3. Домашнє завдання: написати есе «Чи актуальні сьогодні попередження Рея Бредбері? Чому?»
Двадцять п'яте квітня
Класна робота
Уроки 59-60
Тема уроку:Духовне
й фізичне випробування Кліві.Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.
1. Опрацювати анкету твору та анкету головного героя.
Анкета Лероя Кліві - головного героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки»
1. Ім’я героя Лерой Кліві
2. Вік. Молодий чоловік або людина середнього віку
3. Професія. Поштар, командир поштоліту-243
4. Місце проживання героя. Земля
5. Екстремальна ситуація, в яку потрапив герой: аварійна посадка на незнайому планету з наявністю кисню, а значить, життя; залишився без корабля, без їжі, без зброї, без зв'язку; зустрівся з новим видом «вистежування» здобичі (за допомогою телепатії); опинився на крок від загибелі
6. Дії героя, поведінка в цій ситуації: розраховує лише на себе, на свій розум; не розгубився, не впав у відчай, став спостерігати, напружено думати, аналізувати, шукати вихід
Результат: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»
8. Риси характеру героя - Відважний, відданий своїй справі (зберіг пошту), сильний духом, розумний, розвинена уява, спостережливий, винахідливий, кмітливий, цілеспрямований, оптиміст, телепат, любить життя, почуття гумору, уміє орієнтуватися в ситуації.
2. Порівняти за допомогою таблиці головних героев творів Р. Шеклі та Р. Бредбері.
Конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян)
Конфлікт: Кліві та позаземна фауна
«майбутнє людства»
пересічна людина
3. Опрацювати матеріал "Що повинна мати людина майбутнього?" Спираючись на нього, за допомогою вправи "Сонечко", записати характеристику образу Кліві.
Що повинна мати людина майбутнього?!
1-силу волі, дисциплінованість— свідоме прагнення до якої-небудь мети, влада над собою та керуванні своїми діями і вчинками(Завдяки дисциплінованості танадзвичайним зусиллям волі Кліві зберігає пошту, досягає мети освоєння телепатії , навчається керувати думками);
2-мужність— вияв хоробрості, стійкості, рішучості(герой проявляє усі ці якості в різних ситуаціях);
3-сміливість — здатність переборювати труднощі, ризикувати заради благородної мети (Кліві ризикує життям, експериментуючи зі своїми думками, вчинками;
4-відвага— смілива поведінка людини в небезпечній ситуації; здатність до такої поведінки (герой не розгублюється і починає рішуче діяти);
5-кмітливість — здатність людини легко схоплювати, добре розуміти суть явища; тямущість, здогадливість, спостережливість (про це яскраво свідчать спостереження Кліві за дивними тваринами);
6-обережність — якості людини, яка поводиться стримано, обдумано, передбачливо, не наражаючись на можливу небезпеку, неприємності (весь час намагається контролювати потік своїх думок, щоб уникнути небезпеки);
7-віра – сподівання у зміни на краще (Лерой Кліві вірить, що йому вдасться пізнати закон виживання, що на допомогу прилетить зореліт);
8-бажання вижити та жити (Він щомиті бореться за життя).
4. Висновки.
Роберт Шеклі показує нам, якою повинна бути людина майбутнього, щоб могла вижити у боротьбі із невідомим. Головний герой стоїть перед вибором – навчитися і розвинути за декілька годин телепатію в собі, щоб успішно протистояти хижакам, або бути їх здобиччю. І землянин зміг. Зміг настільки, що став телепатом, який обманув не тільки інопланетних тварин, але і землян, що прибули йому на допомогу.
5. Домашнє завдання: скласти сенкан до образу головного героя твору до слова "Кліві"; виконати тест за посиланням ТЕСТ
Домашнє завдання: написати власне продовження оповідання "Усмішка"; прочитати "Запах думки" Р. Шеклі
Тема уроку: Роберт Шеклі (1928-2005) . «Запах думки». Фантастичний світ оповідання
1. Подивитися експрес-урок "Роберт Шеклі".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Буктрейлер до оповідання "Запах думки".
4. Прослухати аудіокнигу Р. Шеклі.
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику ст. 237-252
Одинадцяте квітня
Класна робота
Уроки 55-56
Тема уроку: Рей
Дуглас Бредбері(1920—2012) Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні
«Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником
яких він стає.
1. Подивитися біографію Рея Бредбері.
2. Опрацювати картки.
3. Прослухати аудіокнигу Р. Бредбері "Усмішка" (скорочено).
4. Переглянути екранізацію оповідання Р. Бредбері "Усмішка" (2007 р.). 5. Переглянути екранізацію оповідання Р.Бредбері "Усмішка" (1971 р.).
Тема уроку: Ідея
особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне
врятувати душу людини та світ. Образ
Тома, його динаміка.
1. Література і культура.
2. Аналіз твору "Усмішка".
3. Образ Тома.
4. Конфлікт твору, образи-символи.
5. Літературна довідка.
6. Підсумки.
7. Домашнє завдання: прочитати за підручником ст. 225-235, виконати тести; читати Р. Шеклі "Запах думки"
Чудово! Прекрасно! Розкішнії види! А глянь за картинки — чи так воно вийде? Чи справді в Венеції тільки й роботи — Гондоли ганять і співать без турботи? Чи справді безжурні неаполітанці Тільки те й знають, що гульки і танці?
Не вірю я чужим речам, А вірю я своїм очам. Дозвольте, синьйори, самому розглянуться На всі ті міста — у натурі, без глянцю.
Хай сам подивлюся, Хай сам я побачу, Кому як живеться, Хто скаче, хто плаче. Хай сам я узнаю, Хто як міркує, Хто діло робить, Хто байдикує, Хто на роботу йже не сні давши, Хто спать лягає не обідавши, Та ще й на камені на голому, Бо ніде прихилити голову…
Погляньте і ви на картинки, синьйори: Картинки веселі, життя — суворе.(Переклад Г. Кочура та М. Лукаша)
4. Подивитися експрес урок "Джанні Родарі".
5. Розглянути карту подорожі ліричного героя містамі Італії.
6. Домашнє завдання: виразно читати вірш; скласти асоціативну характеристику письменника, спираючись на знання біографії (письмово в зошиті). Читати Р. Бредбері "Усмішка"
1. Переглянути відеоурок "Моральні цінності, що стверджуються в дружбі"
2. Домашнє завдання: підготуватись до діагностувальної роботи за розділом "Не здаватися у життєвих випробуваннях"
Тема уроку: Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 4 за темою «Не здаватися у життєвих випробуваннях» (різнорівневі завдання)
2. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням ТЕСТ; письмово відповісти на питання:
Тема уроку: Джек
Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання,
воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках
із суворою природою та життєвими обставинами.
1. Подивитися освітній відеоролик "Джек Лондон".
2. Переглянути буктрейлер до оповідання Джека Лондона "Жага до життя".
3. Прослухати аудіотекст оповідання "Жага до життя" (скорочено).
4. Подивитися художній фільм "Жага до життя" (2012 р.).
5. Домашнє завдання: прочитати статтю на ст. 136-139 та оповідання на ст. 139-150.
5. Домашнє завдання: прочитати твір за посиланням "35 кіло надії".
Подивитися художній фільм за твором (за бажанням).
Тема уроку: Ґрегуар
Дюбоск на шляху дорослішання(болісне переживання самотності й нерозуміння з боку
інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)
2. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашнє завдання: виконати 2 завдання на вибір
Двадцять перше грудня
Класна робота
Уроки 29-30
Тема уроку: Сенс назви твору. Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.)
1. Сенс назви твору.
2. Значення символів.
Ульф Старк у своїй повісті "Чи вмієш ти свистати, Юганно?" використовує різні символи, щоб передати певні ідеї та образи.
"Шовкова хустка" тут може символізувати жіночність, елегантність та розкіш. Можливо, головний герой згадує хустку через те, що вона асоціюється з певною жінкою, яка залишила на нього враження.
"Краватка" може бути символом статусу, влади та контролю. Можливо, головний герой думає про краватку через те, що вона асоціюється з певним чоловіком, який має важливу позицію або владу.
"Повітряний змій" може символізувати свободу, легкість та дитячу наївність. Можливо, головний герой думає про змія через те, що він асоціюється з його дитинством або з певною свободою, яку він прагне отримати.
"Вишні" можуть бути символом прекрасного, ніжності та природи. Можливо, головний герой думає про вишні через те, що вони асоціюються з красою та природою, яку він любить.
4. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи. Читати Дж. Лондон "Жага до життя"
Тема РМ №2. (письмово) Написання
листа літературному персонажу.
1. Опрацювати різновиди листів і правила їх написання:
2. Домашнє завдання: Написати листа одному з персонажів твору
Тема Діагностування прогресу набуття учнями знань і компетентностей № 3 за темою «Пригоди та фантастика» (різнорівневі завдання)
Домашнє завдання: вивчити напам'ять монолог Оксани на ст. 72 (від слів "І чого це люди надумали розхвалювати, ніби я гарненька?.." до слів "Він зацілує мене до смерті."
Причини деградації Скруджа ховаються у його дитинстві та юності, він не відчуває любові батька і тому не навчився любити інших. З дитинства Скрудж був самотнім, гроші ставали єдиною метою його життя. Врешті-решт поступово герой із мрійливого хлопчика перетворився на черствого , жорстокого скнару, старого буркотливого чоловіка, що нагадував велику торбу із грішми.
Ч.Діккенс у своїх «Різдвяних творах» реалізує сюжети про духовне очищення, спасіння, переродження людини, що втратила подобу Божу. Це цілком відповідає святу Різдва, яке завжди пов’язувалося з чудом, спасінням, даром. Письменник щиро вірить у можливість перетворення «мертвої» душі на живу, вважає, що «кожна християнська душа, роблячи добро навіть у найскромнішій царині, вважатиме своє земне життя занадто швидкоплинним для безмежних можливостей добра».
6. Практична робота.
Домашнє завдання: Заповнити таблицю:
Дев'яте листопада
Класна робота
Уроки 17-18
Тема Діагностування
прогресу набуття учнями знань і компетентностей№ 2 Письмовий твір-роздум «В чому
полягає велич людини?» (за романом Жуля Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
3. Визначте характер стосунків між Діком Сендом і Негоро. Користуючись матеріалами відеоуроків та текстом твору, заповніть таблицю (авторка І. Левицька):
4. Виконайте інтерактивну вправу за посиланням ГРА
4. Домашнє завдання: прочитати міф про Делала та Ікара (ст. 35-41)
Чотирнадцяте вересня
Класна робота
Уроки 3-4
Поняття
про міф,
його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело
літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів
1. Робота з інформаційними картками.
2. Накреслити схему в зошитах.
4. Домашнє завдання: опрацювати матеріал підручника ст. 16-18; вивчити поняття "міф", "міфологія".
Тема Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах.Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви
Стародавньої Греції.
1. Переглянути навчальне відео:
2. Записати пантеон давньогрецькіх богів у зошит (дивись підручник)
Домашнє завдання: прочитати статтю підручника на ст. 18-23, прочитати міф про Прометея (ст. 23-26)
Художній
образ, особливості його сприйняття. Роль перекладачів у залученні українських
читачів до скарбниці світової літератури.
1. Повторимо вивчене у 5 класі: вікторина "Сторінками вивчених творів".
2. Знайомство з підручником https://academia-pc.com.ua/podiyi/zarubizhna-literatura-6-klas
3. Переглянути навчальні відео
"Художня література і мистецтво"
"Художній образ"
4. Опрацювати презентацію за посиланням Тиснути тут
Домашнє завдання: опрацювати статтю підручника на ст. 7-14, розуміти поняття, відповісти на питання 1-4 на ст. 14-15 (усно), питання 5 (ст. 15) - письмово.
Тема уроку №1: Надолуження. Роальд Дал. "Чарлі і шоколадна фабрика"
Мета уроку: 1. Знайомство з біографією автора. 2. Знайомство з твором (скорочено).
1. Прочитайте біографію Роальда Дала (стор 97-98) за підручникомЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРАКоротко законспектуйте.
Літературний диктант допоможе вам перевірити
знання художнього тексту. Продовжте речення, записавши слово/слова,
якого/яких не вистачає в ньому.
1. Події у родині Штальбаума відбуваються (час) …
2. Діти найбільше чекали (чого) …
3. Фріц отримав на свято в подарунок (що саме) …
4. «Чоловічок таки справді був прецікавий, хоч не вдався ані зростом, ані поставою, — трохи задовгий кремезний тулуб не дуже пасував до коротких, тоненьких ніжок, і голова теж була завелика». Мова
йде про (кого) …
5. Коли Марі вкладала своїх ляльок спати, то стала свідком (подія) …
7. Марі намагалася розповісти про свої нічні пригоди рідним, але
(причина) …
8. Допомога пораненому Лускунчику прийшла від (персонаж) …
9. Коли розпочалася навала мишей, Лускунчик попросив дістати
йому (предмет) …
10. Лускунчик подарував Марі як символ перемоги над Мишачим
королем (предмет) …
11. Коли Марі розповідала рідним про подорож із Лускунчиком до
Марципанового замку, вони її переконували, що це (явище) …
12. Марі стала нареченою (кого) …
4. Домашнє завдання: виписати з тексту опис Лускунчика.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 6kbzr3d або Тиснути тут
3. Перегляньте відео за посиланням: Переглянути, випишіть риси характеру Полліанни.
4. Домашнє завдання: Переглянути фільм "Полліанна", виконати тест за ПОСИЛАННЯ 3
Тема уроку №5: Надолуження Марк Твен (1835-1910). "Пригоди Тома Сойєра"
Мета уроку: 1. Знайомство з біографією автора. 2. Знайомство з твором (скорочено). 3. Вивчення поняття "повість". 4.Характеристики образів героїв твору.
1. Прочитайте біографію Марка Твена (стор. 227-231) за підручникомЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРАКоротко законспектуйте.
2. Запишіть у зошит поняття "персонаж" та "герой", "повість-казка" з ПРЕЗЕНТАЦІЇ. (треба переглянути. Матеріали цієї презентації також використовуються для виконання домашнього завдання)
3. Прочитайте твір (скорочено) на стор. 246-265. Можна скористатись Audiotext
Домашнє завдання: відповісти на питання на стор. 25 (усно), питання 10- письмово, прочитати міф "Пігмаліон і Галатея".
Урок №14
Дев'ятнадцяте жовтня
Класна робота
Тема: Міф "Пігмаліон і Галатея"
1. Опрацювати статтю підручника (стор. 26 ), прочитати міф "Пігмаліон і Галатея" стор. 26-27 та короткий зміст міфів "Орфей та Евридика" і "Деметра і Персефона" на стор. 28-29
Домашнє завдання: виразно читати і переказувати міфи; відповісти на питання на стор. 31-34 - усно, виконати тест за посиланням Тиснути тут; прочитати єгипетські міфи.
Урок №16
Друге листопада
Класна робота
Тема:Єгипетські
міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.Особливості образного уявлення про світ
давніх єгиптян.
Домашнє завдання: виразно читати і переказувати міфи; відповісти на питання на стор. 36, 38 - усно; написати, що пояснює кожен міф (по 1-2 речення); повторити розділ "Міфи народів світу", підготуватись до контрольної роботи.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 6kbzr3d або Тиснути тут
Домашнє завдання: Вивчити поняття (конспект), відповісти на питання на стор. 41, 46 - усно; виразно читати байки, одну байку Езопа (на вибір) вивчити напам'ять.
Урок №19
П'ятнадцяте листопада
Класна робота
Тема:Поєднання
конкретного і загального в байках Езопа. Утілення людських якостей
(працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в
алегоричних образах. Мораль байок Езопа.
1. Прочитати у підручнику (або прослухати) байки Езопа.
а) Байка "Лисиця і виноград"
б) Байка "Крук і Лисиця".
в) Байка "Вовк і Ягня".
г) Байка "Мурашки й Цикада".
Аналіз байки "Крук і Лисиця".
2. Виконати практичну роботу в робочих зошитах.
а) Записати назву байки.
б) Які риси характеру уособлюють персонажі цієї байки?
5. Домашне завдання: прочитати по підручнику с. 43-46. Виконати завдання на learningapps Байка як жанр літератури, зробити скріншот та надіслати у CLASSROOM
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 6kbzr3d або Тиснути тут
Урок №20
Шістнадцяте листопада
Класна робота
Тема:Жан де
Лафонтен (1621 – 1695). «Зачумленізвірі». Новаторство Ж. де Лафонтена у жанрібайки. Людські вади в байці
«Зачумлені звірі».Алегоричні образи твору.
прочитати матеріал на стор. 58-59 та статтю на стор 60-61, відповісти на питання на стор. 61 (усно), читати "Остров скарбів" Р. Л. Стівенсона (стор. 61-65)
Урок №24
Тридцяте листопада
Класна робота
Тема:Роберт Льюїс Стівенсон (1850 – 1894). «Острів скарбів» Особливості розвитку пригодницького сюжету у романі.
1. Читати і вміти переказувати роман.
2. Виписати основних героїв твору.
Урок №25
Шосте грудня
Класна робота
Тема:Роберт Льюїс Стівенсон (1850 – 1894). «Острів скарбів». Система образів.
1. Опрацювати літературні картки "Позитивні герої роману": запишіть в робочих зошитах імена та прізвища позитивних персонажів.
2. Характеристика образу Джима Гокінса.
3. Зробити письмово в робочих зошитах наступні слайди.
Скласти характеристики двох
героїв
Джима Хокінса
Джона Силвера
Джим Хокінс
Джон Силвер
·сміливий, відважний, відчайдушний
·проявив себе на
острові
·на перший погляд
розсудливий і доброзичливий
чесний, порядний,
допитливий,
·брехливий, підступний, підлий
ризикуючий
·кровожерливий, жорстокий, безпощадний
4. Написати висновки.
5.
Домашне завдання. Виконати тест за посиланням ТЕСТ
3. Прочитати повість "Різдвяна піснь у прозі" (скорочену) на стор. 85-103. Вміти переказувати.
Домашнє завдання: скласти план-маршрут Скруджа (письмово). Надіслати у класрум.
Урок №27
Тринадцяте грудня
Класна робота
Тема:Подорож у
часі й просторі Скруджа. Динаміка
образу Скруджа, причини його духовного переродження
1. Актуалізація вивченого матеріалу.
2. Словникова робота (записати у зошит).
3. Робота зі схемою "Динаміка образу Скруджа".
4. Порівняльний аналіз образу Скруджа (запис у зошит 3 слайди).
5. Висновок.
Причини деградації Скруджа ховаються у його дитинстві та юності, він не відчуває любові батька і тому не навчився любити інших. З дитинства Скрудж був самотнім, гроші ставали єдиною метою його життя. Врешті-решт поступово герой із мрійливого хлопчика перетворився на черствого , жорстокого скнару, старого буркотливого чоловіка, що нагадував велику торбу із грішми.
Ч.Діккенс у своїх «Різдвяних творах» реалізує сюжети про духовне очищення, спасіння, переродження людини, що втратила подобу Божу. Це цілком відповідає святу Різдва, яке завжди пов’язувалося з чудом, спасінням, даром. Письменник щиро вірить у можливість перетворення «мертвої» душі на живу, вважає, що «кожна християнська душа, роблячи добро навіть у найскромнішій царині, вважатиме своє земне життя занадто швидкоплинним для безмежних можливостей добра».
6. Домашнє завдання:
І трохи пограємось: розгадати анаграми.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 6kbzr3d або Тиснути тут
Урок №28
Чотирнадцяте грудня
Класна робота
Тема:Сюжет і композиція повісті. Значення образу Різдва у творі. Елементи фольклору (казки, пісні).
1. Опрацювати інформаційні картки.
Сенкан– це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово "сенкан" походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.
1.Перший рядок – тема (іменник).
2.Другий – опис теми (два прикметники).
3.Третій – називає дію, пов’язану з темою,
складається з трьох дієслів.
4.Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів,
висловлює ставлення до теми, почуття.
5.Останній рядок – одне слово – синонім до
слова(теми), ніби висновок вірша.
Домашнє завдання:створити сенкани "Скрудж до Різдва", "Скрудж після Різдва" або створити вітальну листівку Скруджу. Підготуватись до контрольної роботи
Новела (від лат. novellus - новітній) - невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом.
3. Переглянути фільм за мотивами новел О. Генрі
Домашнє завдання: прочитати на канікулах повість М. В. Гоголя "Ніч перед Різдвом"
2 семестр
Урок №31
Тридцять перше січня
Класна робота
Тема:Микола Васильович Гоголь (1809–1852)«Ніч
перед Різдвом». Народні традиції тазвичаї у
творі.
1. Переглянути відеоурок:
2. Опрацювати біографію М. Гоголя та статтю підручника на стор. 86-87
Домашнє завдання: дочитати повість, вибрати цитати до образів Вакули та Оксани
Урок №32
Перше лютого
Класна робота
Тема:Микола Васильович Гоголь (1809–1852)«Ніч перед Різдвом». Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.
1. Переглянути відеоурок:
2. Записати порівняльну характеристика Вакули і Оксани
Домашнє завдання: знайти і записати у зошит приклади фантастики і реального в повісті
Урок №33
Сьоме лютого
Класна робота
Тема:Роль
фантастики та елементи фольклору ( традиційні образи – відьма, чорт, місяць та
ін.; різдвяні символи; елементи казки) в повісті М.Гоголя «Ніч перед Різдвом».
Тема уроку: "Анна Ґавальда"35 кіло надії". Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи)".
2. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашне завдання.
Урок № 39
Двадцять восьме лютого
Класна робота
Тема уроку: "Анна Ґавальда"35 кіло надії". Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті".
1. Опрацювати інформаційні картки.
2. Домашне завдання: письмово відповісти на питання:
Урок № 40
Перше березня
Класна робота
РМПисьмовий твір "Перемагають лише сильні"
1. Написати твір за вивченими творами на тему "Перемагають лише сильні"
Тема уроку: Світ добра,
людяності, милосердя,
який герої творять власноруч. Сенс назви
твору. Значення символів (шовкова
хустка, краватка, повітряний змій та ін.)
1. Сенс назви твору.
2. Значення символів.
Ульф Старк у своїй повісті "Чи вмієш ти свистати, Юганно?" використовує різні символи, щоб передати певні ідеї та образи.
"Шовкова хустка" тут може символізувати жіночність, елегантність та розкіш. Можливо, головний герой згадує хустку через те, що вона асоціюється з певною жінкою, яка залишила на нього враження.
"Краватка" може бути символом статусу, влади та контролю. Можливо, головний герой думає про краватку через те, що вона асоціюється з певним чоловіком, який має важливу позицію або владу.
"Повітряний змій" може символізувати свободу, легкість та дитячу наївність. Можливо, головний герой думає про змія через те, що він асоціюється з його дитинством або з певною свободою, яку він прагне отримати.
"Вишні" можуть бути символом прекрасного, ніжності та природи. Можливо, головний герой думає про вишні через те, що вони асоціюються з красою та природою, яку він любить.
4. Домашнє завдання: підготуватися до контрольної роботи за розділом "Людські стосунки"
Урок № 44
П'ятнадцяте березня
Класна робота
Тема уроку: Контрольна робота з теми "Людські стосунки"
Виконати тести за посиланнямhttps://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9538416
Урок № 45
Двадцять перше березня
Класна робота
Тема: Мацуо Басьо. Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми й широта художнього змісту хайку
1. Переглянути відеоролік "Японія - країна Мацуо Басьо".
2. Подивитися відео "Біографія та аналіз хайку японського поета Мацуо Басьо.
3. Опрацювати інформаційні картки та записати їх зміст в зошити.
4. Домашнє завдання: прочитати стор. 140-144; скласти власне хайку.
Урок № 46
Двадцять друге березня
Класна робота
Тема уроку:Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст
1. Повторення вивченого матеріалу.
2. Виразно читати хайку Мацуо Басьо і аналізувати їх.
3. Подивитися відео "Японська поезія: хайку".
4. Висновки.
5. Домашнє завдання: виразно читати хайку на стор. 142-144 ; вивчити 3 (три) хайку напам'ять (за власним вибором)
Урок № 47
Двадцять восьме березня
Класна робота
Тема уроку:Роберт Бернс (1759—1796). "Моє серце в верховині …" . Ідея любові до Батьківщини, до рідного краю. Антитеза
1. Ознайомитись з матеріалами про Шотландію.
2. Переглянути відео "Шотландія - країна Роберта Бернса".
3. Подивитися освітній відеоролік "Біографія Роберта Бернса".
4. Робота з літературними картками.
4. Прослухати аудіозапис вірша Р. Бернса "Моє серце в верховині".
5. Аналіз поезії Р. Бернса "Моє серце в верховині".
Домашнє завдання: читати поему Генрі Вордсворта Лонгфелло "Пісня про Гайавату"
Урок № 49
Четверте квітня
Класна робота
Тема уроку Генрі Вордсворт Лонгфелло. «Пісня про Гайавату».Міфи північноамериканських індіанців та їх втілення в поемі. Елементи фольклору
у творі. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові.
1. Подивитися відео "Біографія Генрі Лонгфелло. Міфи північноамериканських індіанців".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. В робочих зошитах записати виначення літературного поняття "поема".
Тема уроку: Г. Лонгфелло "Пісня про Гайавату". Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, служіння народові (розділ «Люлька згоди»). Елементи фольклору в творі
1. Переглянути відео "Люлька миру" (уривок з поеми "Пісня про Гайавату").
2. Аналіз І пісні "Люлька згоди" з поеми Г. Лонгфелло "Пісня про Гайавату".
5. Домашнє завдання: виразно читати уривок з поеми стор. 151-153; виконати тест за посиланнямТЕСТ ; дописати художні образи (там, де три крапки - гіпербола, порівняння, антитеза)
Урок № 51
Одинадцяте квітня
Класна робота
Тема уроку:Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша
1. Переглянути відео "Біографія Джанні Родарі".
2. Подивитися відеоролік "Джанні Родарі".
3. Прочитати вірш Джанні Родарі "Листівки з видами міст".
4. Подивитися експрес урок "Джанні Родарі".
5. Розглянути карту подорожі ліричного героя містами Італії.
6. Аналіз вірша Джанні Родарі "Листівки з видами міст".
7. Домашнє завдання: прочитати за підручником стор. 155-158; скласти асоціативну характеристику письменника, спираючись на знання біографії (письмово в зошиті); підготуватись до контрольної роботи за розділом "Поетичне бачення світу"
Урок № 52
Дванадцяте квітня
Класна робота
Тема уроку: Контрольна робота з теми "Поетичне бачення світу"
7. Домашнє завдання:прочитати статтю підручника на стор. 160-162; вивчити поняття (стор. 161); прочитати оповідання (стор. 162-166)
Урок № 54
Дев'ятнадцяте квітня
Класна робота
Тема: Р. Д. Бредбері. «Усмішка». Образ
Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття основної ідеї
твору.
1. Література і культура.
2. Аналіз твору "Усмішка".
3. Образ Тома.
4. Конфлікт твору, образи-символи.
5. Літературна довідка.
6. Підсумки.
7. Домашнє завдання: виконати тести, результати надіслати у класрум
Урок № 55
Двадцять п'яте квітня
Класна робота
Тема:Роберт Шеклі. «Запах думки».
Утвердження сили людської думки в оповіданні. Гуманістичний зміст твору – віра
в перемогу людського розуму
1. Переглянути експрес-урок "Роберт Шеклі".
2. Опрацювати інформаційні картки.
3. Буктрейлер до оповідання "Запах думки".
4. Прослухати аудіокнигу Р. Шеклі.
5. Домашнє завдання: прочитати по підручнику ст. 167-178; розгадати кроссенс або скласти план оповідання
Урок № 56
Двадцять шосте квітня
Класна робота
Тема:Р. Шеклі. «Запах думки».
Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини й людства.
1. Опрацювати експрес-урок
2. Записати у зошит поняття, тему та ідею оповідання:
Оксюморон (грец. дотепно-безглузде) - літературно- поетичний прийом, що полягає в поєднанні протилежних за змістом, контрастних понять, які разом дають нове уявлення (гарячий сніг, живий труп тощо)
Тема. Зображення майбутнього, аварійної ситуації в космосі, виживання людини на незнайомій планеті, де найбільше потрібний розум та кмітливість.
Ідея. Ствердження думки про необмежені можливості людського розуму, віра в його перемогу за будь-яких обставин.
3. Домашнє завдання: зробити пам'ятку "Як вижити в екстремальній ситуації" або записати у 2 стовпчики реальне і фантастичне у творі.
Урок № 57
Друге травня
Класна робота
Тема:Контрольна
робота. «Поетичне бачення світу» + «Образ майбутнього в літературі» (різнорівневі
завдання).
Світ зла і темряви: Тітка Едля, дядько Сікстен, лицар Като, вивідувачі, вартові.
Проблематика. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування.
Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра.
3. Герої твору.
Елементи чарівної казки у повісті «Mio, мій Mio»
Незвичне народження героя-Тато – король Країни Далекої, мама померла, коли Mio народився. Казковий герой покидає домівку й потрапляє до дивного світу-14 жовтня о 6 год. вечора зник з дому і за допомогою джина потрапляє до Країни Далекої. Два світи: світ добра й світ зла- Країна Далека та Країна Чужинецька. Чарівні помічники- Юм-Юм, кінь Міраміс, Зброяр, дуплисте дерево, земля, зачаровані птахи, озеро, скеля, брама. Чудесні предмети- Меч, що розтинає камінь, невидимий плащ, хліб, що втишує голод, ложечка, що не залишалась порожня. Подолання труднощів-Пригоди у Мертвому лісі, у вежі голоду, боротьба з лицарем Като. Перемога світу добра- Перемога Mio над лицарем Като, звільнення дітей та Міраміса з білим лошатком. Кінцівка-Mio живе в Країні Далекій, і йому дуже добре у свого тата-короля.
4. Опрацювати інформаційні картки.
5. Домашнє завдання: відповісти на питання 13 на стор. 194 (письмово), питання 12 (за бажанням)
Урок № 60
Десяте травня
Класна робота
Тема:А. Ліндгрен «Міо, мій Міо». Образи головних героїв
1. Опрацювати відеоурок
2. Виконати вправу "Так-Ні"
Домашнє завдання: виконати тестування за посиланням ТЕСТ
Урок № 61
Шістнадцяте травня
Класна робота
Тема:УПЧМіхаель Андреас Гельмут Енде
(1929–1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
11. Коли названі батьки сварилися, хлопчику ставало:
А) весело;
Б) сумно;
В) цікаво.
12. Про свої шкільні справи Конрад розповідав:
А) Антону;
Б) Флоріану;
В) Кітті.
Урок № 63
Двадцять третє травня
Класна робота
Тема уроку:Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конраду, риси його характеру.
1. Сласти паспорт твору К. Нестлінгер (записати до зошиту).
Ще в дитинстві Крістіне придумала історію про дитину з консервної бляшанки, а написала її німецькою мовою у 1975 році. Українською повість переклав Євген Попович.
Рік написання – 1975.
Жанр – повість.
Тема – пригоди штучно зробленого хлопчика в реальному житті.
Ідея – слухняним потрібно бути вміру, що “закладати” вчительці однокласників – ще не значить бути чесним і сумлінним, а значить не мати в майбутньому друзів в класі, що якщо дуже хочеться морозива, то чому б його не з’їсти…
Проблематика твору:
Батьки і діти
Добро і зло
Головні герої - Конрад, пані Бартолотті, пан Егон, Кіті.
Зав'язка— Пані Бартолотті отримує поштою семирічного хлопчика.
Кульмінація- Блакитний конверт від виробників Конрада з вимогою повернути хлопчика.
-І тепер пані Бартолотті була страшенно злякана. Вона бачила золоті зірки, за ними — синювато-золотаву імлу, за імлою — нижню частину бляшанки, а в бляшанці — верхню частину зморщеного карлика. Бачила його зморщену, як сушене яблуко, голову, зморщені руки, зморщену шию і зморщені груди. Потім побачила й зморщений живіт, бо карлик, що, мабуть, сидів у бляшанці, тепер підвівся на ноги.
-Перед нею тепер стояв хлопчик, якому можна було дати років сім. У нього була гладенька, ніжна дитяча шкіра здорового, смаглявого кольору, рожеві щоки, блакитні очі, білі зуби й біляві кучері. Він був голенький.
– Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці з золотим дзвоником. Очі в нього були широко розплющені, рот розтулений, вуха червоні, мов буряк, русяве волосся, що вибилося з-під шапочки, розкуйовджене, а вказівний палець правої руки притиснутий до кінчика носа. Надзвичайно вродлива, мила, беззахисна дитина.
– Йому, сказав він, завжди тяжко від того, що заборонене. Це в нього закладено. – …виявився дуже спритним. Він перший дострибав у мішку до дверей спальні, єдиний доніс у ложці яйце до кухняних дверей і єдиний не розхлюпав ані краплі води з повної склянки, поки доніс її до дверей ванної.
Ідеальність Конрада:
– Треба мати співчуття до тварин!
– Солодощі ввечері, перед сном, дуже-дуже шкідливі
– Вчуся рахувати, — відповів хлопець. — Я ж бо завтра піду до школи. Тому хочу приготуватися як слід.
– Але ж треба все з’їсти, що покладено на стіл, а особливо те, що покладено на тарілку. – Він почав із натяків: мовляв, батьки повинні миритися між собою, так краще для дітей, і якщо батьки сваряться, то здебільшого винні обоє. А ще сказав, що всі люди різні й треба бути поблажливим до своїх ближніх.
– Крім того, Конрад знав, як треба писати кожне слово. І писав дуже гарно, вмів, читаючи вголос, правильно ставити наголос У реченні, не крутився на місці, ніколи не балакав і не їв на уроках, не жував гумки, дивився тільки на пані Штайнц і уважно слухав її.
Письменниця гіперболізує ідею чемної, такої любої батькам дитини аж до гротеску. Вона показує, що такий нібито бажаний для батьків «скарб» може бути хіба що результатом технічного винаходу. Конрад знає, що варто, можна і потрібно робити хлопчикові його віку, а його новоспечена мамуся пані Бартолотті – курить і лається, мов швець, усіляко балує його та, схоже, не має жодного уявлення про педагогіку. Проте при всіх її дивацтвах і кумедних рисах, вона справді може дати і дає те, що потрібно кожній дитині: щиру любов.
3. Опрацювати інформаційну картку "Проблеми, порушені в повісті Крістіне Нестлінгер".
4. Аналізуємо твір.
- Хто, на вашу думку, є причиною виникнення проблем у цьому творі?
-Як ви розумієте поняття «ідеальний»? Які асоціації виникають у вас стосовно цього слова?
- Вміє писати правильно кожне слово; - вміє рахувати, добувати квадратний корінь; - ставив правильно наголос; - не крутився на місці; - не говорив на уроках; - був ввічливим з усіма; - мав співчуття до тварин; - знав, що солодощі перед сном шкідливі; - знав, що те, що покладено на тарілку треба доїдати.
- Ми можемо сказати, що це світ самого Конрада? (Так, тому що його так навчили. Отже, цей світ ідеальний, особливий, не такий як усі)
- Але крім «світу Конрада» є ще інші світи. Які? (Світ дорослих і світ дітей)
- Що відчуває Конрад зі сторони дітей?
- Називали образливими словами; - били кулаками в живіт; - ставили підніжки.
- Яким виявився для Конрада цей світ? Світом чого? (Зла)
- Як ми можемо описати світ дорослих? Що вони відчували до Конрада? Світ дорослих: - Збентеження; - Прихильність; - Справжній скарб; - Мрія кожного вчителя.
- Якими словами можна назвати цей світ? (Добро)
-Отже, чи можемо ми назвати цей світ ідеальним? Чому? (Виникає конфлікт між ідеальним хлопчиком і неідеальним світом. У Конрада немає друзів серед однолітків)
-Як цей конфлікт пропонує розв’язати пані Бартолотті після питання сина: чому є такі діти, які дражнять інших дітей? ( Врізати пару гарячих; тріснути по довбешці; зацідити у вухо; усмалити по мар мизі)
-Яка була відповідь Конрада? ( По іншому я не зможу бо так мене навчили у відділі остаточної обробки)
- На вашу думку, чи довго тривав би цей конфлікт, якби не незвичайна обставина? Що це була за обставина?
-Який вибір постає перед дорослими і Конрадом?
- В чому полягала наука Кіті? (За хороше хвалить(поцілунок), за погане карає)
- У чому полягало покарання? (Колола шпилькою, щоб було боляче)
- Що вигадувала Кіті, щоб змінити Конрада? ( Гра в мальовані стіни; обрізали китиці на скатертині; дерли газети; поливали килим водою; намащували кремом підлогу; домішували шпинат в малиновий пудинг; співали пісень із непристойними словами)
- Чи змінився Конрад після цієї науки? Чи став він таким як усі? (« Я тепер завжди маю бути таким?», «То я що маю бути таким як раніше?»)
- Як автор розв’язує цю проблему, в чиїх словах вона заключається? (Пані Бартолотті «Ох, Конраде, побачимо яким ти будеш.»)
- То ж в чому особливість кінцівки твору? (Кінцівка твору не визначена і як складеться доля героїв невідомо, адже все залежить від самої людини)
5. Подивитися відео.
6. Висновки. - То ж якою має бути людина – ідеальною чи індивідуальною? Яка роль родини у цьому вихованні? Якою буде людина, ідеальною чи індивідуальною, залежить і від самої дитини і від родини. Тому, що саме батьки дають можливість робити дитині правильний вибір у житті і є прикладом вирішення питання : як жити серед людей?!!
7. Домашнє завдання: написати свою кінцівку твору; підготуватись до контрольної роботи
Урок № 64
Двадцять четверте травня
Класна робота
Тема урокуКонтрольна робота з теми "Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом"
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.