Зарубіжна література 5 клас

 

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 2ji4cpl або Тиснути тут

або на пошту за посиланням viktoriyachoni@gmail.com

Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю всіх з початком нового навчального року. 

Вам буде дуже складно навчатись, бо додалось багато незнайомих учителів, ще й уроки проходитимуть не в класі. Але я впевнена, що в нас усе вийде!  

Успіхів!

Спочатку ви повинні скачати підручник за посиланням ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА та ХРЕСТОМАТІЯ, також треба завести зошит у лінію та підписати його:  
                                                                
                                                              Зошит
                                            для робіт із зарубіжної літератури
                                            учня (учениці) 5-А (5-Б) класу
                                            гімназії № 13 "Джерело" м. Бердянська
                                            прізвище та ім'я (в родовому відмінку)


Третє травня 
Класна робота

УРОКИ № 63-64
Тема: Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

1. Переглянути відеоурок (з 18.43 хвилини)

2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Переглянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".

Тема: Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає». Казкові персонажі у творі.

1. Зміст твору «Комета прилітає».
2. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
3. Паспорт твору (коротко записати в зошит)
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: роздуми над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Головна думка твору – ніколи не треба впадати у відчай і втрачати надію. Завжди варто вірити в краще.
4. Висновки.
Чого вчить твір “Комета прилітає”? 
Цей твір вчить нас дружити, допомагати друзям і просто випадковим знайомим. Вчить бути оптимістами. Вчить тому, що сім’я – це найдорожче, що є у людини. Вчить дивуватися красі світу та цінувати красу природи. Вчить жити сьогоднішнім днем, вчить бути щасливими.
5. Домашнє завдання: скласти стислий план повісті-казки


Двадцять шосте квітня 
Класна робота

УРОКИ № 61-62
Тема: Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає»

1. Переглянути відеоролик "Туве Янсон. Життя письменниці".
2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Перелянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".
5. Подивитися діафільм "Мумі-троль і комета".
6. Прослухати аудіокнигу "Мумі-троль і комета".
7. Домашнє завдання: прочитати за підручником ст. 243-265.

Дев'ятнадцяте квітня 
Класна робота

УРОКИ № 59-60
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.  
1. Опрацювати відеоурок 
2. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ

Тема: Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра»
2. Записати поняття "фанфік" в зошит
3. Прочитати Приклад фанфіка
4. Домашнє завдання: створити фанфік за однією з тем «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра» або за власною. Читати "Комета прилітає" Туве Янсон (підручник ст. 246-265)


Дванадцяте квітня 
Класна робота

УРОКИ № 57-58
Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

1. Прототипи персонажів твору.
2. Опрацювати літературні картки "Характеристика Тома Сойєра".











3. Записати в зошитах позитивні та негативні риси характеру Тома Сойєра.


4. Опрацювати інформаційні картки.
5. Записати в зошитах провідні ідеї повісті.
6. Втілення сюжетів творів М. Твена у інших видах мистецтва.

7. Виконати інтерактивну вправу "Марк Твен. "Пригоди Тома Сойєра". Перейти за посиланням https://learningapps.org/display?v=pjgvp8csc18 
8. Домашнє завдання: за підручником виконати завдання №8 на ст. 242 (написати правила поведінки, які порушушує Том Сойєр, і правила, які він сам для себе придумав; проаналізувати їх); розгадати кросворд.

П'яте квітня 
Класна робота

УРОКИ № 55-56
Тема: Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра»Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

1. Подивитися відео "Марк Твен. Біографія".  
2. Словникова робота. Записати визначення в робочі зошти і вивчити їх.
3. Подивитися буктрейлер до твору Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
4. Прослухати аудіокнигу Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" (І-ІІ розділи).
5. Подивитися уривок "Том Сойєр фарбує паркан".
6. За бажанням подивитися фільм "Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна".
7. Домашнє завдання: за підручником прочитати ст. 227-240.

Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди юних друзів.
1. Переглянути відеоурок, опрацювати його


2. Домашнє завдання: написати лист Тому Соєру, поділитись враженнями від прочитаної повісті

Двадцять друге березня 
Класна робота

УРОКИ № 53-54
Тема: Елеанор Портер «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. Художні засоби розкриття образу Полліанни.

1. Опрацювати презентацію за посиланням Ідея радості життя
2. Виконати вправи на закріплення:
3. Виписати правила "Гри в радість", додати 2-3 власних
4. Домашнє завдання: написати листа Полліанні; виконати тест за посиланням ТЕСТ; читати "Пригоди Тома Соєра"


П'ятнадцяте березня 
Класна робота

УРОКИ № 51-52
Тема: Елеанор Портер «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

Епіграф
1. Впізнай героя.

2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Висновки.
4. Прослухати пісню Н. Май "Щастя".
5. Робота над образом Полліанни.
6. Зміст гри "Радість".
7. Продовжіть речення.
8. Домашнє завдання: дочитати роман; скласти сенкан до слова Полліанна.

Восьме березня 
Класна робота

УРОКИ № 49-50
Тема: Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) «Лускунчик і Мишачий король. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.
1. Перевірка домашнього завдання (творчі роботи)
2. Повторити матеріал, виконавши вправи за посиланнями 
Домашнє завдання: читати  "Полліанна"

1. Опрацювати презентацію за посиланням Елеонор Портер "Полліанна"
2.  Подивитися  відеоролик "Елеонор Портер та її твір "Полліанна".
2. Переглянути буктрейлер до твору Е. Портер "Полліанна".
3. Прослухати твір "Полліанна" (скорочено).
 
4. Подивитися художній фільм "Полліанна" (2003 р.).
5. Домашнє завдання: прочитати ст. 200-210; виконати тест за посиланням ТЕСТ

Перше березня 
Класна робота

УРОКИ № 47-48
Тема: Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822) "Лускунчик і Мишачий король". Битва добра і зла. Символічний образ ялинки.
 Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.
1. Переглянути відеоурок

2. Опрацювати презентації за посиланням 
3. Домашнє завдання: виконати завдання з карток



Двадцять третє лютого 
Класна робота

УРОКИ № 45-46
Тема: Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

1. Ернст-Теодор-Амадей Гофман.
2. Подивитися буктрейлер "Лускунчик і Мишачий король".
3. Прослухати аудіоказку "Лускунчик і Мишачий король" (скорочено).

4. Подивитися мультфільм за казкою Гофмана.

5. Домашнє завдання:  прочитати по підручнику ст. 176-196.  


Тема: Ернст-Теодор-Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів.

1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Словникова робота.
3. Вправа "Кола Вена": спільні та відмінні риси характеру Пірліпат та Марі.
4. Реальність і фантастика у творі «Лускунчик і Мишачий король».
5. Образ-символ в казці.
6. Домашнє завдання.

Шістнадцяте лютого 
Класна робота

УРОКИ № 43-44
Тема: Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з оповідання «Лобо»

Усний переказ уривка прочитаного тексту (за вибором учителя) з акцентуванням на окремих деталях із дотриманням норм сучасної української мови.




















Тема: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Слухаємо голоси природи» (різнорівневі завдання)
Виконати тест за посиланням ТЕСТ
Читати "Лускунчик і Мишачий король"

Дев'яте лютого 
Класна робота

УРОКИ № 41-42

Епіграф.
1. Опрацювати відеоурок 

2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Домашнє завдання: написати твір-мініатюру "Лобо - невдаха чи переможець?"; виконати тест за посиланням ТЕСТ; підготуватись до переказу уривку з оповідання "Лобо" та до контрольної роботи.  

Друге лютого 
Класна робота

УРОКИ № 39-40
Тема: Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.
1. Опрацювати інформаційні картки "Сентон-Томпсон - канадський письменник й художник".
2. Теорія літератури.
3. Словникова робота.
4. Прослухати аудіокнигу Сентона-Томпсона "Лобо".
5. За бажанням подивитися художній фільм "Лобо".

6. Домашнє завдання: прочитати за підручником біографію Ернеста Сетон-Томпсона (ст. 159-162),  оповідання на ст.162-172.  


Тема:Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках.
Переглянути відеоурок:
Домашнє завдання: дочитати оповідання, вміти переказувати



Двадцять шосте січня
Класна робота

УРОКИ № 37-38
Тема: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. 

1. Подивитися відео "Закони джунглів".
2. Вправа Кроссенс”.
 Завдання: роздивіться уважно малюнки з назвами творів. Назвіть ім’я та прізвище людини, яка написала ці твори.
3. Вправа Вузлики на пам’ять

За     Завдання: прочитайте уважно правила безпечної поведінки. Які вузлики                       додали б ви?

4. Вправа “Знайди героя”.

За     Завдання: розв’яжіть філворд і дізнайтеся імена героїв твору, які оточували                 Мауглі

4. Домашнє завдання: з поданих слів виберіть і запишіть ті, які, на вашу думку, мають бути в справжньої людини, дописати 3-4 власних
Тема: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Ідея відповідальності людини за природний світ.
1. Опрацювати інформаційні картки:












Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ


Дев'ятнадцяте січня
Класна робота

УРОКИ № 33-34
Тема: Урок виразного декламування напам'ять
Виразне читання напам'ять вірша Дж. Кітса "Про коника та цвіркуна"

Тема: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. 
1. Подивитися буктрейлер до твору Редьярда Кіплінга "Мауглі".
2. Знайомство з героями казки.
3. Прослухати аудіокнигу «Брати Мауглі» (оповідання). Частина 1.
Виконати завдання за посиланням Знайди пару
4. Домашнє завдання: виразно читати ст. 130-142 і переказувати зміст прочитаного; скласти план І частини "Брати Мауглі"

Дванадцяте січня
Класна робота

УРОКИ № 31-32
Тема: Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, Утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

1. Прослухати біографію Джона Кітса.
2. Теорія літератури.
3. Виразне читання вірша Д. Кітса .
4. Словникова робота.
5. Прослухати поезію Д. Кітса "Про коника та цвіркуна".
6. Аналіз вірша.

7. Висновки.
8. Творча робота: заповнити таблицю
9. Домашнє завдання: прочитати ст. 121-124, вивчити напам'ять вірш


Тема: Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

1. Опрацювати інформаційні картки:




















Домашнє завдання: прочитати ст. 127-155


Чотирнадцяте грудня
Класна робота

УРОКИ № 29-30
Тема: Розвиток мовлення (письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки

Зміст уроку (автор Досужа Ю.М.):

Завдання № 1

Розповідь від імені героя: Я – Агустус Глуп. Ну й що з того, що трохи огрядний? Я дуже люблю попоїсти, мені часто купують шоколадки, але ж це так мало, мало, мало! Добре, що я знайшов Золотий квиток і тепер на шоколадній фабриці можу їсти все, що хочу!..

-Як ви думаєте, чому Августус постійно їсть?(Самотній, не має друзів, нічого не вміє робити).

Вади світу : споживання фаст-фуду веде до ожиріння.

-Що ми порадимо хлопчикові?

Порада Августусові: не бути грубим, менше їсти, займатися спортом, знайти цікаву справу, потоваришувати з дітьми.

(Пораду записати в зошит)

Завдання №2:

Розповідь від імені героя: Я – Верука Солт – Мій татусь дуже багатий і зробить для мене все, що я захочу.Я зрозуміла, що мушу мати цей квиток і наказала батькам, щоб там не сталось, але квиток має бути в мене. Я  годинами лежала на підлозі, хвицала ногами й страшенно лементувала. Тато купив мільйон шоколадок, щоб знайти Золотий квиток, і так я потрапила на шоколадну фабрику…

-Які риси Веруки ви не взяли б собі? (Нахабна, невихована, пихата).

-Як ви думаєте, чому Верука стала такою?(Батьки все їй дозволяли).

Вади світу: зацікавленість у матеріальному забезпеченні, відсутність духовного розвитку, уміння співпереживати.

Поради Веруці: поважати батьків, людей, які забезпечують її усім необхідним; учитися робити щось самостійно.

(Пораду записати в зошит)


Завдання №3:

Розповідь від імені героя: Я – Віолетта Борегард - чемпіонка із жування жуйок. Жую цілісінькими днями, крім тих кількох хвилин, коли треба їсти. Мій рекорд – три місяці підряд жую одну жуйку. Люблю чіпляти їх потім на стільці, на кнопки ліфтів. Ви б чули, як кумедно лаються ті, до кого жуйка прилипає! 

-Що вам не сподобалося у цій красивій на вигляд дівчинці? (Груба, підступна, робить шкоду іншим, а потім ще й радіє з цього, бере участь у безглуздих конкурсах).

Вади суспільства: змагатися будь у чому (ТікТок - нова соцмережа, яка спричиняє миттєву залежність), порушення етичних правил    (постійне жування гумки).

Поради Віолетті: не брати участь у безглуздих змаганнях, не жувати постійно жуйку й не приліплювати її на предмети побуту, не грубити мамі та іншим людям.

Завдання №4:


Розповідь від імені героя:  Я – Майк Тіві, дуже люблю дивитися телевізор. Крім нього, мені нічого не потрібно. А дорослі весь час чіпляються до мене з якимись дурницями – то з уроками, то з їжею, то ще з чимось. Тут якраз бойовик іде. Я всі серіали дивлюся щодня, навіть ті, де не стріляють. Але бандитські - найкращі. Вони такі класні, ці бандюги! Особливо, коли нашпиговують один одного свинцем або штрикають старими кинджалами, або лупляться кастетами! Я все віддав би, щоб теж так могти! Ото життя, кажу вам! Клас!

- Майк Тіві має риси характеру, які вам не подобаються? (Грубить батькам, жорстокий, неввічливий, агресивний, увесь час дивиться телевізор або грає в ігри, не хоче вчитися).

- Чому він так себе веде? (Самотній, потребує уваги й друзів).

Вади світу: залежність від ґаджетів, звикання до жорстокості, відсутність співчуття.

Поради Майку: поважати батьків, менше дивитися телевізор та грати в комп'ютерні ігри, а гратися з дітьми, вчитися, бути вихованим.

Поради героям записати в зошит!!!!

Я думаю, що герої казки показали вам , що добре, а що погано. Ви отримали досвід, який пригодиться вам у житті.

Домашнє завдання: підготуватись до контрольної роботи

Тема: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою «Літературні казки світу» (різнорівневі завдання)

Виконати тест за посиланням ТЕСТ

Домашнє завдання: прочитати 2-3 казки (на вибір)  ХРЕСТОМАТІЯ, ст. 7-33


Восьме грудня
Класна робота

УРОКИ № 27-28
Тема: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці.
Переглянути навчальне відео

Домашнє завдання:  
написати, якою, у вашому розумінні, повинна бути ідеальна родина (3-5 речень); заповнити таблицю:

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору


1. Виконати завдання за посиланням Тиснути тут (обрати урок № 22). В уроці декілька цікавих завдань: кросворди, ігри тощо. Рухатись треба нижнім бігунцем, поки не дійдете до 22 уроку, а потім вертикальним опуститись униз.

2. Скріншоти надіслати у CLASSROOM за кодом  2ji4cpl або Тиснути тут


Перше грудня
Класна робота

УРОКИ № 25-26
Тема Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя.
1. Переглянути відеоурок, виконати завдання з нього:

Домашнє завдання: написати власне продовження повісті-казки (7-10 речень)

Тема Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.

1. Опрацювати презентацію за посиланням ПРЕЗЕНТАЦІЯ
2. Доберіть і запишіть асоціації до слів РОДИНА (СІМ'Я), ЩАСТЯ.
3. Домашнє завдання: скласти сенкан на тему "Сім'я"

Двадцять четверте листопада
Класна робота

УРОКИ № 23-24
Тема Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки.
1. Переглянути відеоролик "Знайомство з автором: Роальд Дал".
2. Ознайомитися з буктрейлером книги Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика".
3. Подивитися фільм "Чарлі і шоколадна фабрика".                                                        4. Робота з підручником:
5. Домашнє завдання: вміти переказувати  перший розділ від імені одного з родичів Чарлі 


Тема Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети.

1. Відтворити послідовність подій твору "Чарлі і шоколадна фабрика" і записати  їх в зошит.
                      
2. Опрацювати робочу картку і пригадати чудеса на фабриці Віллі Вонки.
 3. Опрацювати картки і записати їх зміст в зошит.
4. Подивитися відеоролики та опрацювати літературні картки.











5. Записати характеристику персонажів твору.
6. Домашнє завдання: розгадати кросворд

Сімнадцяте листопада
Класна робота

УРОКИ № 21-22
Тема Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.
1. Переглянути і опрацювати відеоурок:

2. Домашнє завдання: Відповісти на питання 1-7 на ст. 95 (усно), питання 12 на ст. 96 (письмово)    
Тема Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.
1. Переглянути відеоурок:


2. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ. Читати повість-казку "Чарлі і шоколадна фабрика"

Десяте листопада
Класна робота

УРОКИ № 19-20

1. Переглянути відеоурок за посиланням Хлопчик-зірка

2. Згадати поняття і ознаки літературної казки

2. Усно відповісти на питання (еврістична бесіда):


3. Розуміти символіку казки: 

4. Вміти переказувати казку.

Домашнє завдання: скласти план або ланцюжок подій твору


Тема Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя
 1. Опрацювати презентацію (виписати і вміти пояснити поняття "еволюція" і "деградація") за посиланням Еволюція образу

Домашнє завдання: написати міні-твір (5-7 речень) "Моя матуся"



Третє листопада
Класна робота

УРОКИ № 17-18
Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Чарівний світ твору
1. Опрацювати презентацію за посиланням Чарівний світ твору
2. Закріпити знання з теми "Ганс-Крістіан Андерсен. "Снігова Королева", виконавши вправи: ГРА 1ГРА 2ГРА 3
3. Домашнє завдання: Виконати тест за посиланням: ТЕСТ. Читати "Хлопчик-зірка"

Тема Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.
1. Опрацювати відеопрезентацію:

2. Ознайомитися з буктрейлером казки О. Уайльда "Хлопчик- Зірка".
3. Прослухати аудіоказку "Хлопчик- Зірка".
4. Домашнє завдання: прочитати казку

Двадцяте жовтня
Класна робота

УРОКИ № 15-16
Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності.
1. Переглянути відеоурок за посиланням

2. Опрацювати презентацію за посиланням Утвердження дружби і вірності
3. Виконати інтерактивну вправу ГРА
Домашнє завдання: дочитати казку, скласти простий план казки

Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники.

1. Переглянути презентацію за посиланням ПРЕЗЕНТАЦІЯ
2. Скласти почерговий маршрут Герди до замку Снігової королеви
3 Домашнє завдання: виправити текст:
     Я мала чудового ворога. Ми жили у великому селі у двох суміжних будинках. Ми не любили квіти і вирощувати кропиву у великих дерев'яних ящиках. Але одного разу тепла істота викрала мого ворога. Я не довго шукала його, іноді, не ризикуючи життям, у садку чоловіка, який знав чари або у степових розбійників. Та все ж таки я не перемогла завдяки своїй ненависті і, звичайно, перешкода добрих людей.


Тринадцяте жовтня
Класна робота

УРОКИ № 13-14
Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева».Сторінки життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом твору. 
1. Опрацювати презентацію за посиланням Біографія Г.-К Андерсена
2. Домашнє завдання: прочитати статтю підручника на ст. 47-52, виконати тест за посиланням ТЕСТ

Тема Ганс-Крістіан Андерсен. «Снігова королева».Знайомство зі змістом твору. Боротьба добра і зла в казці.

1. Прослухати аудіокнигу "Снігова королева" (Історія І, ІІ).


2. Опрацювати інформаційні картки.

3. Домашнє завдання: прочитати частини казки (ст. 52-59), вміти переказувати

Шосте жовтня
Класна робота

УРОКИ № 11-12
Виконати тест за посиланням ТЕСТ

Тема Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.

1. Актуалізація вивченого матеріала. Переглянути відео "Літературні казки".



2. Теорія літератури. Записати визначення в зошити.


3. Відповідаємо на запитання (усно).


4. Домашнє завдання: прочитати ст. 41-46; відповісти на питання (усно), питання 5 - письмово (3-4 речення)

Двадцять дев'яте вересня
Класна робота

УРОКИ №9-10
Тема Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.   Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця»
1. Повторення змісту казки.


2. Зіставлення образів героїнь казки.


3. Виконати завдання за посиланням Цитатна характеристика героїнь

4. Утвердження  у творі доброти, працьовитості, справедливості.



5. Домашне завдання: підготувати докладний переказ уривку з казки "Пані Метелиця"

Тема Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм)
1. Докладно переказати уривок з казки "Пані Метелиця" (за вибором учителя)
2. Закріпити знання, виконавши вправи за посиланням ГРА 1ГРА 2ГРА 3
3. Домашнє завдання: підготуватись до діагностичної роботи



Двадцять друге вересня
Класна робота

УРОКИ №7-8
Тема Брати Якоб і Вільгельм Ґрімм. Німецька народна казка «Пані Метелиця».Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Знайомство зі змістом казки.

1. Опрацювати презентацію за посиланням Брати Грім "Пані Метелиця"
2. Виписати у зошит поняття:
 Сюжет - послідовність подій в літературному творі.
Мандрівний сюжет - спільні, однакові історії, пригоди, які трапляються у фольклорі різних народів
3. Прослухати аудіокнигу "Пані Метелиця"
4. Домашнє завдання: Прочитати статтю на ст. 29-33 та казку братів Ґрімм "Пані Метелиця" (ст. 34-37); вивчити поняття, дібрати 5 синонімів до слова "метелиця"; вміти переказувати казку 


П'ятнадцяте вересня
Класна робота

УРОКИ №5-6
Тема Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». Знайомство зі змістом казки. Уславлення образу митця в казці. Поетизація мистецтва в казці. Національний колорит китайської казки.
1. Переглянути відеоурок за посиланням Пензлик Маляна
2. Опрацювати презентацію за посиланням ПРЕЗЕНТАЦІЯ: виписати поняття, сходинки до успіху Маляна
Домашнє завдання: вивчити поняття, виконати тест за посиланням ТЕСТ 


Восьме вересня
Класна робота

УРОКИ №3-4
Тема: Японська народна казка «Момотаро, або  Хлопчик--Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці.   Національний колорит японської казки.

1. Опрацювати інформаційні картки.


2. Прослухати аудіокнигу "Момотаро, або Хлопчик-Персик".


3. 

4. Домашнє завдання: поділити казку на частини (скласти план). Прочитати казку "Пензлик Маляна" 

Перше вересня
Класна робота

УРОКИ №1-2
Тема уроку: Роль книжки та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книжки.

Мета уроку: 1. Знайомство з підручником.  2. Визначення завдань предмету "Зарубіжна література" та відмінність його від "Літературного читання" у початкових класах. 3. Ознайомлення з видами читання.

1. Перегляньте відео за посиланням:
2. Познайомтесь з підручником ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (на жаль, тільки віртуально); переглянути ст. 4-6.
3. Запишіть у зошит поняття:

Література— це мистецтво слова.
Зарубіжна література— сукупність літератур усіх народів світу від давнини до сьогодення окрім власної національної літератури.

Види читання

Переглядове    Ознайомлювальне    Вдумливе

Переглядове читання — це швидкий перегляд тексту, виявлення в ньому ключових слів або фактів.

Ознайомлювальне читання використовують тоді, коли необхідно зрозуміти головну думку, тобто це читання, спрямоване на усвідомлення загального смислу прочитаного.

Вдумливе читання передбачає проникнення в глибини тексту, розуміння головної й другорядної інформації, значень слів, деталей тощо.                                                                        
За способами читання є: мовчазне, вголос.                                                                                     За  кількістю осіб: індивідуальне, парне, колективне.
4. Домашнє завдання: скласти усну розповідь про улюблений твір або книжку.


1. Ознайомитись з презентацією:
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Переглянути освітній відеоролик "Казки, види казок, особливості".
 4. Прочитати статтю підручника на ст. 13-17.
6. Домашнє завдання: вивчити поняття, вміти наводити приклади народних казок за видами; прочитати індійську народну казку "Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик" (ХРЕСТОМАТІЯ)















2022-2023 навчальний рік

УРОК №3
Тема уроку: Індійська народна казка "Фарбований шакал"

1. Перегляньте відео за посиланням: Фарбований лис
2. Прочитайте матеріал ХРЕСТОМАТІЯ (стор. 5-6). 
3. Прочитайте і перекажіть казку.
3. Поділіть казку на частини, назвіть їх.

Домашнє завдання: Скласти 1-2 речення з висловом "фабований шакал" (у прямому або переносному змісті); усно порівняйте індійську казку та казку І.Франка "Фарбований лис"

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом geyptx6 

або Тиснути тут

УРОК №4 

Тема уроку: Японська народна казка "Ісумбосі, або Хлопчик -Мізинчик"

 1. Перегляньте презентацію за посиланням: Японська народна казка «Іссумбосі,

або  Хлопчик-Мізинчик».

2. Прочитайте матеріал підручника ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА (стор. 20-22), випишіть символи Японії. 

3. Прочитайте і перекажіть казку (ХРЕСТОМАТІЯ) на стор.10-11

 (можна скористатись аудіокнигою).

3. Випишіть з презентації: 1. Цитатну характеристику героя.

                                              2. Схему чарівної казки. 

   
Домашнє завдання:   поділіть казку на частини, назвіть їх (складіть план казки); подивитись з батьками мультфільм за ПОСИЛАННЯМ

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом geyptx6 

або Тиснути тут

УРОК №5

Тема уроку: Китайські народні казки. "Пензлик Маляна"    

 1. Перегляньте презентацію за посиланням: Китайські народні казки. «Пензлик Маляна».

2. Прочитайте матеріал підручника ХРЕСТОМАТІЯ  (стор. 13-14) 

3. Прочитайте і перекажіть казку (стор. 15-17)

   
Домашнє завдання:   відповісти на питання (стор. 18) - усно; 2, 7 - письмово.
Усі виконані роботи надсилати в  CLASSROOM за кодом geyptx6 

або Тиснути тут

УРОК №6

Тема уроку: Китайські народні казки. "Пензлик Маляна"    

 1. Випишіть з презентації Китайські народні казки. «Пензлик Маляна». 

- що Китай подарував світу (винаходи, відкриття, культурні надбання тощо);

- характеристику Маляна; 

- сходинки до успіху.

   
Домашнє завдання:   виконати тест за посиланням ТЕСТ
Усі виконані роботи надсилати в  CLASSROOM за кодом geyptx6 

або Тиснути тут

УРОК №7
26 вересня
Класна робота

Тема уроку: Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Грімм. Німецька народна казка "Пані Метелиця"

 1. Прочитати біграфію братів Грімм на стор. 29-31 у підручнику ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

 2. Переглянути відеопрезентацію за посиланням брати Грімм

3. Записати біографії авторів (дуже стисло) за зразком (писати лише ті пункти, де є дані у підручнику або презентації):

Народились - місце народження

Батьки - ким були

Сім'я - дружина, діти

Навчання - де навчались, професія

Робота - ким працювали

Захоплення - чим цікавились, хоббі

Творчість - декілька назв творів, збірок

Нагороди - премії, відзнаки

Смерть - де помер і похований.

4. Прочитати статтю на стор. 32-33.

Домашнє завдання:  Прочитати казку "Пані Метелиця", вміти переказувати.


УРОК №8
28 вересня
Класна робота

Тема уроку: Брати Грімм. Німецька народна казка "Пані Метелиця". Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця»

1. Прочитати статтю підручника ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА про мандрівні сюжети на стор. 31. 

2. Записати у зошит поняття:

 Сюжет - послідовність подій у літературному творі.

Мандрівні сюжети - це спільні, однакові історії, пригоди, які трапляються у фольклорі різних народів.

3. Випишіть з ПРЕЗЕНТАЦІЇ у 2 стовпчики характеристики пасербиці та ледащої доньки, порівняйте їх.

4. Перегляньте презентацію Характеристика  та запишіть у 2 стовбчики реальних персонажів та фантастичних. 

   
Домашнє завдання:  вивчити поняття, дібрати 5 синонімів до слова "метелиця". 

Усі виконані роботи надсилати в  CLASSROOM за кодом geyptx6 

або Тиснути тут

УРОК №9
3 жовтня
Класна робота

Тема уроку: Брати Грімм. Німецька народна казка "Пані Метелиця". Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості

1. Перегляньте  ПРЕЗЕНТАЦІЮ.

2. Поділіть казку на частини та запишіть їх назви (план казки).


   
Домашнє завдання:   знайти і записати 5 прислів'їв про працю та лінощі;
написати основну думку твору, підготуватись до докладного переказу казки "Пані Метелиця".

УРОК №10
5 жовтня
Класна робота

Тема уроку: Розвиток мовлення (усно). Переказ уривку з німецької народної казки «Пані Метелиця» (брати Я. і В. Ґрімм)

1. Вміти переказувати уривок прочитаного тексту (за вибором учителя), відтворювати усно зазначені події, ситуації, явища, використовувати художні засоби.

   
Домашнє завдання:  Підготуватись до діагностичної роботи за темами «Вступ», «Скарбниця народних казок» 

УРОК №11
Десяте жовтня
Контрольна робота за темами "Вступ", "Скарбниця народних казок"
Виконати тест за посиланням ТЕСТ

УРОК №12
Дванадцяте жовтня
Класна робота

Тема уроку: Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. 

1. Прочитати статтю підручника ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА про літературні казки  на стор.41-45 

2. Записати у зошит поняття: 

- Літературна казка — авторський твір, який наслідує події, образи, будову, засоби виразності народної казки, але водночас утілює авторські думки, уявлення про світ, ідеали.

- Оригінал (з лат. — первісний) художнього твору — текст, створений тією мовою, якою володіє і яку обрав автор/авторка.

Переклад — передавання змісту усного висловлювання чи писемного тексту засобами іншої мови.

Переклад (художній) — різновид літературної творчості, наслідок якої твір, існуючи в одній мові, «оживає» в іншій, не втрачаючи змістових і художніх особливостей.

3. Переглянути відеоурок за ПОСИЛАННЯМ виписати з нього спільне і відмінне народної і літературної казки.

Домашнє завдання: вивчити поняття, відповісти на питання 1-4 на стор. 45-46 (усно). Почати читати казку "Снігова королева".


УРОК №13
Сімнадцяте жовтня
Класна робота

Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. Сторінки життя і творчості. "Снігова королева". Знайомства зі змістом твору 

1. Прочитати біографію Г.-К. Андерсена  у підручнику ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА  на стор. 47-52 

2. Переглянути презентацію за посиланням Біографія Андерсена, виконати ДУЖЕ стислий конспект візитки автора за зразком (дивись в уроці № 7): 

3. Прочитати казку "Снігова королева"


УРОК №14
Дев'ятнадцяте жовтня
Класна робота

Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Боротьба добра і зла в казці

1. Переглянути презентацію за посиланням Добро і зло

2. Виписати з неї елементи сюжета, характеристику Герди та Снігової Королеви.

3. Записати у 2 стовпчики добрих і злих персонажів.

Домашнє завдання: скласти по 3 питання до перших трьох частин казки, вміти переказувати казку.


УРОК №15
Тридцять перше жовтня
Класна робота

Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Утвердження дружби та вірності

1. Переглянути презентацію за посиланням Презентація

2. Відповісти на питання з презентації (усно)

Домашнє завдання: вміти переказувати казку, написати листа Сніговій Королеві (5-7 речень). Щоб написати лист, треба переглянути презентацію!!!


УРОК №16
Друге листопада
Класна робота

Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Перешкоди на шляху Герди, її помічники

1. Переглянути презентацію за посиланням Презентація

2. Відповісти на питання з презентації (усно).

3. За матеріалами презентації скласти почерговий маршрут Герди у пошуках Кая.

Домашнє завдання: вміти переказувати казку від імені Кая (хлопці) і Герди (дівчата), виписати у 2 стовпчики: хто допомагав, а хто шкодив Герді.


УРОК №17
Сьоме листопада
Класна робота

Тема уроку: Ханс-Крістіан Андерсен. "Снігова королева". Чарівний світ твору.

1. Переглянути презентацію за посиланням Презентація

2. Відповісти на питання з презентації (усно).

3. Записати у зошит поняття:

Антитеза - різке протиставлення героїв, характерів,, явищ.

Тема художнього твору — коло подій і явищ, змальованих у творі (те, про що йдеться в художньому творі). 

Ідея художнього твору — провідна думка, емоційна спрямованість (те, що письменник чи письменниця утверджує, проголошує).

Домашнє завданняВивчити поняття у зошиті (антитеза, тема, ідея твору). Виконати тест за посиланням Тиснути тут


УРОК №18
Восьме листопада
Класна робота

Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Цікаві факти з життя і творчості письменника. Знайомство зі змістом казки. Символічний зміст назви твору.

1. Прочитати біографію Оскара Уайльда  у підручнику ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА  на стор. 73-74

2. Переглянути відеоурок за посиланням Хлопчик-зірка

Домашнє завдання: прочитати казку "Хлопчик-зірка"

УРОК №19
Чотирнадцяте листопада
Класна робота

Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя

1. Дочитати казку до кінця, вміти переказувати.

2. Вміти порівнювати відношення до матері Хлопчика-зірки до перетворення і після.

Домашнє завдання: написати міні-твір "Моя матуся"


УРОК №20
Шістнадцяте листопада
Класна робота

Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя

1Записати у правильному порядку сюжет казки.


2. Переглянути відеопрезентацію, виписати у зошит паспорт Хлопчика-Зірки

Домашнє завдання: відповісти на питання 1-7 на стор. 95 (усно), питання 12 на стор. 96 - письмово.


УРОК №21
Двадцять перше листопада
Класна робота

Тема уроку: Оскар Вайлд. «Хлопчик-Зірка». Фальшиві та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Синтез фольклорних і літературних елементів у творі.

1. Переглянути відеоурок (якщо написано:"Відео недоступно", то натиснути:"Переглянути на Ютуб")

2. Записати тему та основну думку твору.
Домашнє завдання:  відповісти на питання 8, стор. 95 (письмово). Виконати тест за посиланням ТЕСТ (до 30 листопада).
Почати читати повість-казку "Чарлі і шоколадна фабрика"

УРОК №22
Двадцять третє листопада
Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».Сторінки життя і творчості письменника. Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці Віллі Вонки.

1. Прочитати біографію Роальда Дала у підручнику на стор. 97-98.



2. Прочитати статтю підручника на стор. 98-100.

3. Переглянути відеоурок 

Домашнє завдання: 1. Записати 5 власників квитків і коротко їх охарактеризувати (ставлення батьків до героїв, риси характеру, вподобання). 2. Продовжувати читати твір.

Усі виконані роботи надсилати в  CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут

УРОК №23
Двадцять восьме листопада
Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. 

1. Переглянути відеоурок 


2. Повторити поняття "сюжет твору".

Сюжет (фр. sujet) — послідовність подій у літературному творі.

3. Переказувати стор. 100-106.

Домашнє завдання: скласти пазли, користуючись QR-кодами.   

Тридцяте листопада

Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта, щирість і наполегливість головного героя. 

Завдання: дочитати повість-казку і вміти переказувати. Записати маршрут героїв на шоколадній фабриці. 

Відповідь надіслати у CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут


П'яте грудня

Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.

1. Опрацювати презентацію. Усно відповісти на питання.










Записати у зошит асоціативний кущ, обравши і додавши 3 слова з переліку



Домашнє завдання: написати, якою, у вашому розумінні, повинна бути ідеальна родина (3-5 речень)

Сьоме грудня

Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

Переглянути навчальне відео

Домашнє завдання: заповнити таблицю:

Дванадцяте грудня

Класна робота

Тема уроку: Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору


1. Виконати завдання за посиланням Тиснути тут (обрати урок № 22)
2. Скріншоти надіслати у CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут

Чотирнадцяте грудня

Класна робота

Тема уроку: Розвиток мовлення (письмово). Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика». Мої поради героям казки

1. Написати поради героям повісті-казки (5-7 речень)
2. Надіслати у CLASSROOM за кодом geyptx6 або Тиснути тут

Дев'ятнадцяте грудня

Діагностувальна робота

Тема Літературні казки світу

Виконати тест за посиланням ТЕСТ

Тридцяте січня

Класна робота

Тема уроку: Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи йлюдини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

Переглянути навчальне відео:





Домашнє завдання: прочитати статтю підручника на стор. 121-123, виписати і вивчити поняття (вірш, пейзаж), вивчити вірш напам'ять.

Перше лютого

Класна робота

Тема уроку: Урок виразного декламування напам'ять.

Домашнє завдання: Вивчити поняття (епітет, метафора). Прочитати 1 частину "Мауглі" Р. Кіплінга (стор. 130-142)


Шосте лютого

Класна робота

Тема уроку: Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

Ви звичайно знайомі з чемним і допитливим слоненям, якого крокодил ухопив за носа і зробив із нього довгий хобот (ілюстрація), а ще, мабуть, бачили мультфільм про пригоди мангуста Ріккі-Тіккі-Таві та маленького хлопчика Мауглі, який став володарем Джунглів.

Тоді ви повинні знати, що людиною, яка дала життя цим героям є Джозеф Редьярд Кіплінг – англійський письменник.

1. Послухати біографію Р. Кіплінга:


2. Переглянути презентацію за посиланням УРОК 1

Домашнє завдання: дочитати до кінця повість-казку, скласти "анкету" головного героя казки Р.Кіплінга Мауглі.

Ім’я


Батьки


Місце проживання


Заняття


Друзі


Вороги


Фізичний стан


Моральні якості



Восьме лютого

Класна робота

Тема уроку: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

1. Спробувати "виграти" 1000000 показавши наскільки уважно ви читали твір за посиланням Мільйон

2. Відповісти на питання (усно):

1.    Як звали матір-вовчицю? 

2.    Як називали звірі вогонь? 

3.    Що виймав з лап вовків Мауглі? 

4.    Назва річки,  біля якої жили герої казки?

5.    Як звали ватажка зграї? 

6.    Які звірі не дотримувалися Закону джунглів? 

7.    Яке імя дала мати-вовчиця хлопчику? 

8.    Що принесла як викуп за Мауглі Багіра? 

9.    Як називали Шер-Хана?

10.Хто був учителем Мауглі? 

11.Біля яких гір відбуваються події казки?

 

3. Літературний диктант «Впізнай героя» (усно)

Визначте про кого з героїв казки «Мауглі» йдеться мова.

·       Чорна, мов смола, і страшна, мов пекло. 

·       Для такої нікчемної особи, як я, всяка обгризена кістка – вже справжній бенкет. 

·       Рев тигра, мов грім заповнив усю печеру. 

·       Очі в неї спалахнули, мов дві зелені зірки в пітьмі. Вона сміливо
глянула в розлючені очі Шер-Хана. 

·       Він мав право блукати скрізь, де йому заманеться, бо їв лише горіхи, коріння та мед. 

·       Чорна тінь упала посеред кола. 

·       Самотній Вовк, очевидно, стрибнув, але схибив. 

·       Він дочекався, коли його діти навчились бігати, і тоді в ні Племінних зборів повів їх на Скелю Ради. 

4. Завдання: роздивіться хмаринки слів, назвіть героя і скажіть, хто він є для Мауглі: ворогом чи другом? Розподіліть героїв в таблицю, додайте тих, кого не назвали.
5. Вправа Схована літера

За Завдання: закресліть кожну другу літеру та прочитайте вислів із твору. Що це за вислів? Як ви його розумієте?

МЗИГЗОТХОНБІОЄЮРОСДКНВІДЄТЇФКАРЯОЛВШІ

Домашнє завдання: охарактеризувати одного героя казки (на вибір) за планом:

1. Ім'я літературного героя.

2. Зовнішність героя (можна цитати з тексту).

3. Доля героя.

4. Риси характеру.

5. Моє ставлення до героя.

Тринадцяте лютого

Класна робота

Тема уроку: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. 

1. Подивитися відео "Закони джунглів".

2. Вправа Кроссенс”.
 Завдання: роздивіться уважно малюнки з назвами творів. Назвіть ім’я та прізвище людини, яка написала ці твори.
3. Вправа Вузлики на пам’ять

За     Завдання: прочитайте уважно правила безпечної поведінки. Які вузлики                    (правила) додали б в ви?

4. Вправа “Знайди героя”.

За     Завдання: розв’яжіть філворд і дізнайтеся імена героїв твору, які оточували                 Мауглі

4. Домашне завдання: з поданих слів виберіть і запишіть ті, які, на вашу думку, мають бути в справжньої людини. Додати свої п'ять.

П'ятнадцяте лютого

Класна робота   

Тема уроку: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Ідея відповідальності людини за природний світ.

Прототип Мауглі Діна Саничар 



1. Опрацювати презентацію за посиланням Відповідальність людини за природу

2. Виконати завдання за посиланням Перевір себе

3. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ. Почати читати "Лобо" Е. Сетон-Томпсона


УРОК № 37
Двадцяте лютого
Класна робота

Тема уроку: Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.    

 1. Перегляньте відеоурок: 

2. Прочитайте матеріал підручника  (стор. 159-162) 

3. Випишіть поняття оповідання, ознаки оповідання.

   
Домашнє завдання:   прочитайте і перекажіть І частину оповідання (стор. 162-167), складіть план І частини, вивчіть поняття

УРОК № 38
Двадцять друге лютого
Класна робота

Тема уроку: Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках

  1. Переглянути відеоурок, опрацювати його:

Домашнє завдання: дочитати оповідання, вміти переказувати; скласти план ІІ і ІІІ частин твору.

УРОК № 39
Двадцять сьоме лютого
Класна робота

Тема уроку: "Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин"

Епіграф.
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашне завдання: Написати твір-мініатюру на тему "Лобо - невдаха чи переможець?"; підготувати уривок з оповідання для усного переказу.

УРОК № 40
Перше березня
Класна робота
 

Тема уроку: "РМ (усно) Переказ уривку з оповідання "Лобо" 


1. Переглянути презентацію за посиланням Переказ уривку
2. Виразно переказати уривок з оповідання (на вибір)
Домашнє завдання: підготуватись до діагностичної роботи за розділом "Слухаємо голоси природи". Читати "Лускунчик і Мишачий король" (підручник - стор. 179) 


УРОК № 41

Шосте березня

Діагностувальна робота

Тема Слухаємо голоси природи

Виконати тест за посиланням ТИСНУТИ ТУТ

Домашнє завдання: читати  "Лускунчик та Мишачий король" (зі стор. 179)

УРОК № 42

Восьме березня

Класна робота

Тема Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці
1. Ернст-Теодор-Амадей Гофман.
2. Подивитися буктрейлер "Лускунчик і Мишачий король".
3. Прослухати аудіоказку "Лускунчик і Мишачий король" (скорочено).

4. Подивитися мультфільм за казкою Гофмана.

5. Домашнє завдання:  прочитати біографію Е. Гофмана та статтю підручника (стор. 176-178, повість-казку (стор. 179-196). 

УРОК № 43

Тринадцяте березня

Класна робота

Тема Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Фантастичні перетворення персонажів
1. Переглянути та відповісти на питання презентації (усно) за посиланням Фантастичні перетворення
2. Продовжувати читати повість-казку "Лускунчик та Мишачий король"
3. Вміти переказувати повість-казку від імені різних персонажів.

УРОК № 44

П'ятнадцяте березня

Класна робота

Тема «Лускунчик і Мишачий король». Битва добра і зла. Символічний образ ялинки 
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Словникова робота.
3. Вправа "Кола Вена": спільні та відмінні риси характеру Пірліпат та Марі.
4. Реальність і фантастика у творі «Лускунчик і Мишачий король».
5. Образ-символ в казці.
6. Домашнє завдання: вивчити поняття, визначити тему та ідею повісті-казки (письмово), скориставшись хмаринкою слів записати основну думку твору.

УРОК № 45

Двадцяте березня

Класна робота

Тема  Ернст-Теодор-Амадей Гофман "Лускунчик і Мишачий король". Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

1. Виконати завдання з презентації за посиланням ЗАВДАННЯ (усно)
Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТИСНУТИ ТУТ
Подивитись фільм "Лускунчик і чотири королівства" порівняти з повістю-казкою "Лускунчик і Мишачий король"        ФІЛЬМ

УРОК № 46

Двадцяте друге березня

Класна робота

Тема уроку: Елеонор Портер «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей

1. Подивитися  відеоролік "Елеонор Портер та її твір "Полліанна".
2. Переглянути буктрейлер до твору Е. Портер "Полліанна".
3. Прослухати твір "Полліанна" (скорочено).
 
4. Подивитися художній фільм "Полліанна" (2003 р.).
5. Домашнє завдання: прочитати біографію авторки та статтю підручника на стор. 200-202; прочитати стор. 203-214, вміти переказувати.

УРОК № 47

Двадцять сьоме березня

Класна робота

Тема уроку: Елеонор Портер «Полліанна».  Творча фантазія головної
героїні. Її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

Епіграф
1. Впізнай героя.

2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Висновки.
4. Прослухати пісню Н. Май "Щастя".
5. Робота над образом Полліанни.
6. Зміст гри "Радість".
7. Продовжіть речення.
8. Домашнє завдання:  дочитати роман до кінця (стор. 215-224); скласти сенкан до слова Полліанна.

 УРОК № 48

Двадцять дев'яте березня

Класна робота

Тема уроку: Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

1. Переглянути відеоуроки: 



Домашнє завдання: відповісти на питання 1-6  на стор. 225 (усно), написати лист Полліанні 

УРОК № 49

Третє квітня

Класна робота

Тема уроку: Елеанор Портер «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

1. Переглянути  відео 
2. Записати риси характеру Полліанни.

3. Домашнє завдання: виписати правила "Гри в радість", додати 2-3 власних

УРОК № 50

П'яте квітня

Класна робота

Тема уроку: Елеанор Портер «Полліанна». Художні засоби розкриття образу
Полліанни.
 

1. Опрацювати презентацію за посиланням Художні засоби
-  усно відповісти на питання;
- пояснити, кому з героїв твору можна порекомендувати ці засоби, як ліки проти негараздів:
- скласти схему "Удавані негаразди та ліки від них" (вписати свої поради щодо подолання негараздів)
1) ластовиння -
2) заняття -
3) ім'я -
4) самотність -
2. Домашнє завдання: дати розгорнуту письмову відповідь на питання "Чого я навчився у Полліанни?" Читати "Пригоди Тома Соєра".

УРОК № 51

Десяте квітня

Класна робота

Тема:  Марк Твен (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра».Світ дитинства в романі. Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

1. Переглянути відео "Марк Твен. Біографія".  
2. Записати визначення в робочі зошити і вивчити їх.
3. Подивитися буктрейлер до твору Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра".
4. Прослухати аудіокнигу Марка Твена "Пригоди Тома Сойєра" (І-ІІ розділи).
5. Подивитися уривок "Том Сойєр фарбує паркан".
6. Подивитися фільм "Пригоди Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна".
7. Домашнє завдання: прочитати стор. 227-240.

УРОК № 52

Дванадцяте квітня

Класна робота

Тема:  Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди юних друзів

1. Переглянути відеоурок, опрацювати його


2. Домашнє завдання: написати лист Тому Соєру, поділитись враженнями від прочитаної повісті

УРОК № 53

Сімнадцяте квітня

Класна робота

Тема: Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Світ дорослих і світ дітей у повісті.

1. Переглянути і опрацювати навчальне відео:
2. Домашнє завдання: дописати у схему імена персонажів дорослих; прослухати уривки 6, 7 і 31 розділів за посиланням (QR-код) на стор. 240 

УРОК № 54

Дев'ятнадцяте квітня

Класна робота

Тема Марк Твен «Пригоди Тома Соєра».Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 1. Переглянути відеоурок


2. Виписати з відео позитивні та негативні риси характеру Тома Соєра у 2 стовпчики
3. Домашнє завдання: виконати завдання №8 на стор. 242 (написати правила поведінки, які порушує Том Соєр, і правила, які він сам для себе придумав; проаналізувати їх (усно), надіслати у класрум


УРОК № 55

Двадцять четверте квітня

Класна робота

Тема Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливістьТома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим
Переглянути відеоурок 



1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Записати в зошитах провідні ідеї повісті.
3. Втілення сюжетів творів М. Твена у інших видах мистецтва.
4. Розгадати кросворд.
5. Домашнє завдання: виконати інтерактивну вправу за посиланням ТИСНУТИ ТУТ скріншот виконаної вправи надіслати в класрум

УРОК № 56

Двадцять шосте квітня

Класна робота

Тема уроку: Урок розвитку мовлення (письмово) Створення фанфіку за темами «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра»

 1. Опрацювати інформаційні картки













Зразок фанфіку:


Домашнє завдання: написати фанфік за однією з тем: «Том Сойєр і Полліанна в дорослому житті», «Том Сойєр і Полліанна в нашій школі», «Гра в радість» Тома Сойєра»

УРОК № 57

Перше травня

Класна робота

Тема уроку: Туве Янсон (1914–2001). «Комета прилітає»

 1. Опрацювати біографію письменниці, переглянувши відео

2. Переглянути експрес-урок 

3. Переглянути навчальне відео.

4. Виписати імена персонажів твору

Домашнє завдання:  прочитати статтю підручника на стор. 243-246, прочитати уривки повісті на стор. 246-251, вміти переказувати 
 

УРОК № 58

Третє травня

Класна робота

Тема уроку: Туве Янсон. «Комета прилітає». Чарівність художнього твору

1. Переглянути відеоурок (з 18.43 хвилини)


2. Подивитися відео "Пригоди Мумі-тролів".
3. Переглянути відео "Мандрівка у долину мумі-тролів".
4. Познайомитися з буктрейлером книги Туве Янсон "Мумі-троль і комета".
5. Подивитися діафільм "Мумі-троль і комета".
6. Прослухати аудіокнигу "Мумі-троль і комета".
7. Домашнє завдання: дочитати казку до кінця, вміти переказувати, відповідати на питання на стор. 266 (усно). Намалювати, яким ти уявляєш Мумі-дол та Мумі-тролів (за бажанням)

УРОК № 59

Восьме травня

Класна робота

Тема  Туве Янсон. «Комета прилітає». Казкові персонажі у творі
1. Зміст твору «Комета прилітає».
2. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
3. Паспорт твору.
Тема: про Велику Подорож, про справжню дружбу, про сімейний затишок, про найважливіші цінності на землі.
Ідея: роздуми над цінністю усього живого в світі, над сенсом пізнання довкілля та самого себе, над цінністю теплих і щирих взаємин між рідними людьми та людьми в цілому, над прагненням відкриттів і пригод, над необхідністю зберегти цей вразливий світ і зробити його кращим.
Головна думка твору – ніколи не треба впадати у відчай і втрачати надію. Завжди варто вірити в краще.
4. Висновки.
Чого вчить твір “Комета прилітає”? 
Цей твір вчить нас дружити, допомагати друзям і просто випадковим знайомим. Вчить бути оптимістами. Вчить тому, що сім’я – це найдорожче, що є у людини. Вчить дивуватися красі світу та цінувати красу природи. Вчить жити сьогоднішнім днем, вчить бути щасливими.
5. Домашнє завдання: відповісти на питання 8 на ст. 266 (письмово)

УРОК № 60

Десяте травня

Класна робота

Тема  Туве Янсон. «Комета прилітає». Утілення ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. Реальне і фантастичне в повісті

1. Бесіда за твором  "Комета прилітає".

-         З якою метою Мумі-троль і Чмих вирушили у Велику Подорож?

-         Чому Мумі-мама не заборонила Мумі-тролю та Чмиху так далеко подорожувати?

-         З ким зустрілися герої під час своєї подорожі?                                                   - Які випробування випали на долю героїв?                                                                                          - Які риси характеру герої виявили в небезпечних обставинах?                                        - Хто з героїв вам найбільше сподобався і чому?                                                                   - Як комета змінила життя на Землі? Які зміни відбулися в Долині? Знайти у тексті твору і зачитати.                                                                                                                               - Що свідчить про те, що зростала емоційна напруга?                                                         - Що допомогло героям залишитися живими?

2. Реальне і фантастичне у творі.                                                                                                                Пошукова робота.                                                                                                                    -         Згадайте, які ознаки має чарівна казка?                                                                              -         Які вигадані істоти (герої) діють у казці Туве Янсон?                                                       -         Назвіть реальні і чарівні предмети, події у творі?                                                                   -         Чи є чудеса і перетворення у казці?                                                                            -         Спробуйте довести, що казка Туве Янсон має елементи чарівної казки.
3. Шлях героїв повісті.


4. Складання пам’ятки для тих, хто потрапив у екстремальну ситуацію.                                Не панікувати,                                                                                                                                намагатися знайти вихід із скрутного становища,                                                                            піклуватися один про одного,                                                                                                                  не впадати у відчай,                                                                                                                                діяти розумно і злагоджено,                                                                                                            бути стриманим і толерантним,
  сподіватися на краще.
5. Підсумок.                                                                                                                                             -     Як ви гадаєте, які проблеми піднімає у своєму творі Туве Янсон?                                           -         Які вічні цінності утверджуються у творі?
6. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ
Читати "Машина для здійснення бажань або Суботик повертається у суботу"  ХРЕСТОМАТІЯ, ст. 134-141

УРОК № 61

П'ятнадцяте травня

Класна робота


Тема уроку: Пауль Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу»

1. Прочитати за ХРЕСТОМАТІЯ, ст. 134-141
2. Ознайомитися з біографією та творчістю Пауля Маара.


3. Подивитися буктрейлер на книгу Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».


4. Прослухати аудіокнигу Пауля Маара «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» (скорочено).


5. Переглянути художній фільм "Рудий п'ятачок"(за твором Пауля Маара).


6. Домашнє завдання: прочитати ст. 131-141 ХРЕСТОМАТІЯ, вміти переказувати

УРОК № 62

Сімнадцяте травня

Класна робота


Тема уроку: Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї - реалізації мрій, бажань і прагнень особистості 

1. Опрацювати інформаційні картки.


2. Словарна робота.

3. Опрацювати картки (записати до зошита).
   а) Образ Суботика.

  
б) Образ пана Пляшкера (виписати риси характеру "до" і "після").


4. Ознайомлення з творами про Суботика.


4. Домашнє завдання: розгадати кросворд; підготуватись до контрольної роботи


УРОК № 63

Двадцять друге травня

Класна робота


Тема уроку: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей за темою " У вирі захопливих пригод" (різнорівневі завдання) 

Виконати тест за посиланням ТЕСТ

УРОК № 64

Двадцять четверте травня

Класна робота


Тема уроку: Дж. Роуліґ "Гаррі Потер і філософський камінь

1. Переглянути урок за посиланням УРОК
2. Прочитати роман або переглянути фільм

Урок № 65
Двадцять дев'яте травня
Класна робота 

Тема уроку: Дж. К. Ролінґ  "Гаррі Роттер і філософський камінь"  

Пограти на сайті  learningapps.org за посиланнями:


Урок № 66
Тридцять перше травня
Класна робота 

Тема уроку: Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Улюблені літературні персонажі

Список зарубіжної літератури на літо 6 клас
  • грецькі міфи «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона»;
  • індійські міфи «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»;
  • єгипетські міфи «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»;
  • Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан»;
  • Р.Л. Стівенсон «Острів скарбів»;
  • Ч. Діккенс «Різдвяна пісня в прозі»;
  • М. Гоголь «Ніч перед Різдвом»;
  • Джек Лондон «Жага до життя»;
  • Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»;
  • Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату»;
  • Р. Д. Бредбері «Усмішка»;
  • Р. Шеклі «Запах думок»;
  • А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»;
  • М. Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»;
  • К. Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки»



Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.