матеріалу
Тема: Узагальнення та систематизація навчального матеріалу
Опрацювати презентацію за посиланням Узагальнення
Опрацювати презентацію за посиланням Узагальнення
Уроки № 65-66
Чотирнадцяте травня
Класна робота
Тема:РМ (у)
Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)
1. Опрацювати інформаційні картки.2. Домашнє завдання. Виконати інтерактивне завдання "Відшукай пару" https://learningapps.org/11215592, підготуватися до контрольної роботи; виконати тест за посиланням ТЕСТ
Тема:РМ (у) Диспут «Проблеми порозуміння дітей та дорослих» (за вивченими творами)
Уроки № 63-64
Шосте травня
Класна робота
Тема: Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у
творі
1. Опрацювати матеріали презентації за посиланням БУБА
2. Домашнє завдання: прочитати "Вафельне серце" (аудіокнига дивись нижче)
Тема: ПЧ № 4 Парр
М. «Вафельне серце»
1. Ознайомитись з матеріалами презентації:
Тема: Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі
1. Опрацювати матеріали презентації за посиланням БУБА
2. Домашнє завдання: прочитати "Вафельне серце" (аудіокнига дивись нижче)
Тема: ПЧ № 4 Парр М. «Вафельне серце»
1. Ознайомитись з матеріалами презентації:
Уроки № 61-62
Двадцять дев'яте квітня
Класна робота
Тема: Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і
можливість його подолання . Ознаки притчі у творі
1. Простежити сюжетний ланцюжок твору.
- Джонатана бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання – У Лівінгстона прагнення до вдосконалення – Він вивчає мистецтво польоту– Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування чайок – Лівінгстона вигнали зі зграї – Життя на самоті – Зустріч із сяючими чайками, які забирають його на Небеса – Знайомство з Чіангом, мудрою чайкою-старійшиною, яка вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі – Джонатан вирішує повернутися на Землю, щоб передати отримані знання іншим чайкам його зграї – Флетчер стає першим учнем Джонатана – До Лівінгстона приєднуються інші чайки, яких вигнали зі зграї – Лівінгстон навчає учнів майстерності польоту – Джонатан з учнями летить до зграї, щоб навчати їх майстерності польоту – згодом до нього приєднується все більше прихильників – Передача ролі наставника Флетчеру – Флетчер навчає молодих чайок.2. Алегоричні образи та символи.3. Теорія літератури.4. Доведення. Твір за своїм жанром є притчею,тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.
Сюжет твору має євангельську структуру:
вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.
1
Шлях усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?
У них одна пристрасть - політ, одна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру) - наполеглива праця - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості
-Коли у чайок з'являються імена?
(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)
2
Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?
(наявність моралі) філософський зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення, любові, доброти, пізнання тощо...
3
занотуй!
Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.
4
символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка)
5. Додаткова інформація.Досить багато дослідників і читачів уважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та буддистські мотиви.
Біблійно-євангельський сюжет виявився в обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях, дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим підкреслено, що в притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ, наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка. Ну, хіба що люблю літати».
Буддистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму - ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя - пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані й поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же непідйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі», представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді, звернулися до східних релігійних учень.)
6. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТТема: Барбара
Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки
Тема: Алегоричні образи в повісті. Художній конфлікт і можливість його подолання . Ознаки притчі у творі
тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.
Сюжет твору має євангельську структуру:
вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.
1
Шлях усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?
У них одна пристрасть - політ, одна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру) - наполеглива праця - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості
-Коли у чайок з'являються імена?
(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)
2
Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?
(наявність моралі) філософський зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення, любові, доброти, пізнання тощо...
3
занотуй!
Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.
4
символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка)
Досить багато дослідників і читачів уважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та буддистські мотиви.
Біблійно-євангельський сюжет виявився в обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях, дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим підкреслено, що в притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ, наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка. Ну, хіба що люблю літати».
Буддистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму - ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя - пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані й поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же непідйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі», представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді, звернулися до східних релігійних учень.)
Тема: Барбара Космовська (нар. 1958). «Буба». Художній світ Б. Космовської. Батьки – діти, діти – онуки
1. Опрацювати презентацію за посиланням Буба
2. Прослухати аудіокнигу Б. Космовської "Буба" (скорочено).
Домашнє завдання: прочитати роман за посиланням Буба (скорочено)
Уроки № 59-60
Двадцять друге квітня
Класна робота
Тема: Річард
Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан
Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора
людського буття
1. Опрацювати презентацію "Життя і творчість Річарда Баха".
2. Переглянути буктрейлери до повісті Р. Баха "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон".
3. Опрацювати інформаційні картки.4. Прослухати аудіокнигу Р. Баха (скорочено).5. Переглянути екранізацію твору за посиланням "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон"
6. Домашнє завдання: прочитати за підручником ст. 246-253.
Тема: Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття
1. Опрацювати презентацію "Життя і творчість Річарда Баха".
2. Переглянути буктрейлери до повісті Р. Баха "Чайка на ім'я Джонатан Лівінгстон".
Тема: Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої
мети
1. Аналіз твору Річарда Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не на Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.
Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.
Основний конфлікт в творі “Чайка Джонатан Лівінгстон” – це конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан). Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними".Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана: 1- увідомлення ідеї свободи; 2- досягнення досконалості; 3- прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи.2. Опрацювати інформаційні картки.
Тема: Втілення в образі чайки Джонатана прагнення високої мети
Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не на Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.
Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.
Уроки № 57-58
П'ятнадцяте квітня
Класна робота
Тема: Філософський
зміст та художні особливості твору. Світ дорослих і світ дітей у казці «Маленький принц».
1. Опрацювати інформаційні картки.
Тема: Філософський зміст та художні особливості твору. Світ дорослих і світ дітей у казці «Маленький принц».
Тема: ПЧ № 3 Ульф
Старк «Тоді я був просто Ульф»
Тема: ПЧ № 3 Ульф Старк «Тоді я був просто Ульф»
Уроки № 55-56
Восьме квітня
Класна робота
Тема: Людські
взаємини, моральні цінності у
казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
1. Опрацювати інформаційні картки.2. Знайти правильну відповідь.3. Домашнє завдання. Виконати інтерактивне завдання за посиланням https://learningapps.org/watch?v=p7vwcmtyj20
Тема: Людські взаємини, моральні цінності у казці-притчі А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Тема: Поетизація краси чистих людських взаємин у казці-притчі. Художні образи твору.
Уроки № 53-54
Перше квітня
Класна робота
Тема: Контрольна
робота № 5 з теми «Бароко і класицизм». (тести, відповіді на запитання)
Виконати тести за посиланням ТЕСТ
Домашнє завдання: прочитати казку-притчу "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
Тема: Контрольна робота № 5 з теми «Бароко і класицизм». (тести, відповіді на запитання)
Виконати тести за посиланням ТЕСТ
Домашнє завдання: прочитати казку-притчу "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері
Тема: Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944).
Життя і творчість. «Маленький принц»
- філософська алегорична казка-притча
Уроки № 51-52
Вісімнадцяте березня
Класна робота
Тема: Моральна проблематика комедії Мольєра
«Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору.
Тема: Засоби
комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру. Дискусія:
Хто вони - сучасні Журдени?
Тема: Моральна проблематика комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич». Виховний потенціал твору.
Тема: Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Елементи народного театру. Дискусія: Хто вони - сучасні Журдени?
1. Опрацювати інформаційні картки:3. Розгляньте приклади комічного:4. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ; підготуватись до контрольної роботи; читати "Маленький принц"
Уроки № 49-50
Одинадцяте березня
Класна робота
Тема: Мольєр «Міщанин-шляхтич». Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення
Тема: Основні образи комедії (пан Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.)
- Головний герой комедії "Міщанин-шляхтич" (......)
- Пан Журден прагне (......)
- Слуги в комедії - це (......)
- Люсіль - це (......)
- Вигадка про сина турецького дворянина належить (......)
- Натурецького вельможу переодягнувся (......)
- Пана Журдена посвятили у неіснуючий сан (......)
- На банкет пан Журден запросив (......)
- Маркіза Дорімена закохана у (......)
- Використовує гроші пана Журдена, підігрує йому, але зневажає його (......)
- Дивиться на пана Журдена, як на опудало (......)
- У кінці комедії намічаються весілля (......)
Уроки № 47-48
Четверте березня
Класна робота
Тема: Історичні умови, філософське та естетичні підґрунтя класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму
Тема: Мольєр (1622-1673) – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво
Уроки № 45-46
Двадцять шосте лютого
Класна робота
Тема: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Формування нового бачення світу і людини в епоху бароко. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки
- візитка бароко;
- мета;
- походження терміну;
- хронологічні рамки:
- історична атмосфера епохи;
- наукові відкриття;
- світ в епоху бароко;
- людина в епоху бароко;
- своєрідність бароко;
- основні ознаки;
- герої бароко;
- тематика творів;
- проблематика творів;
- провідні мотиви;
- художні засоби бароко;
- представники.
Тема: Луїс де Гонгора-і-Арготе (1561-1627). «Галерник». Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.
1. Опрацювати інформаційні картки.2. Читання вірша "Галерник".3. Прослухати вірш "Галерник".4. Аналіз твору.5. Домашнє завдання: скласти текст послання галерника до своєї дружини (5-7 речень); виконати тест за посиланням ТЕСТ
Уроки № 43-44
Дев'ятнадцяте лютого
Класна робота
Тема: РМ №3 (п) Написання листа літературному герою.
Лист Дон Кіхоту, Ромео або Джульєтті
Тема: Контрольний
твір-роздум на тему
· „Чи потрібні Дон Кіхоти в нашому
житті?”)
· „Благородний лицар Дон Кіхот
— герой і дивак”
· «Трагедія кохання Ромео і
Джульєтти»
1. Написати твір-роздум за поданими темами
2. Виконати тест за посиланням ТЕСТ
Уроки № 41-42
Дванадцяте лютого
Класна робота
Тема: Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського, авантюрно-пригодницького, філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність «вічних образів»
4. Домашнє завдання: Виконати тест за посиланням ТЕСТ
Уроки № 39-40
П'яте лютого
Класна робота
ПЕРЕВІР СЕБЕ!
Тестові завдання
1. У чому полягала причина туги Ромео?
а) у коханні до Джульєтти;
б) у коханні до Розаліни;
в) у ворожнечі двох сімей.
2. За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту?
а) за Тібальта;
б) за Бенволіо;
в) за Паріса.
3. Як познайомилися Ромео і Джульєтта?
а) на балу у Капулетті;
б) на святі у Монтеккі;
в) на площі у Вероні.
4. У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:
а) Ромео;
б) Меркуціо;
в) Тібальт.
5. Чому загинув Тібальт?
а) був заколотий Ромео;
б) помер від чуми;
в) був убитий Бенволіо.
6. Як Ромео був покараний князем?
а) посаджений під домашній арешт;
б) посаджений до в’язниці;
в) висланий з міста.
7. Що радить Ромео брат Лоренцо?
а) розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;
б) перечекати у Мантуї;
в) поїхати з міста.
8. Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?
а) утекти з міста;
б) випити “отруту”;
в) кинутися з башти.
9. Чому Ромео отруївся?
а) дізнався про "смерть" Джульєтти;
б) життя не мало сенсу для нього;
в) був винен у смерті інших людей.
10. Що було причиною смерті Ромео і Джульєтти?
а) примха долі;
б) ворожнеча між Монтеккі і Капулетті;
в) сильне взаємне кохання.
11. Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?
а) примиряються;
б) ворогують ще сильніше;
в) не звертають уваги один на одного.
12. Що стане пам'яткою про кохання Ромео і Джульєтти у Вероні?
а) трагедія про їхню любов;
б) пам'ятники із золота;
в) любов їхніх батьків.
Уроки № 37-38
Двадцять дев'яте січня
Класна робота
1. Опрацювати літературні картки.
Тема: Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їх еволюція).
РОМЕО | ДЖУЛЬЄТТА |
ДО зустрічі | |
мрійник меланхолік | безтурботна наївна молоденька дівчинка не закохана |
ПІСЛЯ | |
мужній відданий | закохана енергійна безпосередня відверта мудра активна жінка |
Герої | Цитати з твору |
Бенволіо Ромео (до зустрічі з Джульєттою) Меркурціо Ромео І зустріч Лоренцо Джульєтта Ромео | «Кохання чарівне на вигляд, насправді ж – деспотичне і жорстоке»; «Сліпе кохання манівцями веде примхливо і керує нами»; «Страшна ненависть, та любов страшніша»; «Любов – цедим, що в’ється від зітхання» Безумство мудре – ось що є любов. Воноотруює й зцілює кров». «Ми витягнем тебе з того багна, Ах ,вибач, я хотів сказати – з любові». «Кохання може все і все здолає» «Коханці пройдуться по павутинці, яка літає літом у повітрі, і не впадуть» «Любов багата ділом – не словами, – й пишається собою без прикрас… Але моя любов така велика й так зросла безмежно, що я злічить не можу й половини її скарбів…» «Яке ж солодке й справді те кохання, якщо лиш тінь твоя – велике щастя» |
Уроки № 35-36
Двадцять друге січня
Класна робота
4. Домашнє завдання: Прочитати ст. 170-174, вивчити поняття "монолог", "діалог", усно відповісти на питання (ст. 174)
4. Домашнє завдання: виразно читати сонети, вміти аналізувати, вивчити напам'ять сонет Шекспіра (за власним вибором); читати "Ромео та Джульєтта"
Уроки № 33-34
П'ятнадцяте січня
Класна робота
Уроки № 31-32
Восьме січня
Класна робота
Уроки № 29-30
Вісімнадцяте грудня
Класна робота
Контрольна робота № 3 з теми "Література Середньовіччя"
Уроки № 27-28
Одинадцяте грудня
Класна робота
Є тисяч десять міст, мабуть;
Але чи є хоча б одне, в якому
Не славилася б воїнів могуть?
А що, якби серпи, мотики й рала
Повиливати нам з блискучих лат,
Аби воли покірно оборали
Цунь поля запустілого улад?
Гіркі ридання вже б не поливати
Ту землю, де гула страшна війна.
Чоловіки б із піснею орали,
Жінки б наткали з шовку полотна.
(Переклад Я. Шекери)
Назва поезії | Тема | Художні образи | Ідея | Основна думка | Вид лірики |
Ду Фу «Пісня про хліб і шовк» | Мрія про мир, відродження країни, припинення війни | Піднебесна воїни, війна, серпи, мотики, рала, шовк | Уславлення мирної праці, засудження війни | Людина повинна жити, працювати й творити, а не воювати | Громадянська лірика |
Ду Фу «Весняний краєвид» | Вірний син своєї землі сумує через війну на Батьківщині | Країна,квіти, війна, птахи журливі | Мрія про відродження країни; засудження війни | Навесні все повинно радіти: і природа, і люди | Громадянська лірика |
7. Домашнє завдання: опрацювати ст.131-134, виразно читати вірші, усно відповісти на питання на ст. 134.
ПЧ №
2. Творчість Рудакі.
Газелі, рубаї, бейти
1. Золота доба персько-таджицької лірики (опрацювати інформаційні картки)
Дистанційне навчання
Уроки № 25-26
Четверте грудня
Класна робота
2. Домашнє завдання: опрацювати статтю підручника на ст.119-124; вивчити конспект.
Тема: Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701—762). «Сосна біля південної галереї», «Печаль на яшмовому ґанку». Основні теми і мотиви лірики митця. Вплив даосизму на його світогляд. Своєрідність пейзажів Лі Бо, втілення в них краси природи і духовного життя
(ЛК) Культурні центри Середньовіччя на Сході й Заході. Ключові поняття китайської міфології, філософії (конфуціанство, даосизм), які знайшли відбиток у літературі. Християнство. Іслам.Уроки № 23-24
Двадцять сьоме листопада
Класна робота
Дафна ... (на лаврове дерево)
Самозакоханий юнак ... (на нарцис)
Зевс ... (на золотий дощ, бика)
Арахна ... (на павука)
Іо ... (на телицю)
Молоко Гери ... (на Молочний Шлях)
Краплі молока Гери ... (на білі лілеї)
Астрея ... (на сузір’я Діви)
2. Прочитайте уривок «Потоп» (І, вірші 253—312), дайте відповіді на питання:
• Хто бере участь у покаранні людей? (Зевс, Нот — південний вітер, Іріда, Посейдон) Зачитайте, що робив кожен із них.
• Що вас найбільше вразило в картині потопу? Перекажіть цей епізод.
• Художники подають на розгляд ілюстрації до уривка.
• Порівняйте міфологічне уявлення про потоп давніх греків та біблійний переказ про Всесвітній потоп.
3. Прочитайте уривок «Філемон і Бавкіда», дайте відповіді на питання:
• Чому інші селяни не впустили Юпітера та Меркурія? (Селяни не були гостинними.)
• Зачитайте епізод, коли Філемон та Бавкіда піклуються про гостей. (Від слів «Тут Філемон їх запрошує поруч сідать на ослоні» до слів «Поки не вдавсь до гостей та й під ноги до них не забився»)
• Про які риси характеру старого подружжя свідчить цей вчинок? (Гостинність, працьовитість, щедрість, повага до людей, здатність до самопожертви)
• Як боги довели свою вдячність стареньким? (Пожаліли їх і залишили їм життя, на відміну від інших селян.)
• Яке бажання висловили Філемон і Бавкіда?
(«Хочемо бути жерцями і храму святого глядіти;
Та як у згоді дійшли до кінця свого віку земного,
Дайте і вмерти одразу обом, щоб мені не прийшлося
Бачить дружини в огні, та і їй щоб мене не ховати».)
• Яке перетворення відбулося з подружжям? (Вони перетворилися на зелені дерева, які не розлучилися навіть після смерті.)
• Яку ідею хоче донести до читача Овідія? («Люди, шануйте богів, то й вам тоді шана довіки»)
• Кого сьогодні називають Філемоном і Бавкідою? (Нерозлучне подружжя, що провело усе життя в мирі та злагоді.)
Висновки:
1) Що поєднує уривки «Потоп» та «Філемон і Бавкіда»? (Боги карають грішних людей та жаліють тих, хто їх шанує.)
2) Які перетворення вам знайомі за поемою Овдія? (Перетворення людей та всього на землі «Чотири покоління людей»; світу землі — на світ води — «Потоп»; праведного-подружжя — на прекрасні дерева — «Філемон і Бавкіда».)
IV. Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи
Тема: Контрольна робота № 2 з теми «Античність». Контрольний твір «Концепція людини і світу в античній літературі»
Уроки № 21-22
Двадцяте листопада
Класна робота
Тема: Пýблій Овíдій Назóн(43 р. до н.е. – бл. 18 р.н.е.). Життя і творчість поета. Міфологічний і філософський зміст поеми «Метаморфози». Конфлікт митця із владою, трагедія вигнання і сум за батьківщиною у «Сумних елегіях» («Життя поета» (ІV, 10)). Образ відторгнення поета. Любов до вітчизни як провідна ідея твору («Сумні елегії»)
Уроки № 19-20
Тринадцяте листопада
Класна робота
(ЛК) Вічні
образи античності в мистецтві (живопис, скульптура, музика, кіно та ін.).
Античні образи й мотиви у творчості письменників різних часів і народів.
(ЕК) Зевс і Прометей у міфах і в трагедії «Прометей закутий» Есхіла
1. Прослухати біографію Есхіла:
Тема Пýблій Верґíлій Марóн (70-19 рр.до н.е). “Енеїда” (огляд) («Заспів», «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму»). Зв'язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору. Образ Риму
1. Опрацювати презентацію за посиланням Вегілій "Енеїда"
2. Прослухати аудіокнигу "Енеїда" (скорочено)
3. Домашнє завдання: прочитати ст. 96-105, відповісти на питання на ст. 106 (усно), скласти сенкан до слова Еней
Уроки № 17-18
Шосте листопада
Класна робота
5. Домашнє завдання: прочитати ст. 76-80, відповісти на питання літературного практикуму на ст. 80.
Уроки № 15-16
Тридцяте жовтня
Класна робота
1. Опрацювати інформаційні картки "Особливості розвитку і види лірики в Давній Греції".7. Домашнє завдання: прочитати ст. 71-76; відповісти на питання на ст. 76 (усно); вміти аналізувати вірш.
Уроки № 13-14
Шістнадцяте жовтня
Класна робота
Уроки № 11-12
Дев'яте жовтня
Класна робота
Тема уроку: Контрольна робота № 1 за темами «Вступ», “Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури” (тести, відповіді на запитання)
Виконати тест за посиланням
Тема уроку: Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Специфіка розвитку літератури в Давній Греції і в Давньому Римі. Концепція людини і світу в античній літературі (ідея гармонії тілесного і духовного, любов до життя в усіх його проявах, відкриття світу, героїчне служіння, катарсис, поєднання реального і міфологічного та ін.)
(ТЛ) Героїчний епос (УС) Українські переклади творів античних митців.
Уроки № 9-10
Друге жовтня
Класна робота
Тема уроку: РМ № 1 (у). Мудрість та повчальність євангельських притч (Притча про сіяча. Притча про блудного сина. Притча про загублену вівцю й загублену драхму)
Тема уроку: Коран (огляд) – головна книга ісламу. Міфологічні сюжети, образи, моральні настанови в Корані. Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя
5. Домашнє завдання: опрацювати ст. 31-38; відповісти на питання на ст. 38 (усно).
Уроки № 7-8
Двадцять п'яте вересня
Класна робота
Тема Біблія.
Старий Заповіт. 10 заповідей. Афоризми Старого
Заповіту.
1. Переглянути і опрацювати відеоурок:
Уроки № 5-6
Вісімнадцяте вересня
Класна робота
Тема: Біблія як основа двох релігій - юдейської і християнської. Зв'язок Біблії
Тема уроку: "Біблія. Старий Заповіт. Міфи «Створення світу», «Каїн і Авель». Морально- філософський зміст біблійних сюжетів і образів. Ключові ідеї Старого Заповіту".
Уроки № 3-4
Одинадцяте вересня
Класна робота
Тема: Загальнокультурне значення священних книг народів світу, найвідоміші з них. Священні книги як вихідна основа світових релігій, етичних уявлень, мистецтва різних народів.
Священні книги | Веди | Біблія | Коран |
Переклад | знання | книги | зібрання Божих одкровень |
Релігія | Індуїзм,буддизм | християнство | іслам |
Форма існування | Усна, а пізніше писемна | писемна | Усна, а пізніше писемна |
Мова створення | санскрит | давньоєврейська, арамейська, давньогрецька | арабська |
Час створення | з середини II тисячоліття до н.е. до початку І тисячоліття до н.е.) | Найдавніші епізоди з'явилися в Х-ІХ століттях до н.е. | в IV столітті нашої ери |
Жанрове розмаїття текстів | Гімни, вірші, молитви, міфи | Притчі, молитви, міфи | Релігійні накази і проповіді,притчі, молитви |
Образи та сюжети | Вішну, Шива, Брахма та його сини, | Авраам, Йосип,Ной, Ісус | Ібрахим, Йусуф, Нух |
Тема: Веди (огляд) як пам’ятка індоєвропейської словесності ІІ-І тис. до н.е. Образи ведійської міфології (боги, напівбоги, герої, ворожі сили, символи та ін.). Космогонічні міфи Вед
1. Переглянути освітній відеоролик "Веди".2. Опрацювати інформаційні картки.4. Ознайомитися з цікавими фактами про Індію .5. Виконати інтерактивну вправу "Цікаві факти про Індію".Домашнє завдання: опрацювати статтю підручника на ст. 11-16; вивчити конспект .
Уроки № 1-2
Четверте вересня
Класна робота
Тема: Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їх характерні ознаки
3. Домашнє завдання: опрацювати статтю підручника на стор. 6-8, знати поняття
Тема: Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їх розвитку в різних країнах
1. Переглянути навчальне відео
Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю всіх з початком нового, зовсім незвичного для нас, навчального року. Бажаю витримки та успіхів! У нас усе вийде!
Почнемо ми з повторення, тому спочатку будемо користуватися підручниками на клас нижче. Вони будуть трохи інакші, бо це курс "Зарубіжної літератури", а не "Світової літератури". Посилання на підручники додається після теми. Також вам потрібно завести зошити та підписати їх.
Усього найкращого!
Урок № 1
Тема Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. «Король Лір і його дочки». «Як Робін Гуд став розбійником». Літературні балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «Рукавичка». А. Міцкевич «Світязь». Роберт Льюїс Стівенсон «Балада про вересовий трунок». (Оглядово)
1. Переглянути матеріал підручника на стор. 14-15.
2. Прочитати балади (стор.23-47)
3.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=pIePJLAAhqo&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK
4.Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=OP_iA4lIWUU&list=PLuKEIL5ZUv
5. Виписати поняття "балада".
6. Домашнє завдання: вивчити поняття, знати зміст балад.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом xhhhpo7 або Тиснути тут
Урок № 2
Тема В. Скотт (1771-1832) – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго»
1.Переглянути відео:
Тема Друга світова війна у європейській поезії . К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте», А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд»
1. Опрацювати статті підручника на стор. 87-91
Урок № 4
Тема Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми. Утвердження сімейних цінностей.
1. Опрацювати статті підручника на стор. 110-111 (стисло законспектувати біографію).
2. Переглянути відео за посиланням Біографія
3. Прочитати оповідання на стор. 111-122.
Урок № 5
Тема Р. Кіплінг. «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу і Заходу. Вірш «Якщо…»
1. Опрацювати біографію та статтю підручника на стор. 124-125 (стисло законспектувати біографію - візитка автора).
2. Переглянути відео за посиланням Кіплінг
3. Прочитати баладу на стор. 126-128 та вірш "Якщо..." на стор. 129.
Урок № 6
Тема Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове рохмаїття детективів. Едгар Аллан По (1809-1849). Повість "Золотий жук". Артур Конан Дойл (1859-1930) "Пістрява стрічка"
1. Опрацювати біографії авторів та статті підручника на стор. 178-180, 189-191 ( дуже стисло законспектувати біографію - візитка автора: народився, сім'я, навчання, робота, захоплення, творчість, нагороди, смерть тощо).
2. Записати поняття "детектив" на стор. 179, "розповідач" та "точка зору" на стор. 180 (до крапки)
3. Прочитати оповідання "Золотий жук" (стор. 181-188) та "Пістрява стрічка" (стор. 191-200)
Урок № 7
Тема Світова новела. О.Генрі (1862-1910) - майстер новели. "Дари волхвів", "Останній листок"
1. Опрацювати біографію автора та статті підручника на стор. 206-208, (дуже стисло законспектувати біографію - візитка автора: народився, сім'я, навчання, робота, захоплення, творчість, нагороди, смерть тощо).
2. Переглянути і опрацівати відеоурок за ПОСИЛАННЯМ
2. Записати поняття "новела" ознаки та різновиди новел (користуючись даними ПРЕЗЕНТАЦІЇ).
3. Прочитати новели "Дари волхвів" (стор. 208-212) та "Останній листок" (за ПОСИЛАННЯМ)
Урок № 8
Тема Герберт Джорж Уеллс (1866-1946). "Чарівна крамниця".
1. Опрацювати біографії авторів на стор. 214-215, 220-221 (дуже стисло законспектувати біографію - візитка автора: народився, сім'я, навчання, робота, захоплення, творчість, нагороди, смерть тощо).
2. Переглянути і опрацівати відеоуроки за посиланнями Чарівна крамниця та Павутинка (виписати тему, ідею, композицію тощо)
3. Прочитати новели "Чарівна крамниця" (стор. 216-219) та "Павутинка" (стор. 222-223)
Урок № 9
Тема Література і культура. Роди літератури (епос, лірика, драма), їхні характерні ознаки. Літературний процес. Основні літературні епохи, напрями, течії, специфіка їхнього розвитку в різних країнах
Урок № 10
Тема Священні книги народів світу. Веди як пам’ятка індоєвропейської словесності II–I тис. до н. е.
Урок № 11
Тема Біблія як основа двох релігій – юдейської та християнської. Зв’язок Біблії з історією і міфологією. Структура Біблії, її складники
Урок № 12
Тема Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Ключові ідеї та образи Старого Заповіту. Новий Заповіт (Євангеліє) Ключові ідеї та образи Нового Заповіту.
Урок № 13
Тема Коран - головна кника ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя (складається із 114 сур)
Урок № 14
Урок № 15
Тема Поняття про античність, її хронологічні межі. Основні етапи, роди і жанри античної літератури. Давньогрецька міфологія. Міфи троянського циклу.
Урок № 16
Тема Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу. «Іліада» (огляд). Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.
Урок № 17
Тема «Двобій Ахілла і Гектора»
(пісня 22, вірші 140–410),
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші
470–670). Образи Ахілла і Гектора.
Рм (п) Порівняльна характеристика літературних героїв. Ахілл
і Гектор
Урок № 18
Тема Види лірики в Давній Греції й особливості їх розвитку. Тіртей (VII ст. до н. е.). «Добре вмирати тому…». Ідея захисту рідної країни в елегії. Античний ідеал героя. Авторська позиція.
Сапфо (VII–VI ст. до н. е.). «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). Звернення у вірші до Афродіти – богині кохання. Образ ліричної героїні, глибина її почуттів і переживань.
Урок № 19
Тема Давньогрецький театр, його характерні особливості, роль в античному суспільстві. Основні жанри давньогрецької драми – трагедія і комедія. Значення творчості Есхіла для розвитку європейської драми і театру. «Прометей закутий». Утілення міфу про Прометея у трагедії «Прометей закутий».
Основний конфлікт трагедії «Прометей закутий». «Дари» Прометея людству. Ідеї служіння, самопожертви, свободиУрок № 20
Тема Публій Вергілій Марон (70–19 рр. до н. е.). «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя). Зв’язок твору з гомерівським епосом, міфологією. Ідея громадського служіння, утвердження величі держави. Образ Енея та його значення в композиції твору.
Урок № 21
Тема Квінт Горацій Флакк (65–8 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Тема мистецтва і призначення митця у творі. Пам’ятник як символ вічності поезії. Розуміння автором значення свого доробку.
Урок № 22
Тема Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. – бл. 18 р. н. е.). «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)). Життя та творчість поета. поеми «Метаморфози» (огляд).
Пч Софокл. «Антігона»
3. Позакласне читання: Софокл "Антігона". Переглянути відео (короткий сюжет)
Урок № 23
Контрольна робота
Тема Античність
Виконати тести за посиланням ТЕСТ
Урок № 24
Тема Середньовіччя як доба, її хронологічні межі та специфічні ознаки в історії європейських і східних літератур. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо (701–762). «Печаль на яшмовому ганку», «Сосна біля південної галереї»
Урок № 26
Урок № 27
Урок № 28
Тема Література середньовічної Європи: основні тенденції та жанрово-тематичне розмаїття. «Пісня про Роланда» (X ст.) Історична основа твору, поетичне переосмислення в ньому реальних подій.Образна система твору: Роланд, Ганелон, Карл та ін. Патріотичні ідеї в «Пісні про Роланда». Елементи фольклору. Особливості поетичної мови твору.
Урок № 29
Тема Аліг’єрі Данте (1265–1321). Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»). Данте як ключова постать італійського Середньовіччя і переходу до Відродження. Загальна характеристика його творчості. Утілення в сонеті 11 Данте краси високого почуття кохання.
Урок № 30
Контрольна робота
Тема Середньовіччя
Виконати тести за посиланням ТЕСТ
2 семестр
Урок № 31
Тема Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури.
Урок № 32
Тема Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. Втілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки.
Урок № 33
Тема Вільям Шекспір (1564–1616). Сонети № 66, 116, 130. Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра.
Урок № 34
Тема Рм (у) Виразне читання сонетів Петрарки і Шекспіра.
Урок № 35
Чотирнадцяте лютого
Тема Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів
1. Опрацювати літературні картки.
Урок № 36
Тема Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція).
РОМЕО | ДЖУЛЬЄТТА |
ДО зустрічі | |
мрійник меланхолік | безтурботна наївна молоденька дівчинка не закохана |
ПІСЛЯ | |
мужній відданий | закохана енергійна безпосередня відверта мудра активна жінка |
Герої | Цитати з твору |
Бенволіо Ромео (до зустрічі з Джульєттою) Меркурціо Ромео І зустріч Лоренцо Джульєтта Ромео | «Кохання чарівне на вигляд, насправді ж – деспотичне і жорстоке»; «Сліпе кохання манівцями веде примхливо і керує нами»; «Страшна ненависть, та любов страшніша»; «Любов – цедим, що в’ється від зітхання» Безумство мудре – ось що є любов. Воноотруює й зцілює кров». «Ми витягнем тебе з того багна, Ах ,вибач, я хотів сказати – з любові». «Кохання може все і все здолає» «Коханці пройдуться по павутинці, яка літає літом у повітрі, і не впадуть» «Любов багата ділом – не словами, – й пишається собою без прикрас… Але моя любов така велика й так зросла безмежно, що я злічить не можу й половини її скарбів…» «Яке ж солодке й справді те кохання, якщо лиш тінь твоя – велике щастя» |
Урок № 37
ПЕРЕВІР СЕБЕ!
Тестові завдання
1. У чому полягала причина туги Ромео?
а) у коханні до Джульєтти;
б) у коханні до Розаліни;
в) у ворожнечі двох сімей.
2. За кого батьки хочуть видати заміж Джульєтту?
а) за Тібальта;
б) за Бенволіо;
в) за Паріса.
3. Як познайомилися Ромео і Джульєтта?
а) на балу у Капулетті;
б) на святі у Монтеккі;
в) на площі у Вероні.
4. У поєдинку на вулиці Верони був смертельно поранений:
а) Ромео;
б) Меркуціо;
в) Тібальт.
5. Чому загинув Тібальт?
а) був заколотий Ромео;
б) помер від чуми;
в) був убитий Бенволіо.
6. Як Ромео був покараний князем?
а) посаджений під домашній арешт;
б) посаджений до в’язниці;
в) висланий з міста.
7. Що радить Ромео брат Лоренцо?
а) розкрити таємницю шлюбу з Джульєттою;
б) перечекати у Мантуї;
в) поїхати з міста.
8. Що вирішує зробити Джульєтта, щоб не одружуватися з Парісом?
а) утекти з міста;
б) випити “отруту”;
в) кинутися з башти.
9. Чому Ромео отруївся?
а) дізнався про "смерть" Джульєтти;
б) життя не мало сенсу для нього;
в) був винен у смерті інших людей.
10. Що було причиною смерті Ромео і Джульєтти?
а) примха долі;
б) ворожнеча між Монтеккі і Капулетті;
в) сильне взаємне кохання.
11. Як ведуть себе Монтеккі та Капулетті, дізнавшись про смерть дітей?
а) примиряються;
б) ворогують ще сильніше;
в) не звертають уваги один на одного.
12. Що стане пам'яткою про кохання Ромео і Джульєтти у Вероні?
а) трагедія про їхню любов;
б) пам'ятники із золота;
в) любов їхніх батьків.
Урок № 38
Урок № 39
Орієнтовні теми:
1) «Сумніших оповідей не знайдете , ніж про любов Ромео і
Джульєтти.» (За п’єсою В. Шекспіра «Ромео і
Джульєтта»)
2) Кохання сильніше за смерть.(За п’єсою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
3) Трагедія і торжество кохання Ромео і Джульєтти. (За
п’єсою В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
4) Батьки і діти. (За п’єсою
В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта»)
Урок № 40
Урок № 41
Урок № 42
4. Домашнє завдання: відповідати на запитання на с. 205 (усно), питання 9 (одне на вибір - письмово 3-5 речень); підготуватись до контрольної роботи за розділом "Відродження"
Урок № 43
Урок № 44
1. Подивитися презентацію "Бароко. Презентація доби".
- візитка бароко;
- мета;
- походження терміну;
- хронологічні рамки:
- історична атмосфера епохи;
- наукові відкриття;
- світ в епоху бароко;
- людина в епоху бароко;
- своєрідність бароко;
- основні ознаки;
- герої бароко;
- тематика творів;
- проблематика творів;
- провідні мотиви;
- художні засоби бароко;
- представники.
Урок № 45
Урок № 46
Урок № 47
Урок № 48
3. Прослухати зміст комедії скорочено.
4. Опрацювати інформаційні картки.
Урок № 49
- Головний герой комедії "Міщанин-шляхтич" (......)
- Пан Журден прагне (......)
- Слуги в комедії - це (......)
- Люсіль - це (......)
- Вигадка про сина турецького дворянина належить (......)
- Натурецького вельможу переодягнувся (......)
- Пана Журдена посвятили у неіснуючий сан (......)
- На банкет пан Журден запросив (......)
- Маркіза Дорімена закохана у (......)
- Використовує гроші пана Журдена, підігрує йому, але зневажає його (......)
- Дивиться на пана Журдена, як на опудало (......)
- У кінці комедії намічаються весілля (......)
Урок № 50
Урок № 51
Урок № 52
Урок № 53
1. Прочитати і зробити короткий конспект біографії автора (стор.235).
2. Переглянути презентацію Біографія
3. Переглянути відеоурок
4. Виписати поняття "притчі" з Літературознавчої довідки (стор 235)
Урок № 54
Урок № 55
Урок № 56
Урок № 57
б) Опрацювати презентацію "Життя і творчість Річарда Баха".
Урок № 58
Мартина на ім'я Джонатан Лівінгстон з молодості бентежить звичність існування чайок, які стурбовані лише щоденною боротьбою за виживання. Охоплений пристрастю до вдосконалення, Джонатан цілком віддається вивченню польоту як мистецтва і способу буття, а не як способу переміщення в просторі для видобутку їжі. Джонатан не може змиритися з правилами примітивного існування мартинів. Будучи вигнаний зі зграї, Джонатан веде ідилічне життя пустельника і нітрохи не страждає від самотності, цілком віддаючись вдосконаленню майстерності польоту.
Одного разу Джонатан зустрічає двох сяючих мартинів, які забирають його в «більш досконалу реальність» — не на Небеса, а наступний, кращий світ, досяжний через власне самовдосконалення. Цей світ населений мартинами, що присвятили себе мистецтву польоту. Джонатан з подивом дізнається, що його завзятість і всепоглинаюча спрямованість у навчанні дозволили йому пройти шлях еволюційного розвитку, на який у звичайних мартинів йдуть тисячі, десятки тисяч життів.
У новому світі Джонатан знайомиться з Чіанг — мудрим мартином — старійшиною. Чіанг стає наставником Джонатана і вчить його переміщатися зі швидкістю думки в просторі та часі. За словами Чіанг, секрет успіху полягає в глибокому усвідомленні того, що справжнє «я» живе одночасно в будь-якій точці простору в будь-який момент часу і не є в'язнем тіла з обмеженим набором заздалегідь запрограмованих можливостей.
Чіанг йде у наступний, ще більш досконалий світ, а через деякий час Джонатан приймає рішення повернутися на Землю, щоб передати отримані знання таким же мартинам, яким він сам був колись, щоб поділитися пристрастю до польоту і прагненням до досконалості. Джонатан збирає невелику команду з мартинів, вигнаних зграєю, і починає навчати їх майстерності польоту. Домігшись вражаючих успіхів, вся команда під проводом Джонатана повертається в зграю. Всупереч старанням мартинів — старійшин вони знаходять все більше прихильників і прихильників. Незабаром Джонатан передає свою роль наставника одному зі своїх перших учнів, а сам залишає земний світ, продовжуючи шлях вдосконалення.
Урок № 59
Досить багато дослідників і читачів вважають, що в повісті-притчі «Чайка Джонатан Лівінгстон» знайшли відображення християнські та будцистські мотиви.
Біблійно-євангельський сюжет виявився в обраності й вигнанні, поверненні до тих, «чий розум відкритий до знань», учнях, дивах, перебуванні в раю для чайок, смерті й воскресінні. Разом з тим підкреслено, що у притчі відсутній будь-який релігійний пафос. Як доказ, наведемо цитати із твору: «Віра тут ні до чого... Навіть у випадку звичайного вміння літати на одній вірі далеко не залетиш». Наставляючи свого учня, Чайка Джонатан говорив йому: «Не давай їм розпускати про мене безглузді плітки. Або робити з мене бога, добре, Флетч? Я чайка.Ну, хіба що люблю літати».
Будцистські мотиви виявилися в перетворенні, основою якого стало страждання. «Ми перелітаємо з одного світу в інший... А щоб зрозуміти досконалість, на це пішла ще добра сотня життів». У притчі акцентовано увагу не на розвитку образу Джонатана Лівінгстона, а на основному постулаті буддизму - ідеї переродження і досягнення досконалості, чайки стають осяйними. «Мета життя - пошук досконалості, а завдання кожного з нас - максимально наблизити її прояв у самому собі, у власному стані і поведінці. Закон на всіх рівнях буття - той самий: свій і наступний світ ми вибираємо за допомогою знання, яке знайшли тут. І якщо тут ми віддаємо перевагу невігластву, то знання наше залишилось дотеперішнім, - наступний наш світ нічим не буде відрізнятися від теперішнього, всі його обмеження будуть збережені, і таким же не - підйомним буде гнітючий вантаж незрозумілого виклику», - говорить Джонатану чайка Салліван.
Наявність євангельських та буддистських мотивів критики пояснювали розквітом у 60-70-х роках XX століття молодіжного руху «хіпі», представники якого відмовилися від споживацького погляду на життя, стверджували культ свободи, любові, проголосили своїми кумирами Ісуса, Будду, Ганді, звернулися до східних релігійних учень.)
тобто короткою оповіддю, що містить інформацію морального чи релігійного змісту.
Сюжет твору має євангельську структуру: вигнання -смерть -воскресіння- проповідь- чудеса та апостоли.
1
Шлях усіх чайок-вигнанців, що у них спільного?
У них одна пристрасть - політ, одна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру)- наполеглива праця - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості
-Коли у чайок з'являються імена.?
(Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу)
2
Чи є в тексті повчання і в яких рядках воно виражене?
(наявність моралі) філософський зміст дуже глибокий і має бути розгаданий читачем, і кожен читач може зрозуміти його по-своєму і винести для себе певні уроки: самовдосконалення, любові, доброти, пізнання тощо...
3
занотуй!
Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.
4
символ безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя. Це стверджує і відома українська поетеса Ліна Костенко у вірші «Крила» (відеозапис. Читає Б.Ступка
Урок № 60
Віслава Шимборська народилася 2 липня 1923 року в містечку Курник, недалеко
від Познані. З восьми років вона живе у Кракові. Тут закінчила під час
німецької окупації підпільну польську школу, недовго працювала залізничним службовцем. У старовинному Ягеллонському університеті вивчала полоністику
(рідну мову і літературу) паралельно з соціологією.
Перші її вірші
публікувалися в краківських газетах в 1945 році, а перші дві збірки віршів
з’явилися в 1952 і 1954 роках. Стиль Шимборської був тоді традиційно
реалістичним. Вірші вона присвячувала війні, армії, батьківщині. В одному з
них, говорячи про долю Польщі, Шимборська висловилася афористично: «Наш
військовий трофей – пізнання світу». Ця фраза стала широко відомою.
У 1956 році в Польщі відбулися робітничі заворушення в Познані, до влади
прийшов Владислав Гомулка, почалися реформи в партії і державі. Це роки
польської «відлиги». У 1957 році виходить третя, переломна збірка віршів Шимборської
– «Заклики до єті» («єті» – снігова людина, на гімалайському говіркою). Критики
вловили в сніжній людині алюзії, натяк на вождя сусідньої «сніжної» країни.У ці
роки стиль Шимборської помітно змінюється, вона все частіше пише верлібром, характерним для поетів-сучасників у Західній Європі. І все ж вірші
Шимборської відрізняються від верлібристики поетів Польщі та Заходу. Вони
конкретні і зрозумілі, в них немає затуманених абстракцій, навмисного набору
слів і фраз, не зрозумілих нікому, окрім автора.
Наступними були книги «Сілі» (1963), «Сто потіх» (1967), «Всяк випадок»
(1972), «Велика кількість» (1976), «Люди на мосту» (1986), «Кінець і початок»
(1993).
Її багато
переводять на різні мови світу: українську, англійську, німецьку, французьку, шведську, японську, китайську,
арабську.
Як і її батьківщина, Віслава Шимборська займає місце
десь посередині між культурами Європи Західної і Східної.
Більшість віршів поетеси – короткі філософські трактати й емоційно
забарвлені роздуми. Це глибоко драматична лірика, сповнена іронії та гротеску.
У 1996 р. В. Шимборській була присуджена Нобелівська премія в ґалузі літератури «за поезію,
яка з граничною точністю описує історичні й біологічні явища в контексті
людської реальності».
Твори В. Шимборської переведені на 36 мов, її книги вийшли у 18 країнах
світу. Поетеса удостоєна премій Гете (1991), імені Гердера (1995) та Польського
Пен-Клубу (1996). Шимборська – почесний доктор університету Познані.
Померла поетеса 1 лютого 2012 року у Кракові.
«Ланцюги»
Спекотний день, собача буда і пес на ланцюгу.
За кілька кроків – наповнена водою миска.
Але ланцюг короткий надто і пес не дістає до неї.
Додаймо до цього образу іще одну деталь:
наші – довші набагато
та не такі помітні – ланцюги,
що дозволяють нам спокійно пройти повз.
«Долоня»
Двадцять сім кісток,
тридцять п’ять м’язів,
близько двох тисяч клітин нервових
у кожній пучці наших п’яти пальців.
Цього цілком достатньо,
щоб написать «MeinKampf»
або «Пригоди Вінні-Пуха».
Боб Ділан (справжнє ім’я – Роберт Аллен Циммерман) з’явився на світ в невеликому містечку Дулуту в штаті Міннесота, в сім’ї євреїв-емігрантів з Росії, які втекли з Одеси від єврейських погромів в 1905 році. Його батько, Абрахам Циммерман, і мати, Беатриса Стоун були активними учасниками єврейської громади містечка. У 1947 році у батька юного Ділана медики виявили страшну хворобу – поліомієліт. У пошуках хороших лікарів родині довелося перебратися в місто Хіббінг.
З дитинства Боб не відлипав від радіо, коли в ефірі крутили блюз. Але особливо сильно на майбутнього музиканта діяли фолькові пісні у виконанні Хенка Вільямса і ВудіГатрі. Величезний вплив на Ділана мав саме другий музикант. Деякі мотиви творчості Гатрі – від текстів пісень до прийомів гри на гітарі і манери виконання – простежуються в ранній творчості Боба Ділана.
У Хиббинге Роберт навчився грати на гітарі і познайомився з інструментом,
що згодом став його улюбленим, – губною гармошкою. У 10 років Ділан спробував
себе в поезії.
Під час навчання в школі Ділан виступав у складі
народного музичного ансамблю, який виступав у громадських місцях: барах, кафе,
клубах.
Вступивши до Університету Міннесоти в 1959 році, Роберт продовжив займатися
музичною творчістю. В цей час початківець музикант почав активно концертувати
по нічним клубам Міннеаполіса. Десь за їх лаштунками і з’явився його перший (і
став основним) музичний псевдонім – Боб Ділан. «Прізвище» музикант взяв на
честь валлійського поета Ділана Томаса, хоч і заперечував цей факт протягом довгого часу.
Особисте життя Боба Ділана
Вперше у свідомому віці Боб Ділан не на жарт закохався в художницю
Сьюз Ротоло, з якою познайомився в 1961 році на одній з «лівих» вечірок. Її
можна було побачити на обкладинці альбому Ділана «Freeweelin'». Але, незважаючи
на серйозність почуттів музиканта, дівчина не збиралася належати йому одному, а
через рік поїхала в Італію.
Розбите серце Ділана знайшло відображення в композиції
«Bootsof Spanish Leather». Рік потому вона повернулася в Штати, однак минув ще
один рік, і вона остаточно змішала його почуття з брудом, чому і присвячена
пісня «Balladin Plain D»
На початку 60-х Боб Ділан познайомився з уже відомою на той момент
фолк-співачкою Джоан Баез. Їх відносини переросли в плідний творчий союз;
дівчина виконувала багато пісень Ділана, в тому числі знамениту
«Blowin’in The Wind». У 1965 році вони розлучилися.
Після був роман з 16-річною співачкою Даної Гиллесли, потім – з актрисою
Едді Сэджвик і, нарешті, з моделлю Playboy Сарою Лоундс. Саме остання дівчина і
стала його першою офіційною дружиною. Саме про неї була написана прониклива
пісня «Sad-Eyed Ladyofthe Lowlands». У цьому шлюбі у музиканта народилося
четверо дітей. На жаль, в середині 70-х Ділан раптово усвідомив, що у відносинах його і Сари відсутнє взаєморозуміння, подав на розлучення і «пустився у
всі тяжкі». Серед його коханок того періоду була навіть Ніко
The Velvet Underground, а також нескінченне число його темношкірих
бек-вокалісток.
У шлюбі у них народилася єдина дитина – донька Дезіре Габріель Денніс-Ділан
(1986 р.). У 1992 році подружжя розійшлося, і з тих пір Боб Ділан перебуває в
статусі холостяка.
Боб Ділан зараз
У жовтні 2016 року Бобу Ділану вручили Нобелівську премію з літератури за
«створення нових пісенних виразів в рамках великої американської пісенної
традиції». Повідомлення про нагороду музикант проспав, так як увечері його
чекав масштабний концерт в Лас-Вегасі.
4. Виразно прочитати вірш "Лиш вітер тобі відповість"
Скільки доріг людині пройти,
щоб справді людиною стать?
І скільки голубка морів пролетить,
щоб берег свій відшукать?
І скільки снарядів іще рвонуть
і коли заборонять війну?
Лиш вітер тобі на це відповість.
Лиш вітер тобі відповість.
Скільки років потрібно горі –
зрости і розпастись на пил?
І скільки деяким людям рости,
щоб волі сягнуть, мов крил?
І скільки можна оббріхувать світ,
вдаючи, що усе як слід?
Лиш вітер тобі на це відповість.
Лиш вітер тобі відповість.
Скільки треба вдивлятись увись,
щоб небо сяйнуло в очу?
І скільки людині потрібно вух,
щоб в світі весь плач почуть?
І скільки смертей пережити вщерть,
щоб змірять людськую смерть?
Лиш вітер тобі на це відповість.
Лиш вітер тобі відповість.
5. Прослухати пісню у виконанні Боба Ділана
Урок № 61
Урок № 62
Урок № 63
Урок № 64
Урок № 65
Урок № 66
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.