Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю всіх з початком нового навчального року.
Вам буде дуже складно навчатись, бо додалось багато незнайомих учителів, ще й уроки проходитимуть не в класі. Але я впевнена, що в нас усе вийде!
Успіхів!
Спочатку ви повинні скачати підручник за посиланням ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА та ХРЕСТОМАТІЯ, також треба завести зошит у лінію та підписати його:
Зошит
для робіт із зарубіжної літератури
учня (учениці) 5-А (5-Б) класу
гімназії № 13 "Джерело" м. Бердянська
прізвище та ім'я (в родовому відмінку)
Тридцять перше травня
Класна робота
Уроки № 71-72
Тема уроку:Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Улюблені літературні персонажі
Список зарубіжної літератури для читання влітку 6 клас
грецькі міфи «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона» (обов'язкове);
Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (обов'язкове);
Р.Л. Стівенсон «Острів скарбів»;
Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» (обов'язкове);
М. Гоголь «Ніч перед Різдвом» (обов'язкове);
Джек Лондон «Жага до життя» (обов'язкове);
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»;
Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» (обов'язкове);
Ульф Старк "Чи вмієш ти свистати, Юганно?" (обов'язкове);
Анна Ґавальда "35 кіло надії" (обов'язкове);
Р. Д. Бредбері «Усмішка» (обов'язкове);
Р. Шеклі «Запах думок» (обов'язкове);
А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»;
М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (обов'язкове);
2. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
3. Паспорт твору (коротко записати в зошит)
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: роздуми над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Головна думка твору – ніколи не треба впадати у відчай і втрачати надію. Завжди варто вірити в краще.
4. Висновки.
Чого вчить твір “Комета прилітає”?
Цей твір вчить нас дружити, допомагати друзям і просто випадковим знайомим. Вчить бути оптимістами. Вчить тому, що сім’я – це найдорожче, що є у людини. Вчить дивуватися красі світу та цінувати красу природи. Вчить жити сьогоднішнім днем, вчить бути щасливими.
5. Домашнє завдання: скласти стислий план повісті-казки
1. Переглянути відеоролик "Туве Янсон. Життя письменниці".
2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Перелянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".
5. Подивитися діафільм "Мумі-троль і комета".
6. Прослухати аудіокнигу "Мумі-троль і комета".
7. Домашнє завдання: прочитати за підручником ст. 243-265.
Дев'ятнадцяте квітня
Класна робота
УРОКИ № 59-60
Тема: Марк Твен
«Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра
та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим
і людянішим.
1. Опрацювати відеоурок
2. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ
Тема: Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр
і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в
радість» Тома Сойєра»
4. Домашнє завдання: створити фанфік за однією з тем «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра» або за власною. Читати "Комета прилітає" Туве Янсон (підручник ст. 246-265)
Дванадцяте квітня
Класна робота
УРОКИ № 57-58
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися.
Риси характеру Тома, що
розкриваються в стосунках з іншими.
8. Домашнє завдання: за підручником виконати завдання №8 на ст. 242 (написати правила поведінки, які порушушує Том Сойєр, і правила, які він сам для себе придумав; проаналізувати їх); розгадати кросворд.
П'яте квітня
Класна робота
УРОКИ № 55-56
Тема: Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі
Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.
1. Подивитися відео "Марк Твен. Біографія".
2. Словникова робота. Записати визначення в робочі зошти і вивчити їх.
3. Подивитися буктрейлер до твору Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
4. Прослухати аудіокнигу Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" (І-ІІ розділи).
5. Подивитися уривок "Том Сойєр фарбує паркан".
6. За бажанням подивитися фільм "Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна".
7. Домашнє завдання: за підручником прочитати ст. 227-240.
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди
юних друзів.
1. Переглянути відеоурок, опрацювати його
2. Домашнє завдання: написати лист Тому Соєру, поділитись враженнями від прочитаної повісті
3. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру "Лобо - невдаха чи переможець?"; виконати тест за посиланням ТЕСТ; підготуватись до переказу уривку з оповідання "Лобо" та до контрольної роботи.
Друге лютого
Класна робота
УРОКИ № 39-40
Тема: Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.
1. Опрацювати інформаційні картки "Сентон-Томпсон - канадський письменник й художник".
2. Теорія літератури.
3. Словникова робота.
4. Прослухати аудіокнигу Сентона-Томпсона "Лобо".
5. За бажанням подивитися художній фільм "Лобо".
6. Домашнє завдання: прочитати за підручником біографію Ернеста Сетон-Томпсона (ст. 159-162), оповідання на ст.162-172.
Тема:Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх уподіях оповідання, авторських характеристиках.
4. Домашнє завдання: виразно читати ст. 130-142 і переказувати зміст прочитаного; скласти план І частини "Брати Мауглі"
Дванадцяте січня
Класна робота
УРОКИ № 31-32
Тема: Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, Утвердження зв’язку природи
й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля
1. Прослухати біографію Джона Кітса.
2. Теорія літератури.
3. Виразне читання вірша Д. Кітса .
4. Словникова робота.
5. Прослухати поезію Д. Кітса "Про коника та цвіркуна".
6. Аналіз вірша.
7. Висновки.
8. Творча робота: заповнити таблицю
9. Домашнє завдання: прочитати ст. 121-124, вивчити напам'ять вірш
Тема: Редьярд Кіплінг (1865–1936).«Мауглі». Історія
хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.
1. Опрацювати інформаційні картки:
Домашнє завдання: прочитати ст. 127-155
Чотирнадцяте грудня
Класна робота
УРОКИ № 29-30
Тема: Розвиток мовлення (письмово). Вади й
небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна
фабрика». Мої поради героям казки
Зміст уроку (автор Досужа Ю.М.):
Завдання № 1
Розповідь від імені героя: Я – Агустус Глуп. Ну й що з того, що трохи огрядний? Я дуже люблю попоїсти, мені часто купують шоколадки, але ж це так мало, мало, мало! Добре, що я знайшов Золотий квиток і тепер на шоколадній фабриці можу їсти все, що хочу!..
-Як ви думаєте, чому Августус постійно їсть?(Самотній, не має друзів, нічого не вміє робити).
Вади світу :споживання фаст-фуду веде до ожиріння.
-Що ми порадимо хлопчикові?
Порада Августусові:не бути грубим, менше їсти, займатися спортом, знайти цікаву справу, потоваришувати з дітьми.
(Пораду записати в зошит)
Завдання №2:
Розповідь від імені героя:Я – Верука Солт– Мій татусь дуже багатий і зробить для мене все, що я захочу.Я зрозуміла, що мушу мати цей квиток і наказала батькам, щоб там не сталось, але квиток має бути в мене. Я годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й страшенно лементувала. Тато купив мільйон шоколадок, щоб знайти Золотий квиток, і так я потрапила на шоколадну фабрику…
-Які риси Веруки ви не взяли б собі? (Нахабна, невихована, пихата).
-Як ви думаєте, чому Верука стала такою?(Батьки все їй дозволяли).
Вади світу:зацікавленість у матеріальному забезпеченні, відсутність духовного розвитку, уміння співпереживати.
Поради Веруці:поважати батьків, людей, які забезпечують її усім необхідним; учитися робити щось самостійно.
(Пораду записати в зошит)
Завдання №3:
Розповідь від імені героя:Я – Віолетта Борегард -чемпіонка із жування жуйок. Жую цілісінькими днями, крім тих кількох хвилин, коли треба їсти. Мій рекорд – три місяці підряд жую одну жуйку. Люблю чіпляти їх потім на стільці, на кнопки ліфтів. Ви б чули, як кумедно лаються ті, до кого жуйка прилипає!
-Що вам не сподобалося у цій красивій на вигляд дівчинці? (Груба, підступна, робить шкоду іншим, а потім ще й радіє з цього, бере участь у безглуздих конкурсах).
Вади суспільства:змагатися будь у чому (ТікТок - нова соцмережа, яка спричиняє миттєву залежність), порушення етичних правил (постійне жування гумки).
Поради Віолетті:не брати участь у безглуздих змаганнях, не жувати постійно жуйку й не приліплювати її на предмети побуту, не грубити мамі та іншим людям.
Завдання №4:
Розповідь від імені героя:Я – Майк Тіві, дуже люблю дивитися телевізор. Крім нього, мені нічого не потрібно. А дорослі весь час чіпляються до мене з якимись дурницями – то з уроками, то з їжею, то ще з чимось. Тут якраз бойовик іде. Я всі серіали дивлюся щодня, навіть ті, де не стріляють. Але бандитські - найкращі. Вони такі класні, ці бандюги! Особливо, коли нашпиговують один одного свинцем або штрикають старими кинджалами, або лупляться кастетами! Я все віддав би, щоб теж так могти! Ото життя, кажу вам! Клас!
- Майк Тіві має риси характеру, які вам не подобаються? (Грубить батькам, жорстокий, неввічливий, агресивний, увесь час дивиться телевізор або грає в ігри, не хоче вчитися).
- Чому він так себе веде? (Самотній, потребує уваги й друзів).
Вади світу:залежність від ґаджетів, звикання до жорстокості, відсутність співчуття.
Поради Майку:поважати батьків, менше дивитися телевізор та грати в комп'ютерні ігри, а гратися з дітьми, вчитися, бути вихованим.
Поради героям записати в зошит!!!!
Я думаю, що герої казки показали вам , що добре, а що погано. Ви отримали досвід, який пригодиться вам у житті.
Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи
Тема: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу»
(різнорівневі завдання)
1. Виконати завдання за посиланням Тиснути тут (обрати урок № 22). В уроці декілька цікавих завдань: кросворди, ігри тощо. Рухатись треба нижнім бігунцем, поки не дійдете до 22 уроку, а потім вертикальним опуститись униз.
2. Скріншоти надіслати у CLASSROOM за кодом 2ji4cpl або Тиснути тут
Перше грудня
Класна робота
УРОКИ № 25-26
ТемаРоальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя.
1. Переглянути відеоурок, виконати завдання з нього:
Домашнє завдання: написати власне продовження повісті-казки (7-10 речень)
1. Переглянути відеоурок за посиланням Хлопчик-зірка
2. Згадати поняття і ознаки літературної казки
2. Усно відповісти на питання (еврістична бесіда):
3. Розуміти символіку казки:
4. Вміти переказувати казку.
Домашнє завдання: скласти план або ланцюжок подій твору
Тема Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка
образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до
матері – одна з визначальних цінностей життя
1. Опрацювати презентацію (виписати і вміти пояснити поняття "еволюція" і "деградація") за посиланням Еволюція образу
Домашнє завдання: дочитати казку, скласти простий план казки
Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники.
1. Переглянути презентацію за посиланнямПРЕЗЕНТАЦІЯ
2. Скласти почерговий маршрут Герди до замку Снігової королеви
3 Домашнє завдання: виправити текст:
Я мала чудового ворога. Ми жили у великому селі у двох суміжних будинках. Ми не любили квіти і вирощувати кропиву у великих дерев'яних ящиках. Але одного разу тепла істота викрала мого ворога. Я не довго шукала його, іноді, не ризикуючи життям, у садку чоловіка, який знав чари або у степових розбійників. Та все ж таки я не перемогла завдяки своїй ненависті і, звичайно, перешкода добрих людей.
Сюжет - послідовність подій в літературному творі.
Мандрівний сюжет - спільні, однакові історії, пригоди, які трапляються у фольклорі різних народів
3. Прослухати аудіокнигу "Пані Метелиця"
4. Домашнє завдання: Прочитати статтю на ст. 29-33 та казку братів Ґрімм "Пані Метелиця" (ст. 34-37); вивчити поняття, дібрати 5 синонімів до слова "метелиця"; вміти переказувати казку
П'ятнадцяте вересня
Класна робота
УРОКИ №5-6
Тема Китайські
народні казки. «Пензлик Маляна».Знайомство
зі змістом казки. Уславлення образу митця в казці. Поетизація мистецтва в казці. Національний колорит китайської казки.
2. Прослухати аудіокнигу "Момотаро, або Хлопчик-Персик".
3.
4. Домашнє завдання: поділити казку на частини (скласти план). Прочитати казку "Пензлик Маляна"
Перше вересня
Класна робота
УРОКИ №1-2
Тема уроку: Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову
епоху. Паперові та електронні книжки.
Мета уроку: 1. Знайомство з підручником. 2. Визначення завдань предмету "Зарубіжна література" та відмінність його від "Літературного читання" у початкових класах. 3. Ознайомлення з видами читання.
2. Познайомтесь з підручникомЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА(на жаль, тільки віртуально); переглянути ст. 4-6.
3. Запишіть у зошит поняття:
Література— це мистецтво слова.
Зарубіжна література— сукупність літератур усіх народів світу від давнини до сьогодення окрім власної національної літератури.
Види читання
Переглядове Ознайомлювальне Вдумливе
Переглядове читання — це швидкий перегляд тексту, виявлення в ньому ключових слів або фактів.
Ознайомлювальне читаннявикористовують тоді, коли необхідно зрозуміти головну думку, тобто це читання, спрямоване на усвідомлення загального смислу прочитаного.
Вдумливе читанняпередбачає проникнення в глибини тексту, розуміння головної й другорядної інформації, значень слів, деталей тощо.
За способами читання є: мовчазне, вголос. За кількістю осіб: індивідуальне, парне, колективне.
4. Домашнє завдання: скласти усну розповідь про улюблений твір або книжку.
Тема уроку: Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної
казки.
1. Прочитати статтю підручника ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА про літературні казки на стор.41-45
2. Записати у зошит поняття:
- Літературна казка — авторський твір, який наслідує події, образи, будову, засоби виразності народної казки, але водночас утілює авторські думки, уявлення про світ, ідеали.
- Оригінал (з лат. — первісний) художнього твору — текст, створений тією мовою, якою володіє і яку обрав автор/авторка.
Переклад — передавання змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами іншої мови.
Переклад (художній) — різновид літературної творчості, наслідок якої твір, існуючи в одній мові, «оживає» в іншій, не втрачаючи змістових і художніх особливостей.
3. Переглянути відеоурок за ПОСИЛАННЯМ виписати з нього спільне і відмінне народної і літературної казки.
Домашнє завдання: вивчити поняття, відповісти на питання 1-4 на стор. 45-46 (усно). Почати читати казку "Снігова королева".
УРОК №13
Сімнадцяте жовтня
Класна робота
Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. Сторінки життя і творчості. "Снігова королева". Знайомства зі змістом твору
1. Прочитати біографію Г.-К. Андерсена у підручнику ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА на стор. 47-52
2. Переглянути презентацію за посиланням Біографія Андерсена, виконати ДУЖЕ стислий конспект візитки автора за зразком (дивись в уроці № 7):
3. Прочитати казку "Снігова королева"
УРОК №14
Дев'ятнадцяте жовтня
Класна робота
Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Боротьба добра і зла в казці
1. Переглянути презентацію за посиланнямДобро і зло
2. Виписати з неї елементи сюжета, характеристику Герди та Снігової Королеви.
3. Записати у 2 стовпчики добрих і злих персонажів.
Домашнє завдання: скласти по 3 питання до перших трьох частин казки, вміти переказувати казку.
УРОК №15
Тридцять перше жовтня
Класна робота
Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Утвердження дружби та вірності
1. Переглянути презентацію за посиланнямПрезентація
2. Відповісти на питання з презентації (усно)
Домашнє завдання: вміти переказувати казку, написати листа Сніговій Королеві (5-7 речень). Щоб написати лист, треба переглянути презентацію!!!
УРОК №16
Друге листопада
Класна робота
Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Перешкоди на шляху Герди, її помічники
1. Переглянути презентацію за посиланнямПрезентація
2. Відповісти на питання з презентації (усно).
3. За матеріалами презентації скласти почерговий маршрут Герди у пошуках Кая.
Домашнє завдання: вміти переказувати казку від імені Кая (хлопці) і Герди (дівчата), виписати у 2 стовпчики: хто допомагав, а хто шкодив Герді.
УРОК №17
Сьоме листопада
Класна робота
Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева".Чарівний світ твору.
1. Переглянути презентацію за посиланнямПрезентація
Тема художнього твору — коло подій і явищ, змальованих у творі (те, про що йдеться в художньому творі).
Ідея художнього твору — провідна думка, емоційна спрямованість (те, що письменник чи письменниця утверджує, проголошує).
Домашнє завдання: Вивчити поняття у зошиті (антитеза, тема, ідея твору). Виконати тест за посиланням Тиснути тут
УРОК №18
Восьме листопада
Класна робота
Тема уроку: Оскар
Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві
факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний
зміст назви твору.
1. Прочитати біографію Оскара Уайльда у підручнику ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА на стор. 73-74
2. Переглянути відеоурок за посиланням Хлопчик-зірка
Домашнє завдання: прочитати казку "Хлопчик-зірка"
УРОК №19
Чотирнадцяте листопада
Класна робота
Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя
1. Дочитати казку до кінця, вміти переказувати.
2. Вміти порівнювати відношення до матері Хлопчика-зірки до перетворення і після.
Домашнє завдання: написати міні-твір "Моя матуся"
УРОК №20
Шістнадцяте листопада
Класна робота
Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя
1. Записати у правильному порядку сюжет казки.
2. Переглянути відеопрезентацію, виписати у зошит паспорт Хлопчика-Зірки
Домашнє завдання: відповісти на питання 1-7 на стор. 95 (усно), питання 12 на стор. 96 - письмово.
УРОК №21
Двадцять перше листопада
Класна робота
Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві
та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і
літературних елементів у творі.
1. Переглянути відеоурок (якщо написано:"Відео недоступно", то натиснути:"Переглянути на Ютуб")
2. Записати тему та основну думку твору.
Домашнє завдання: відповісти на питання 8, стор. 95 (письмово). Виконати тест за посиланням ТЕСТ (до 30 листопада).
Почати читати повість-казку "Чарлі і шоколадна фабрика"
1. Прочитати біографію Роальда Дала у підручнику на стор. 97-98.
2. Прочитати статтю підручника на стор. 98-100.
3. Переглянути відеоурок
Домашнє завдання: 1. Записати 5 власників квитків і коротко їх охарактеризувати (ставлення батьків до героїв, риси характеру, вподобання). 2. Продовжувати читати твір.
Усі виконані роботи надсилати в CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут
1. Виконати завдання за посиланням Тиснути тут (обрати урок № 22)
2. Скріншоти надіслати у CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут
Чотирнадцяте грудня
Класна робота
Тема уроку: Розвиток мовлення (письмово). Вади й
небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна
фабрика». Мої поради героям казки
1. Написати поради героям повісті-казки (5-7 речень)
2. Надіслати у CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут
Тема уроку:Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс(1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи
йлюдини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля
Переглянути навчальне відео:
Домашнє завдання: прочитати статтю підручника на стор. 121-123, виписати і вивчити поняття (вірш, пейзаж), вивчити вірш напам'ять.
Перше лютого
Класна робота
Тема уроку:Урок виразного декламування напам'ять.
Домашнє завдання: Вивчити поняття (епітет, метафора). Прочитати 1 частину "Мауглі" Р. Кіплінга (стор. 130-142)
Шосте лютого
Класна робота
Тема уроку:Редьярд Кіплінг (1865–1936).«Мауглі». Історія
хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.
Ви звичайно знайомі з чемним і допитливим слоненям, якого крокодил ухопив за носа і зробив із нього довгий хобот (ілюстрація), а ще, мабуть, бачили мультфільм про пригоди мангуста Ріккі-Тіккі-Таві та маленького хлопчика Мауглі, який став володарем Джунглів.
Тоді ви повинні знати, що людиною, яка дала життя цим героям є Джозеф Редьярд Кіплінг – англійський письменник.
Домашнє завдання: дочитати до кінця повість-казку, скласти "анкету" головного героя казки Р.Кіплінга Мауглі.
Ім’я
Батьки
Місце проживання
Заняття
Друзі
Вороги
Фізичний стан
Моральні якості
Восьме лютого
Класна робота
Тема уроку:Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.
1. Спробувати "виграти" 1000000 показавши наскільки уважно ви читали твір за посиланнямМільйон
2. Відповісти на питання (усно):
1.Як звали матір-вовчицю?
2.Як називали звірі вогонь?
3.Що виймав з лап вовків Мауглі?
4.Назва річки,
біля якої жили герої казки?
5.Як звали ватажка зграї?
6.Які звірі не дотримувалися Закону джунглів?
7.Яке імя дала мати-вовчиця хлопчику?
8.Що принесла як викуп за Мауглі Багіра?
9.Як називали Шер-Хана?
10.Хто був учителем Мауглі?
11.Біля яких гір відбуваються події
казки?
3. Літературний
диктант «Впізнай героя» (усно)
Визначте про кого з героїв казки «Мауглі» йдеться мова.
·Чорна, мов смола, і страшна, мов пекло.
·Для такої нікчемної особи, як я,
всяка обгризена кістка – вже справжній бенкет.
·Рев тигра, мов грім заповнив усю
печеру.
·Очі в неї спалахнули, мов дві зелені зірки в пітьмі. Вона сміливо
глянула в розлючені очі Шер-Хана.
·Він мав право блукати
скрізь, де йому заманеться, бо їв лише горіхи, коріння та мед.
·Чорна тінь упала
посеред кола.
·Самотній Вовк,
очевидно, стрибнув, але схибив.
·Він дочекався, коли
його діти навчились бігати, і тоді в ні Племінних зборів повів їх на Скелю
Ради.
4. Завдання: роздивітьсяхмаринки слів, назвіть героя і скажіть, хто він є для Мауглі: ворогом чи другом? Розподіліть героїв в таблицю, додайте тих, кого не назвали.
5. Вправа “Схована літера”
За Завдання: закресліть кожну другу літеру та прочитайте вислів із твору. Що це за вислів? Як ви його розумієте?
МЗИГЗОТХОНБІОЄЮРОСДКНВІДЄТЇФКАРЯОЛВШІ
Домашнє завдання: охарактеризувати одного героя казки (на вибір) за планом:
1. Ім'я літературного героя.
2. Зовнішність героя (можна цитати з тексту).
3. Доля героя.
4. Риси характеру.
5. Моє ставлення до героя.
Тринадцяте лютого
Класна робота
Тема уроку:Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя.
1.Подивитися відео "Закони джунглів".
2.Вправа “Кроссенс”.
Завдання: роздивіться уважно малюнки з назвами творів. Назвіть ім’я та прізвище людини, яка написала ці твори.
3. Вправа “Вузлики на пам’ять”
За Завдання:прочитайте уважно правила безпечної поведінки. Які вузлики (правила) додали б в ви?
4. Вправа “Знайди героя”.
За Завдання: розв’яжіть філворд і дізнайтеся імена героїв твору, які оточували Мауглі
4. Домашне завдання: з поданих слів виберіть і запишіть ті, які, на вашу думку, мають бути в справжньої людини. Додати свої п'ять.
П'ятнадцяте лютого
Класна робота
Тема уроку: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Ідея відповідальності людини за
природний світ.
2. Виразно переказати уривок з оповідання (на вибір)
Домашнє завдання: підготуватись до діагностичної роботи за розділом "Слухаємо голоси природи". Читати "Лускунчик і Мишачий король" (підручник - стор. 179)
- пояснити, кому з героїв твору можна порекомендувати ці засоби, як ліки проти негараздів:
- скласти схему "Удавані негаразди та ліки від них" (вписати свої поради щодо подолання негараздів)
1) ластовиння -
2) заняття -
3) ім'я -
4) самотність -
2. Домашнє завдання: дати розгорнуту письмову відповідь на питання "Чого я навчився у Полліанни?" Читати "Пригоди Тома Соєра".
УРОК № 51
Десяте квітня
Класна робота
Тема: Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра».Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі
Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.
1.Переглянути відео "Марк Твен. Біографія".
2. Записати визначення в робочі зошити і вивчити їх.
3. Подивитися буктрейлер до твору Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
4. Прослухати аудіокнигу Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" (І-ІІ розділи).
5. Подивитися уривок "Том Сойєр фарбує паркан".
6. Подивитися фільм "Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна".
7. Домашнє завдання: прочитати стор. 227-240.
УРОК № 52
Дванадцяте квітня
Класна робота
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди
юних друзів
1. Переглянути відеоурок, опрацювати його
2. Домашнє завдання: написати лист Тому Соєру, поділитись враженнями від прочитаної повісті
УРОК № 53
Сімнадцяте квітня
Класна робота
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Світ дорослих і світ дітей у повісті.
1. Переглянути і опрацювати навчальне відео:
2. Домашнє завдання: дописати у схему імена персонажів дорослих; прослухати уривки 6, 7 і 31 розділів за посиланням (QR-код) на стор. 240
УРОК № 54
Дев'ятнадцяте квітня
Класна робота
Тема Марк Твен «Пригоди Тома Соєра».Риси характеру Тома, що
розкриваються в стосунках з іншими.
1. Переглянути відеоурок
2. Виписати з відео позитивні та негативні риси характеру Тома Соєра у 2 стовпчики
3. Домашнє завдання: виконати завдання №8 на стор. 242 (написати правила поведінки, які порушує Том Соєр, і правила, які він сам для себе придумав; проаналізувати їх (усно), надіслати у класрум
УРОК № 55
Двадцять четверте квітня
Класна робота
Тема Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливістьТома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим
Переглянути відеоурок
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Записати в зошитах провідні ідеї повісті.
3. Втілення сюжетів творів М. Твена у інших видах мистецтва.
4. Розгадати кросворд.
5. Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу за посиланням ТИСНУТИ ТУТ, скріншот виконаної вправи надіслати в класрум
УРОК № 56
Двадцять шосте квітня
Класна робота
Тема уроку:Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр
і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість»
Тома Сойєра»
1. Опрацювати інформаційні картки
Зразок фанфіку:
Домашнє завдання: написати фанфік за однією з тем: «Том Сойєр
і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість»
Тома Сойєра»
Домашнє завдання: прочитати статтю підручника на стор. 243-246, прочитати уривки повісті на стор. 246-251, вміти переказувати
УРОК № 58
Третє травня
Класна робота
Тема уроку:Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього твору
1. Переглянути відеоурок (з 18.43 хвилини)
2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Переглянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".
5. Подивитися діафільм "Мумі-троль і комета".
6. Прослухати аудіокнигу "Мумі-троль і комета".
7. Домашнє завдання:дочитати казку до кінця, вміти переказувати, відповідати на питання на стор. 266 (усно). Намалювати, яким ти уявляєш Мумі-дол та Мумі-тролів (за бажанням)
УРОК № 59
Восьме травня
Класна робота
Тема Туве Янсон. «Комета прилітає».Казкові персонажі у творі
1. Зміст твору «Комета прилітає».
2. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
3. Паспорт твору.
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: роздуми над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Головна думка твору – ніколи не треба впадати у відчай і втрачати надію. Завжди варто вірити в краще.
4. Висновки.
Чого вчить твір “Комета прилітає”?
Цей твір вчить нас дружити, допомагати друзям і просто випадковим знайомим. Вчить бути оптимістами. Вчить тому, що сім’я – це найдорожче, що є у людини. Вчить дивуватися красі світу та цінувати красу природи. Вчить жити сьогоднішнім днем, вчить бути щасливими.
5. Домашнє завдання: відповісти на питання 8 на ст. 266 (письмово)
УРОК № 60
Десяте травня
Класна робота
Тема Туве Янсон. «Комета прилітає». Утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Реальне і фантастичне в повісті
1. Бесіда за твором "Комета прилітає".
-З якою метою Мумі-троль і Чмих вирушили у Велику Подорож?
-Чому Мумі-мама не заборонила Мумі-тролю та Чмиху так далеко подорожувати?
-З ким зустрілися герої під час своєї подорожі? - Які випробування випали на долю героїв? - Які риси характеру герої виявили в небезпечних обставинах? - Хто з героїв вам найбільше сподобався і чому? - Як комета змінила життя на Землі? Які зміни відбулися в Долині? Знайти у тексті твору і зачитати. - Що свідчить про те, що зростала емоційна напруга? - Що допомогло героям залишитися живими?
2. Реальне і фантастичне у творі. Пошукова робота. - Згадайте, які ознаки має чарівна казка? - Які вигадані істоти (герої) діють у казці Туве Янсон? - Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі? - Чи є чудеса і перетворення у казці? - Спробуйте довести, що казка Туве Янсон має елементи чарівної казки.
3. Шлях героїв повісті.
4.Складання пам’ятки для тих, хто потрапив у екстремальну ситуацію. Не панікувати, намагатися знайти вихід із скрутного становища, піклуватися один про одного, не впадати у відчай, діяти розумно і злагоджено, бути стриманим і толерантним,
сподіватися на краще.
5. Підсумок. - Як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Туве Янсон? -Які вічні цінності утверджуються у творі?
6. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ
Читати "Машина для здійснення бажань або Суботик повертається у суботу" ХРЕСТОМАТІЯ, ст. 134-141
УРОК № 61
П'ятнадцяте травня
Класна робота
Тема уроку: Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»
1. Прочитати за ХРЕСТОМАТІЯ, ст. 134-141 2. Ознайомитися з біографією та творчістю Пауля Маара.
3. Подивитися буктрейлер на книгу Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».
4. Прослухати аудіокнигу Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» (скорочено).
5. Переглянути художній фільм "Рудий п'ятачок"(за твором Пауля Маара).
6. Домашнє завдання: прочитати ст. 131-141 ХРЕСТОМАТІЯ, вміти переказувати
УРОК № 62
Сімнадцяте травня
Класна робота
Тема уроку: Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї - реалізації мрій, бажань і прагнень особистості
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Словарна робота.
3. Опрацювати картки (записати до зошита).
а) Образ Суботика.
б) Образ пана Пляшкера (виписати риси характеру "до" і "після").
4. Ознайомлення з творами про Суботика.
4. Домашнє завдання: розгадати кросворд; підготуватись до контрольної роботи
УРОК № 63
Двадцять друге травня
Класна робота
Тема уроку: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою " У вирі захопливих пригод" (різнорівневі завдання)
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.