Технології 5 клас

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 2rkvsae  або Тиснути тут
або на пошту за посиланням viktoriyachoni@gmail.com

Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю всіх з початком нового, зовсім незвичного для нас, навчального року. 

Вам буде дуже складно навчатись, бо додалось багато незнайомих учителів, ще й уроки проходитимуть не в класі. Але я впевнена, що у нас усе вийде!  

Успіхів!

Спочатку ви повинні скачати підручник за посиланням ТЕХНОЛОГІЇ, також треба завести зошит у клітинку (не менше, ніж 18 аркушів) та підписати його:  
                                                                
                                                              Зошит
                                           для робіт з технології
                                           учениці 5-А (5-Б) класу
                                           гімназії № 13 "Джерело" м. Бердянська
                                              прізвище та ім'я (в родовому відмінку) 

УРОКИ № 61-62

 Тридцяте квітня
 Класна робота
Тема: Великодній віночок

Ми продовжуємо виконувати вироби до весняних свят. На цей раз це поробки до Великодня. 

1. Переглянути історію виникнення свята та Великодні традиції

2. Обрати та виготовити виріб, який вам до вподоби.














Найбільше у світі великоднє дерево



Домашнє завдання: виготовити виріб (один на вибір), фото надіслати у класрум або на пошту. 

УРОКИ № 59-60

 Двадцять третє квітня
 Класна робота
Тема: Великодній заєць (кролик)
1. Переглянути відео "Звідки прискакав Великодній кролик?"
2. Переглянути порядок роботи над виробом за посиланням 
Великодній заєць
3. Виконати виріб за зразком або знайдений самостійно.
4. Фото роботи надісати в класрум

УРОКИ № 57-58

 Шістнадцяте квітня
 Класна робота
Тема: Технологія приготування бутербродів

 1. Переглянути презентацію за посиланням Види бутербродів
 2. Законспектувати.
 3. Правила БЖ при кулінарних роботах:
  • - при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;
  • - при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;
  • - передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;
  • - консервні банки відкривати спеціальним ключем;
  • - дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;
  • - нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці.
Домашнє завдання:  вивчити конспект, приготувати відкритий бутерброд, фото надіслати у класрум.

УРОКИ № 53-56

 Друге, дев'яте квітня
 Класна робота
Тема: Культура споживання їжі. Правила поведінки за столом. Правила складання серветок.

1. Опрацювати презентацію за посиланням Культура споживання їжі
2. Законспектувати: основні поняття, види посуду, порядок сервірування та подачі страв.
3. Переглянути майстер-класи зі складання серветок.
 





4. Опрацювати правила сервірування столу до сніданку


5. Переглянути правила поведінки за столом
Домашнє завдання: вивчити конспект, скласти серветки трьома способами на вибір (можна обрати свої), сервірувати стіл до сніданку. Фото робіт надіслати у CLASSROOM
 

УРОКИ № 49-50, 51-52

Дванадцяте, дев'ятнадцяте березня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення гольниці-капелюшка

1. Переглянути інформаційні картки





2. Переглянути відеоурок по виготовленню гольниці-капелюшка 

   - без стаканчика



3. Завдання: 1)  - підготувати матеріали (відрізати стаканчик, вирізати круг з картону або взяти СД-диск, викроїти 2 круга з тканини). 
                                         2)  -   набити обрізаний стаканчик синтепоном або іншим наповнювачем, відступивши 5 мм від краю круга, прошити швом "уперед голкою" по колу обидва круга з тканини.   
                                         3) - з'єднати частини капелюшка потайним швом і оздобити виріб.           


УРОКИ № 45-48

 Двадцять сьоме лютого, п'яте березня
 Класна робота
Тема: Міні-проєкт "Подарунок для матусі"
1. Виконати кошик на свято 8 Березня, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями

  2. Виконати листівку, переглянувши відео за посиланням, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями 
      Листівка 1   
       

      УРОКИ № 39-44 ІНЖЕНЕРНИЙ ТИЖДЕНЬ

 УРОКИ № 31-38

 Дев'яте, шістнадцяте, двадцять третє, тридцяте січня 
 Класна робота
Тема: Проєкт  "М’яка іграшка"


Пройти квест "Правила безпечної праці" (повторення)

1. Опрацювати інформаційні картки, виконати конспект:










      2. Переглянути відеоурок "Виконання петельного шва", виконати тренувальні вправи:














       Переглянути навчальне відео:


1. Законспектувати теоретичний матеріал:

Розкроювання – це процес розрізання тканини на деталі відповідної форми та розміру для пошиття виробу.

Деталі з тканини, які отримано під час розкроювання називаються – деталями крою.

- Отже, розкроювання деталей виробу є відповідальним етапом виготовлення. Під час виконання цієї технологічної операції треба чітко дотримуватися певних вимог.

- А саме:

1. Визначають лицьовий та виворітний боки тканини. Обведення шаблонів іграшки виконується на виворітному боці.

2. Визначають напрямок ниток основи. Це необхідно для того, щоб у готовому вигляді виріб не втратив естетичні властивості і форму.

3. Настилання тканини на столі здійснюється двома способами:

          А. «у розгортку», коли тканина розкладена на столі за всією шириною; (для хутра та товстої тканини)

  Б. «у згин» (для парних деталей), коли тканина складена вздовж удвоє, лицьовим боком усередину.

4. Розкладання викрійки на тканину. Розкладають викрійки на тканину з виворітного боку. Спочатку більші за розміром, а потім – дрібніші. Розкладання викрійок виконують економно, щоб відходів було менше.

5. Викрійки деталей виробу приколюють до тканини шпильками, щоб вони не зсовувались. Обводять олівцем по контуру.

6. Відкладання припусків. Від контуру відкладають припуски на шви від 0,5 см до 1 см, проводять другу лінію контуру. Ширина припусків залежіть від того, як тканина осипається на зрізах. Чим легше осипається, тим припуск більше.

7. Розкроювання деталей іграшки. Спочатку вирізаються більші деталі, а потім дрібніші. Розкроювання треба виконувати чітко по лінії другого контуру, з урахуванням припусків. Під час розкроювання тканину не можна піднімати та пересовувати.

8. Під час розкроювання треба уважно виконувати Правила безпечної праці з шпильками та ножицями.

Майже всі матеріали у вас вже є. Ось вам і домашнє завдання.

Погляньте навколо, пошукайте гарненько, попитайте маму й бабусю, і ви побачите, скільки різних матеріалів для роботи можна знайти у вашій домівці. Це всякі клаптики — залишки тканин і хутра — та старі речі: непотрібна зимова шапка, комір від потертого маминого пальта. Він хоч і ви­ношений, але з нього ще можна повирізати непогані шматочки. А саме пальто? Це теж чудовий матеріал для іграшок. А батьків фетровий капелюх? Дарма, що він побитий міллю — почистивши і випрасувавши, його цілком можна пустити в діло. А сестрич­чині рожеві повзунки? З них вийдуть гар­ненькі голівки для ляльок.

Бачите, як багато потрібних речей ви од­разу ж розшукали. Тільки це ще не все. Перш ніж узяти їх в роботу, треба трохи потрудитися: як слід все почистити або ви­прати, випрасувати, розчесати.

Штучне хутро легко переться й розчісу­ється. Фетровий капелюх треба розрізати на три-чотири частини і випрасувати через вологу тканину, а пальто чи інший одяг розпороти, почистити чи випрати деталі  і також старанно випрасувати.






























































УРОКИ № 25-26, 27-28, 29-30

 П'яте, дванадцяте, дев'ятнадцяте грудня 
 Класна робота
Тема: Виготовлення новорічного виробу.

1. Перегляньте відео "Традиції святкування Нового року в різних країнах"
   
2
Давним-давно під Новий рік люди задобрювали духів ялинки печивом та яблуками. Але сьогодні вибагливих лісових богів такими гостинцями не здивуєш. Тому створювати будемо найнезвичайнішу поробку у світі! Матеріал візьмемо найпростіший - папір, але виріб буде чарівним! Треба буде переглянути майстер-класи та обрати прикрасу до душі.

  Обов'язково дотримуйтесь правил БЖ при роботі з ножицями!!!

        Це занадто просто:

Мені сподобались  прикраси №1, 3, 4, 5, 6, 8, 9


     Виконати 2-3 прикраси, які сподобались. Фото роботи надіслати в CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут  або на пошту  viktoriyachoni@gmail.com

    Тема уроку: Виготовлення новорічного віночка

       І наостанок треба прикрасити яскравим віночком вхідні двері, щоб від самого порога починався святковий настрій!!!






     Ми будемо виготовляти віночок із паперу. Пропоную вам декілька варіантів. Ви оберіть той, який до вподоби. Головне, робити його треба дуже охайно, з дотриманням правил безпеки життєдіяльності та з гарним настроєм!!! Тоді обов'язково все вийде!








       Або зайти за посиланням  Вінки з паперуТам дуже багато цікавих ідей. 



 УРОКИ № 21-22, 23-24

 Двадцять перше, двадцять восьме листопада
 Класна робота
Тема: Лялька "Зерновушка"
1. Виконати тренувальні вправи шва "уперед голкою": 

2. Переглянути відеоурок "Лялька-зерновушка"
3. Користуючись матеріалами відеоуроків, з дотриманням правил БЖ при роботі з ножицями та голками, виготовити ляльку.

            УРОК № 19-20

 Чотирнадцяте  листопада
 Класна робота
 Тема уроку: Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість     матеріалів та майбутнього виробу.
 Виготовлення шаблонів та елементів виробу. Виготовлення виробу.

 1. Переглянути майстер-клас з виготовлення ляльки-пеленанки

       

Можна скористатись технологічною картою.

Технологічна картка

Виготовлення ляльки – мотанки«Пеленанки»

 

з/п

Послідовність операцій

Зображення

1.     

Беремо полотно розміром 25х25 см.В середину кладемо скручений в кружельце поролон, вату чи шматок тканини. Обмотуємо знизу, формуючи «голову»

2.     

Беремо основну тканину розміром 15х15 см. Згинаємо тканину по діагоналі. В результаті утворилася хустка

3.     

Одягаємо хустку на голівку, обмотуємо знизу

 

4.     

Підгортаємо залишки тканини, міцно обмотуємо, формуємо статуру


5.     

Загортаємо ляльку в тканину-пеленку. Перев’язуємо її стрічечкою.


6.     

Лялька готова. Зовнішнім виглядом нагадує немовля. Від цього і назва «Пеленанка»

 

      Домашнє завдання: виготовити ляльку-пеленанку, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями (дивись на блозі сторінку Безпека життєдіяльності). 


        УРОК № 17-18

 Сьоме листопада
 Класна робота

Тема уроку: Вибір та обґрунтування об’єкта проектування. Види ляльки-мотанки. Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги. Проектування форми методом фантазування (біоформ). Графічне зображення виробу.

1. Переглянути презентацію Види ляльок-мотанок, виписати назви ляльок.

     2Переглянути майстер-клас з виготовлення нитяної ляльки-мотанки

       

      Домашнє завдання: виготовити ляльку-мотанку з ниток, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями (дивись на блозі сторінку Безпека життєдіяльності).


Тридцять перше жовтня
Класна робота
УРОКИ № 15-16

Тема уроку: Види декоративно-ужиткового мистецтва. Український колорит у власному житлі

      1. Опрацювати презентацію Декоративно-ужиткове мистецтво (виписати поняття та види ДУМ - декоративно-ужиткове мистецтво)
        2. Ознайомитись з презентацією Українська хата
        3. Домашнє завдання: прочитати параграф 14, вивчити конспект.
      
Сімнадцяте жовтня
Класна робота
УРОКИ № 13-14

Тема уроку: Види оздоблень. Вимоги до готового виробу. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту

       1. Переглянути майстер-клас з виготовлення пластилінографії за посиланням

       https://www.youtube.com/watch?v=4mXHL8xPsCk
 2. Обрати малюнок, пренести його на картон (з екрану гаджета на папір, а потім продавити на картон, або з дитячих розмальовок). Можна намалювати самостійно.
 3. Виготовити малюнок пластиліном, користуючись матеріалами відеоуроку.
4. Фото готового виробу надіслати у CLASSROOM


Десяте жовтня
Класна робота
УРОКИ № 11-12

Тема уроку:  Раціональне використання матеріалів. Поняття про деталь. Поняття про масштаб. Виготовлення (ліплення) виробу.   

   1. Опрацювати презентації за посиланнями (переглянути, виписати основні поняття)

       2. Переглянути майстер-клас з виготовлення пластилінової мозаїки за посиланням
       https://www.youtube.com/watch?v=8FTnz7v6rWA
 3. Обрати малюнок , пренести його на картон (з екрану гаджета на папір, а потім продавити на картон, або з дитячих розмальовок)
  4. Виготовити пластилінову мозаїку, користуючись матеріалами відеоуроку .

Домашнє завдання: вивчити конспект, виконати конструкційний етап виготовлення виробу

УРОК № 9-10

     Третє жовтня
     Класна робота

Тема уроку:  Вибір та обґрунтування теми проєкту. Основи технології ліплення. Моделі-аналоги. Використання біоформ у створенні виробів аплікації. 

                                            План роботи
         
1. Обрати тему проєкту 
2. Підготовка до роботи.
Інструменти та матеріали: (записати у зошит)
1.     Пластилін.
2.     Стека (дерев'яна або пластмасова паличка із загостреними кінцями).
3.     Дошка (на ній зручно розкочувати пластилін).
4.     Серветка.
5.     Клейонка на стіл.
Пластилін – це штучний матеріал для скульптурного ліплення, який виготовляють з глини, змішаної з воском і фарбувальними речовинами. На відміну від глини пластилін не засихає, а завжди перебуває в пластичному стані. Він не боїться води, але при низьких температурах стає твердим.
3. Правила безпечної роботи з пластиліном та інструментами.
1. Нагріти між долонями і добре розім'яти.
2. Ліпити на підкладній дошці (фанері, пластмасі, картоні).
3. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.
4. Не залишати шматочки пластиліну на столі, не кидати на підлогу.
5. Готові вироби класти на підставку.
6. Після роботи руки витерти серветкою і добре вимити.
6.Розвиток дрібної моторики.
- Треба розім'яти пальці.
4. Прийоми ліплення.
- Виділяють кілька основних прийомів ліплення: (записати у зошит)
1) скочування;
2) розкочування;
3) сплющування;
4) вдавлювання;
5) відтягування.
5. Переглянути відео за посиланнями та обрати техніку виконання аплікації серед поданих моделей-аналогів (або обрати самостійно)
6. Обрати схему виробу, використовуючи метод біоформ (переглянути відео Біоформи)
Домашнє завдання: знати записи у зошиті; підготувати розходний матеріал: картон - не менше ніж формат А5 (половинка альбомного листа), пластилін, можна той, який залишився з початкових класів (або солоне тісто), дощечка для ліплення.

Дев'ятнадцяте, двадцять шосте вересня
Класна робота
УРОКИ № 5-6, 7-8
Тема уроку:  Основні етапи виготовлення аплікації.  Графічне зображення. Добір матеріалів, інструментів. Виготовлення аплікації 

Остаточна обробка виробу. Захист проєкту

                                            План роботи
    Зараз дуже яскрава пора року. Осінь! Усілякими фарбами вона прикрасила дерева, кущі. І жовтий, і червоний, і оранжевий, і коричневий. Давайте ж зробимо наші домівки такими ж яскравими!
          Завдання: 
1. Переглянути презентацію Осінній вінок (за основу використовувати картон (коробку можна попросити в магазині)
4. Обрати модель осіннього вінка із зразків або свій варіант.
5. Виконати ескіз (малюнок олівцем) виробу.
6. Записати у 2 стовпчики інструменти та матеріали, які використовуєте.
Домашнє завдання: назбирати найгарніше листя та інший природний матеріал (за потребою) висушити між сторінками книги або праскою (під наглядом батьків, з дотриманням правил безпеки життєдіяльності). Виготовити вінок.
Виконати тест за посиланням ТЕСТ

Дванадцяте вересня
Класна робота
УРОКИ №3-4
Тема Вибір та обґрунтування теми проєкту. Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод фантазування. Етапи проєктування. Послідовність роботи над проєктом. 

План роботи

1.   1.  Переглянути навчальне відео: 

     2. З презентації виписати етапи проєкту (підказка: їх 4).  
     3.  Повторити параграф 1.    
     4. Прочитати матеріал підручника (ст. 10-13).
      5. Переглянути навчальне відео:

     5. Виписати поняття "метод фантазування" (ст. 10)
     6. Виконати завдання за посиланнями https://learningapps.org/view6956322
                                                                      https://learningapps.org/view6956848

     Домашнє завдання: Уявіть фантастичну мандрівку у часі. Яким би був велосипед для вікінгів або для мушкетерів? Або перенесіться в казку та пофантазуйте, яким би був мобільний телефон для Змія Горинича та Колобка. Замалюйте ескізи чудових перетворень цих сучаснх предметів. Які нові властивості  та ознаки в них з'явились? 

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM 


УРОК №1-2
П'яте вересня
Класна робота
Тема уроку:

Що таке технологія. Основні види технологічної діяльності у побуті. Ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку та правилами БЖ. 

План роботи


1.  1.  Переглянути  відео Вступ до технології

2.   2 Переглянути презентацію Поняття про технологію

3.  3Прочитати матеріал підручника (сторінки додаються).

4.  


Виконати домашнє завдання: законспектувати у зошиті правила БЖ
Під час роботи з голками й шпильками:
1. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно вміщатись у наперсток а гострий кінець виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки
2.  Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.
3.  Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціаль­ній коробочці подушечці тощо) не залишайте їх на робочому місці (столі), ні в якому разі не беріть голки і шпильки в рот.
4.  Не використовуйте голку замість шпильки.
5. Не використовуйте для шиття іржаві голки.
6. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.
7.  При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80— 90 см.
Під час роботи з ножицями:
1. Тримайте ножиці у визначеному місці.
2.  Під час роботи уважно слідкуйте за напрямом різця, (леза).
3. Під час роботи не тримайте ножиці лезом вгору.
4. Не працюйте тупими ножицями.
5. Не ріжте ножицями на ходу.
IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
1. Ножиці скласти у спеціально відведене місце.
2. Прибрати своє робоче місце.























































































УРОК №3-4
Тема уроку:

Вибір та обґрунтування теми проєкту. Поняття про проєктування. Методи проєктування: метод фантазування. Етапи проєктування. Послідовність роботи над проєктом. 

План роботи

1.  1.  Переглянути  відео Проєктування. 

2. З презентації виписати етапи проєкту (підказка: їх 4).  
3. .  Повторити параграф 1. 
4. Прочитати матеріал підручника (стор. 10-13).
5. Виписати поняття "метод фантазування" (стор. 10)
Домашнє завдання: Уявіть фантастичну мандрівку у часі. Яким би був велосипед для вікінгів або для мушкетерів? Або пренесіться в казку та пофантазуйте, яким би був мобільний телефон для Змія Горинича та Колобка. Замалюйте ескізи чудових перетворень цих сучаснх предметів. Які нові властивості  та ознаки в них з'явились? 

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM 

УРОК №5-6

Тема уроку:  Моделі-аналоги. Поняття про деталь. Поняття про масштаб.

                                            План роботи
    1. Прочитати матеріал підручника (стор. 13-17).
     2. Виписати поняття.
      Домашнє завдання: вивчити поняття, вміти наводити приклади типових і спеціальних деталей.

УРОК № 7-8

     Двадцять друге вересня
     Класна робота

Тема уроку:  Основи матеріалознавства. Розмічання виробу.                                                                                   План роботи

      1. Опрацювати параграф 6-7 підручника ТЕХНОЛОГІЇ

      2. Виписати поняття.

      3. Виписати види конструкційних матеріалів.

       Домашнє завдання: вивчити записи у зошиті, виконати розмітку (стор. 31) на окремому листі зошита.


УРОК № 9-10

     Двадцять дев'яте вересня
     Класна робота

Тема уроку:  Основні етапи виготовлення аплікації.  Графічне зображення.     

       Добір матеріалів, інструментів. Виготовлення аплікації 

                                            План роботи
    Зараз дуже яскрава пора року. Осінь! Усілякими фарбами вона прикрасила дерева, кущі. І жовтий, і червоний, і оранжевий, і коричневий. Давайте ж зробимо наші домівки такими ж яскравими!
          Завдання: 
1. Переглянути презентацію Осінній вінок (за основу використовувати картон (коробку можна попросити в магазині)
4. Обрати модель осіннього вінка із зразків або свій варіант.
5. Виконати ескіз (малюнок олівцем) виробу.
6. Записати у 2 стовпчики інструменти та матеріали, які використовуєте.
Домашнє завдання: назбирати найгарніше листя та інший природний матеріал (за потребою) висушити між сторінками книги або праскою (під наглядом батьків, з дотриманням правил безпеки життєдіяльності).

УРОК № 11-12

     Шосте жовтня
     Класна робота

Тема уроку:  Виготовлення аплікації. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту

                                            План роботи
    
          Завдання: 
1. Накреслити основу вінка на картоні (за допомого циркуля або обвівши велику тарілку чи кришку від каструлі, а всередині - менше коло).
2. Обережно вирізати  з дотриманням правил БЖ при роботі з ножицями (дивись вище).
3. Наклеїти за допомогою клею ПВА, клея-олівця чи термоклеєм (під наглядом батьків з дотриманням правил БЖ) підготовлене раніше листя та інший природний матеріал.
4. Фото вінка надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут

Домашнє завдання: підготувати розходний матеріал: картон - не менше ніж формат А5 (половинка альбомного листа), пластилін, можна той, який залишився з початкових класів (або солоне тісто), дощечка для ліплення.


УРОК № 13-14

     Тринадцяте жовтня
     Класна робота

Тема уроку:  Вибір та обґрунтування теми проєкту. Основи технології ліплення. Моделі-аналоги. Використання біоформ у створенні виробів аплікації. 

                                            План роботи
         
1. Обрати тему проєкту 
2. Підготовка до роботи.
Інструменти та матеріали: (записати у зошит)
1.     Пластилін.
2.     Стека (дерев'яна або пластмасова паличка із загостреними кінцями).
3.     Дошка (на ній зручно розкочувати пластилін).
4.     Серветка.
5.     Клейонка на стіл.
Пластилін – це штучний матеріал для скульптурного ліплення, який виготовляють з глини, змішаної з воском і фарбувальними речовинами. На відміну від глини пластилін не засихає, а завжди перебуває в пластичному стані. Він не боїться води, але при низьких температурах стає твердим.
3. Правила безпечної роботи з пластиліном та інструментами.
1. Нагріти між долонями і добре розім'яти.
2. Ліпити на підкладній дошці (фанері, пластмасі, картоні).
3. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.
4. Не залишати шматочки пластиліну на столі, не кидати на підлогу.
5. Готові вироби класти на підставку.
6. Після роботи руки витерти серветкою і добре вимити.
6.Розвиток дрібної моторики.
- Треба розім'яти пальці.
4. Прийоми ліплення.
- Виділяють кілька основних прийомів ліплення: (записати у зошит)
1) скочування;
2) розкочування;
3) сплющування;
4) вдавлювання;
5) відтягування.
5. Переглянути відео за посиланнями та обрати техніку виконання аплікації серед поданих моделей-аналогів (або обрати самостійно)
6. Обрати схему виробу, використовуючи метод біоформ (переглянути відео Біоформи)
Домашнє завдання: знати записи у зошиті; підготувати розходний матеріал: картон - не менше ніж формат А5 (половинка альбомного листа), пластилін, можна той, який залишився з початкових класів (або солоне тісто), дощечка для ліплення.

УРОК № 15-16

     Двадцяте жовтня
     Класна робота

Тема уроку:  Раціональне використання матеріалів. Поняття про деталь. Поняття про масштаб. Виготовлення (ліплення) виробу.   

     1. Переглянути майстер-клас з виготовлення пластилінової мозаїки за посиланням
       https://www.youtube.com/watch?v=8FTnz7v6rWA
     2. Обрати малюнок , пренести його на картон (з екрану гаджета на папір, а потім продавити на картон, або з дитячих розмальовок)
      3. Виготовити пластилінову мозаїку, користуючись матеріалами відеоуроку .
      4. Фото готового виробу надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут

УРОК № 17-18

     Третє листопада
     Класна робота

Тема уроку:  Види оздоблень. Вимоги до готового виробу. Остаточна обробка виробу. Захист проєкту   

     1. Переглянути майстер-клас з виготовлення пластилінографії за посиланням
       https://www.youtube.com/watch?v=4mXHL8xPsCk
 2. Обрати малюнок, пренести його на картон (з екрану гаджета на папір, а потім продавити на картон, або з дитячих розмальовок). Можна намалювати самостійно.
 3. Виготовити малюнок пластиліном, користуючись матеріалами відеоуроку.
4. Фото готового виробу надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут


      УРОК № 19-20

     Десяте листопада
     Класна робота

Тема уроку: Види декоративно-ужиткового мистецтва.
Український колорит у власному житлі.
  

     1. Опрацювати параграф 14 підручника ТЕХНОЛОГІЇ,

   2. Переглянути презентацію за посиланням Види декоративно-ужиткового мистецтва (до творчого завдання)

       3. Виписати види мистецтв у стовпчик. 

        4. Підготувати матеріали для виготовлення ляльки-мотанки. 
        

      УРОК № 21-22

 Сімнадцяте листопада
 Класна робота

Тема уроку: Вибір та обґрунтування об’єкта проектування. Види ляльки-мотанки. Планування роботи з виконання проекту. Моделі-аналоги. Проектування форми методом фантазування (біоформ). Графічне зображення виробу.

1. Переглянути презентацію Види ляльок-мотанок, виписати назви ляльок.

     2Переглянути майстер-клас з виготовлення нитяної ляльки-мотанки

       

      Домашнє завдання: виготовити ляльку-мотанку з ниток, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями (дивись на блозі сторінку Безпека життєдіяльності).

       УРОК № 23-24

 Двадцять четверте листопада
 Класна робота

Тема уроку: Шляхи пошуку необхідних матеріалів. Орієнтовна вартість матеріалів та майбутнього виробу. Виготовлення шаблонів та елементів виробу. Виготовлення виробу

 1. Переглянути майстер-клас з виготовлення ляльки-пеленанки

       

Можна скористатись технологічною картою.

Технологічна картка

Виготовлення| ляльки – мотанки«Пеленанки»

 

з/п

Послідовність операцій

Зображення

1.     

Беремо полотно розміром| 25х25 см.В середину кладемо |скручений| в кружельце| поролон, вату чи |шматок тканини|. Обмотуємо знизу|, формуючи «голову»

2.     

Беремо основну тканину розміром| 15х15 см. Згинаємо тканину по діагоналі. В результаті утворилася хустка

3.     

Одягаємо хустку на голівку, обмотуємо знизу|

 

4.     

Підгортаємо залишки| тканини|, міцно| обмотуємо|, формуємо статуру


5.     

Загортаємо ляльку в тканину-пеленку. Перев’язуємо її стрічечкою|.


6.     

Лялька готова. Зовнішнім виглядом |нагадує |немовля|. Від цього| і назва| «Пеленанка»

 

      Домашнє завдання: виготовити ляльку-пеленанку, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями (дивись на блозі сторінку Безпека життєдіяльності). 


       УРОК № 25-26

 Перше грудня
 Класна робота

Тема уроку: Виготовлення виробу

 1. Переглянути майстер-класи з виготовлення ляльки-мотанки дівчинки:

Або хлопчика:

Також , якщо немає тканини, можна виготовити ляльку-мотанку з паперових багатошарових серветок. 


Домашнє завдання: виготовити ляльку-мотанку (одну на вибір) з дотриманням правил БЖ. Фото роботи надіслати в CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут 

         УРОК № 27-28

 Восьме грудня
 Класна робота

Тема уроку: Виготовлення новорічної прикраси

Давним-давно під Новий рік люди задобрювали духів ялинки печивом та яблуками. Але сьогодні вибагливих лісових богів такими гостинцями не здивуєш. Тому створювати будемо найнезвичайнішу поробку у світі! Матеріал візьмемо найпростіший - папір, але виріб буде чарівним! Треба буде переглянути майстер-класи та обрати прикрасу до душі.

  Обов'язково дотримуйтесь правил БЖ при роботі з ножицями!!!


        Це занадто просто:

Мені сподобались  прикраси №1, 3, 4, 5, 6, 8, 9


     Виконати 2-3 прикраси, які сподобались. Фото роботи надіслати в CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут  або на пошту  viktoriyachoni@gmail.com

        УРОК № 29-30

 П'ятнадцяте грудня
 Класна робота

Тема уроку: Виготовлення новорічного віночка

       І наостанок треба прикрасити яскравим віночком вхідні двері, щоб від самого порога починався святковий настрій!!!






     Ми будемо виготовляти віночок із паперу. Пропоную вам декілька варіантів. Ви оберіть той, який до вподоби. Головне, робити його треба дуже охайно, з дотриманням правил безпеки життєдіяльності та з гарним настроєм!!! Тоді обов'язково все вийде!








       Або зайти за посиланням  Вінки з паперу. Там дуже багато цікавих ідей. 

        УРОК № 31-32

 Двадцять друге грудня
 Класна робота

Тема уроку: Остаточна обробка, оздоблення виробу, економічні розрахунки. Захист проєкту.

 1. Оздобити виріб. 
 2. Виконати розрахунок собівартості виробу (одного на вибір) за зразком:
3. Виконати рекламу виробу (для продажу або заохотити до виготовлення). Це може бути текст, вірш, пісня, відеопрезентація тощо.

2 семестр

       УРОК № 33-34

 Друге лютого
 Класна робота

Тема уроку: Технологія приготування бутербродів

 1. Переглянути презентацію за посиланням Види бутербродів
 2. Законспектувати.
 3. Правила БЖ при кулінарних роботах:
  • - при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;
  • - при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;
  • - передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;
  • - консервні банки відкривати спеціальним ключем;
  • - дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;
  • - нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці.
Домашнє завдання:  вивчити конспект, приготувати відкритий бутерброд, фото надіслати у класрум.

УРОК № 35-36

 Дев'яте лютого
 Класна робота

Тема уроку: Виготовлення валентинки

Незабаром свято всіх закоханих - День Святого Валентина. І ми трохи відволічемося від приготування їжі та порадуємо своїх близьких символом цього свята - валентинками.

Ви можете їх зробити у будь-якій техніці, з використанням матеріалів, які є в наявності.

Єдине, є дві умови: це повинен бути виріб на рівні 5 класу, та зроблений він має бути з любов'ю!

Зразки та майстер-класи за посиланнями:

ВАЛЕНТИНКИ

З фоамірану

З фетру

Листівка ізонитка

Домашнє завдання: виготовити валентинку.

УРОК № 37-38

 Шістнадцяте лютого
 Класна робота

Тема уроку: Культура споживання їжі. Правила поведінки за столом. Правила складання серветок.

1. Опрацювати презентацію за посиланням Культура споживання їжі
2. Законспектувати: основні поняття, види посуду, порядок сервірування та подачі страв.
3. Переглянути майстер-класи зі складання серветок.
 
Домашнє завдання: вивчити конспект, скласти серветки трьома способами на вибір (можна обрати свої), сервірувати стіл до сніданку. Фото робіт надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут  або на пошту  viktoriyachoni@gmail.com

УРОК № 39-40

Двадцять третє лютого
 Класна робота

Тема уроку: Види гарячих напоїв

1. Опрацювати презентацію за посиланням Гарячі напої
2. Законспектувати: види напоїв, вимоги до якості приготування.

Тема уроку: Страви з яєць

1. Опрацювати презентацію за посиланням Страви з яєць
2. Законспектувати: види яєць, основні страви, час приготування, терміни зберігання

Домашнє завдання: вивчити конспект, приготувати гарячий напій та страву з яєць (на вибір)

УРОК № 41-42

Друге березня
Класна робота

Тема уроку: Подарунок до 8 Березня

Любі учні, ми трохи відволічемося та зробимо подарунок для мам, бабусь, сестричок, а дівчатка й для себе також. 
Ви можете обрати будь-яку техніку виконання, виходячи з ваших можливостей, наявного матеріалу та вподобань. 
Я пропоную створити віночки (можна виконати його у формі вісімочки) або букетики з кольорового паперу. 
Впевнена, що у цей непростий час вироби, виконані з любов'ю, прикрасять ваш дім та створять святковий настрій!!!

УСІ РОБОТИ ВИКОНУВАТИ З ДОТРИМАННЯМ ПРАВИЛ БЖ!!!!!










Домашнє завдання: виконати подарунок, фото надіслати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com

УРОК № 43-44 

Дев'яте березня
Класна робота

Тема уроку: Вибір та обґрунтування проєкту. Основи технології виготовлення м’якої іграшки

Добір та аналіз моделей-аналогів. Проєктування виробу методом фантазування. Графічне зображення

1. Переглянути презентацію за посиланням М'ЯКА ІГРАШКА
2. Повторити параграф 3,5 (стор. 13-14, 19-22) за підручником ТЕХНОЛОГІЇ
3. Використовуючи метод фантазування, виконати графічне зображення пласкої м'якої іграшки.

УРОК № 45-46 

Шістнадцяте березня
Класна робота

Тема уроку: Добір конструкційних матеріалів, інструментів та пристосувань.

1. Опрацювати параграф 6-8 за підручником  ТЕХНОЛОГІЇ
2. Виписати основні поняття, види конструкційних матеріалів та інструментів.
3. Вивчити конспект
4. Дібрати матеріали та інструменти для виготовлення іграшки

Тема уроку:   Виготовлення шаблонів. Розкроювання деталей. Дотримання правил безпечної праці під час виконання проєкту 

1. Переглянути презентацію за посиланням Розкрій пласкої іграшки
2. Виписати і вивчити правила розкрою
3. Виготовити шаблони м'якої пласкої іграшки
4. Розкроїти виріб, дотримуючись правил розкрою та правил БЖ при роботі з голками, булавками та ножицями
5. Фото шаблонів та деталей виробу надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут  або на пошту  viktoriyachoni@gmail.com

УРОК № 47-48

Двадцять третє березня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення м'якої іграшки (підготовка)

1. Опрацювати параграф 10 (стор. 53-64) за підручником  ТЕХНОЛОГІЇ
2. Виписати основні поняття, види швів ("уперед голкою", "назад голкою", "петельний") виконати їх графічне зображення.
3. Виконати тренувальні вправи з виконання вивчених швів, переглянувши відеоуроки:

УПЕРЕД ГОЛКОЮ

НАЗАД ГОЛКОЮ

ПЕТЕЛЬНИЙ 
по краю тканини
у середині тканини


ЯК ЗАВ'ЯЗАТИ ВУЗЛИК
Домашнє завдання: вивчити конспект, фото виконаних швів надіслати у класрум.

УРОК № 49-50

Тридцяте березня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення м'якої іграшки

1. Опрацювати матеріали підручника Проєкт № 2 "Весняний котик" (стор. 124-126) за посиланням  ТЕХНОЛОГІЇ
2. Повторити правила БЖ при роботі з ножицями, голками та булавками
3. Переглянути відеоуроки:







4. Виготовити м'яку пласку іграшку (із запропонованих або власну)



УРОК № 51-52

Шосте квітня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення виробу до Вербної неділі

Ми трохи відкладемо основну нашу роботу - виготовлення м'якої іграшки - та підготуємось до свята. Не в усіх є можливість придбати справжні гілочки верби, тому ми виготовимо їх власноруч з підручних матеріалів.

1. Переглянути історію виникнення свята

2. Виготовити гілочку верби до Вербної неділі (на власний вибір)
- приклади виробів:



 
Домашнє завдання: виготовити виріб, фото надіслати у класрум.

УРОК № 53-54

Тринадцяте квітня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення виробу до Великодня

Ми продовжуємо виконувати вироби до весняних свят. На цей раз це поробки до Великодня. 

1. Переглянути історію виникнення свята та Великодні традиції

2. Обрати та виготовити виріб, який вам до вподоби.














Найбільше у світі великоднє дерево



Домашнє завдання: виготовити виріб (один на вибір), фото надіслати у класрум або на пошту. 

УРОКИ № 55-56, 57-58, 59-60

Двадцяте, двадцять сьоме квітня, четверте травня
Класна робота

Тема уроку: Виготовлення гольниці-капелюшка

1. Переглянути інформаційні картки





2. Переглянути відеоурок по виготовленню гольниці-капелюшка 


3. Домашнє завдання: 1)  20 квітня (на 27 квітня) - підготувати матеріали (відрізати стаканчик, вирізати круг з картону або взяти СД-диск, викроїти 2 круга з тканини). 
                                         2)  27 квітня (на 4 травня)  -   набити обрізаний стаканчик синтепоном або іншим наповнювачем, відступивши 5 мм від краю круга, прошити швом "уперед голкою" по колу обидва круга з тканини.   
                                         3) 4 травня (на 11 травня) - з'єднати частини капелюшка потайним швом і оздобити виріб.           

УРОКИ № 61-62

Одинадцяте травня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Браслет або закладка у техніці куміхімо"

1. Переглянути відеоурок
2. Виготовити виріб. Фото надіслати у класрум

УРОКИ № 65-66

Одинадцяте травня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Технологія побутової діяльності"

1. Опрацювати презентацію  ПОБУТОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
2. Виконати конспект
3. Домашнє завдання: знати конспект

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.