Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут
Урок 1
Законспектувати та вивчити правила БЖ:
Інструкція з БЖ під час роботи з тканиною, папером, картоном I. Загальні положення: 1.1. До роботи з тканиною допускаються учні, які отримали інструктаж на робочому міст, оволоділи безпечними прийомами праці та засвоїли вимоги даної інструкції. 1.2. Робоче місце треба організувати так, щоб виключити будь-яку можливість одержання травми. 1.3. Робота несправними інструментами забороняється. II. Вимоги безпеки перед початком роботи: 2.1. Одягніть спецодяг, зав'яжіть волосся косинкою чи стрічкою. 2.2. Приготуйте робоче місце залежно від виду робіт. 2.3. Перевірте справність та гостроту ножиць. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи: 3.1. Під час роботи не слід доторкатися грудьми до краю столу. 3.2. Не слід сильно нахилятись над столом, сидіти необхідно прямо. 3.3. Лікті знаходяться на відстані 10 см від столу. 3.4. Ноги повинні опиратись на перекладину, підставку, так працювати зручніше. 3.5. Під час проведення ручних робіт із тканиною, папером, картоном необхідно дотримуватись наступних правил техніки безпеки. Під час роботи з голками й шпильками: 3.6. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно вміщатись у наперсток а гострий кінець виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки 3.7. Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг. 3.8. Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціальній коробочці подушечці тощо) не залишайте їх на робочому місці (столі), ні в якому разі не беріть голки і шпильки в рот. 3.9. Не використовуйте голку замість шпильки. 3.10. Не використовуйте для шиття іржаві голки. 3.11. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе. 3.12. При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80— 90 см. Під час роботи з ножицями: 3.13. Тримайте ножиці у визначеному місці. 3.14. Під час роботи уважно слідкуйте за напрямом різця, (леза). 3.15. Під час роботи не тримайте ножиці лезом вгору. 3.16. Не працюйте тупими ножицями. 3.17. Не ріжте ножицями на ходу. IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи 4.1. Ножиці скласти у спеціально відведене місце. 4.3. Прибрати своє робоче місце.
Урок 2
Тема: ДАРИ ОСЕНІ
План уроку
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом
Урок 3-4
Тема: Види конструкційних матеріалів. Текстильні матеріали рослинного походження. Бавовняні та льняні волокна і тканини.
План уроку:
або Тиснути тут
Урок 5-6
Тема: Властивості текстильних матеріалів.
План уроку:
1. Опрацювати матеріал підручника ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ (параграф 2-3).2. Переглянути відео за посиланням Властивості тканини.3. Переписати у зошит таблицю на стор 20-21.4. Виписати поняття з параграфів.5. Виконати тест за посиланням Тиснути тут.
Домашнє завдання: вивчити конспект та зміст таблиці.Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3
або Тиснути тут
Урок 7-8
Тема: Вишивка як традиційний вид декоративно-ужиткового мистецтва.
План уроку:
1. Опрацювати матеріал підручника ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ (параграф 4-9).2. Переглянути відео за посиланням Орнамент. Виписати нього поняття орнамент, види орнаментів з прикладами, рапорт, стилізація, композиція, види швів.3. Переглянути презентацію Інструменти та матеріали, записати у зошит.4. Переглянути відео за посиланням Закріплення нитки без вузлика5. Виконати тренувальні вправи на закріплення нитки без вузлика з дотриманням правил БЖ
Домашнє завдання: вивчити конспект, підготувати матеріал для роботи.Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3
або Тиснути тут
Урок 9-10
Тема: Різновиди вишивальних швів. Графічне зображення швів
План уроку:
1. Переглянути презентацію за посиланням Початкові шви 2. Виконати графічні зображення початкових швів.3. Виконати тренувальні вправи початковими швами з дотриманням правил БЖ
Домашнє завдання: вивчити конспект , обрати візерунок для вишивання.Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3
або Тиснути тут
Урок 11-12
Тема: Виготовлення вишитого виробу
План уроку:
Урок 13-14
Тема: Оздоблення вишитого виробу. Захист проєкту
Об'єкт проєктної діяльності: Закладка для книги.
І. Організаційно - підготовчий етап - 01.11, 03.11 2022
ІІ. Конструкторський етап - 08.11, 10.11. 2022
ІІІ. Технологічний етап (виготовляємо виріб) - 15.11, 17.11.2022
ІV. Заключний етап - 22.11, 24.11.2022
Урок 15-16
Книжкові закладки давно живуть серед сторінок книжок. Перші закладки з’явилися ще у ХІІІ столітті. Виготовлялися вони із шкіри та оксамиту, а пізніше їх стали виготовляти із тканини та цупкого паперу. Яких тільки закладок не було: вишиті, шовкові, із портретами королів та королев, із різноманітною символікою.
Основне призначення закладки полягало в тому, щоб якомога швидше знайти потрібну сторінку та сприяти кращому збереженню книги. Вже з часів рукописної книги закладка виконувала і естетичну функцію. Майстри часто продумували дизайн закладки у відповідності з переплетенням книги.
Збиральництво закладок для книг - один з найрідкісніших видів колекціонування.
Про це свідчить такий приклад. У виданій В 1992 році Адресній книзі колекціонерів» містяться оголошення і адреси більше шести тисяч чоловік (за станом на 1.06.1990). Книжкові закладки з них збирав тільки один - житель Запоріжжя Іван Олексійович Виленко.
Є й такі колекціонери - збирачі репродукцій картин, на яких зображені закладки, наприклад: «Бібліотекар» Джузеппе Арчімбольдо,
«Чотири євангелісти» Якоб Йорданс
Закладка, зроблена своїми руками, може стати чудовим подарунком і супутником будь-якого книголюба!
Я - красива закладка.
Я потрібна вам для порядку.
Дарма сторінки не гортай -
Де закладка, там читай.
Не обов’язково йти в спеціальний магазин, щоб купити таку річ для улюбленої книжки. Адже можна зробити закладки для книжок власноруч, витративши на це трохи часу і фантазії, але отримавши внаслідок ексклюзивні (неповторні) й красиві вироби. Їх можна зробити у вигляді великих скріпок, казкових істот, фруктів або овочів, музичних інструментів, стрічок із кумедними шаржами, долоньок тощо. Варіантів безліч, а який з них до душі вам - обирайте.
Дуже часто в якості закладки для книжки ми використовуємо календарик, етикетку від одягу або шматочок серветки. Це дуже незручно тому, що таки закладки випадають та мають недуже естетичний вигляд.Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тут
Урок 17-18
Розкроювання – це процес розрізання тканини на деталі відповідної форми та розміру для пошиття виробу.
Деталі з тканини, які отримано під час розкроювання
називаються – деталями крою.
- Отже, розкроювання
деталей виробу є відповідальним етапом виготовлення. Під час виконання
цієї технологічної операції треба чітко дотримуватися певних вимог.
- А саме:
1.
Визначають лицьовий та виворітний боки
тканини. Обведення шаблонів іграшки виконується на виворітному боці.
2.
Визначають напрямок ниток основи. Це
необхідно для того, щоб у готовому вигляді виріб не втратив естетичні
властивості і форму.
3.
Настилання тканини на столі
здійснюється двома способами:
А. «у розгортку», коли тканина розкладена на столі за всією
шириною; (для хутра та товстої тканини)
Б. «у згин» (для парних деталей), коли тканина складена вздовж удвоє, лицьовим боком усередину.
4.
Розкладання викрійки на тканину.
Розкладають викрійки на тканину з виворітного боку. Спочатку більші за
розміром, а потім – дрібніші. Розкладання викрійок виконують економно, щоб
відходів було менше.
5.
Викрійки деталей виробу приколюють до тканини шпильками, щоб вони не
зсовувались. Обводять олівцем по контуру.
6. Відкладання припусків. Від контуру
відкладають припуски на шви від 0,5 см до 1 см, проводять другу лінію контуру.
Ширина припусків залежіть від того, як тканина осипається на зрізах. Чим легше
осипається, тим припуск більше.
7.
Розкроювання деталей іграшки.
Спочатку вирізаються більші деталі, а потім дрібніші. Розкроювання треба
виконувати чітко по лінії другого контуру, з урахуванням припусків. Під час
розкроювання тканину не можна піднімати та пересовувати.
8. Під час розкроювання треба уважно виконувати Правила безпечної праці з шпильками та ножицями.
Домашнє завдання: вивчити конспект, зробити викрійку виробу.
Урок 19-20
3. Продовжувати виготовлення закладки з дотриманням правил БЖ.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тут
Урок 21-22
Двадцять друге листопада, двадцять четверте листопадаКласна робота
Тема уроку: Остаточна обробка виробу. Розрахунок орієнтованої вартості витрачених матеріалів на виготовлення виробу. Презентація виготовлених виробів. Захист проєкту
1. Розрахувати собівартість виробу за зразком:2. Виконати рекламу виробу (для продажу або заохотити до виготовлення). Це може бути текст, вірш, пісня, відеопрезентація тощо.3. Фото роботи, розрахунок собівартості та рекламу виробу надіслати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тут
Урок 23-24
Двадцять дев'яте листопада, перше грудняКласна робота
Тема уроку: Проєкт "Новорічні прикраси"1. Ознайомитися з історією виникнення ялинкової іграшки та походженням традиції прикрашати ялинку
2. Переглянути презентацію за посиланням Ялинкова іграшка3. Міні-проєкт №1 "Новорічна іграшка з фоамірану"Практична робота1. Оглянь уважно фото іграшок з фоамірану і дай письмові відповіді на запитання:- Який із виробів, на твою думку, є найскладнішим для виготовлення?- Який із виробів, на твою думку, є найлегшим для виготовлення?- Який виріб ти обрала би для виготовлення на уроці трудового навчання?
2. Переглянути презентацію за посиланням Ялинкова іграшка
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тут
Урок 25-26, 27-28
Шосте грудня, восьме грудня. Тринадцяте, п'ятнадцяте грудняКласна робота
Тема уроку: Проєкт "Новорічні прикраси"Переглянути майстер-класи, обрати новорічну іграшку, виконати з дотриманням правил БЖ.
Якщо немає можливості придбати фоаміран, або немає клейового пістолету, то можна зробити прикрасу з паперу, переглянувши майстер-класи
Це занадто просто:
Мені сподобались прикраси №1, 3, 4, 5, 6, 8, 9
У продовження теми новорічного декору:
Обирайте прикрасу, виконуйте та надсилайте у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тутАбо ту, яку знайдете самостійно.
Якщо немає можливості придбати фоаміран, або немає клейового пістолету, то можна зробити прикрасу з паперу, переглянувши майстер-класи
Виготовлення новорічного віночка
І наостанок треба прикрасити яскравим віночком вхідні двері, щоб від самого порога починався святковий настрій!!!
УРОК № 29-30
Двадцяте, двадцять третє грудня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Остаточна обробка, оздоблення виробу, економічні розрахунки. Захист проєкту.
1. Оздобити виріб. 2. Виконати розрахунок собівартості виробу (одного на вибір) за зразком:3. Виконати рекламу виробу (для продажу або заохотити до виготовлення). Це може бути текст, вірш, пісня, відеопрезентація тощо.
2 семестр
2 семестр
УРОК № 31-32
Тридцять перше січня, друге лютого
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Технологія приготування бутербродів
1. Переглянути презентацію за посиланням Види бутербродів 2. Законспектувати.- - при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;
- - при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;
- - передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;
- - консервні банки відкривати спеціальним ключем;
- - дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;
- - нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці.
Домашнє завдання: виконати технологічну карту приготування закритого або відкритого бутерброду.
- - при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;
- - при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;
- - передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;
- - консервні банки відкривати спеціальним ключем;
- - дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;
- - нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці.
УРОК № 33-34
Сьоме, дев'яте лютого
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Виготовлення валентинки
Незабаром свято всіх закоханих - День Святого Валентина. І ми трохи відволічемося від приготування їжі та порадуємо своїх близьких символом цього свята - валентинками.
Ви можете їх зробити у будь-якій техніці, з використанням матеріалів, які є в наявності. Працювати над нею ми будемо 3 уроки: обираємо та обговорюємо, виготовляємо, оздоблюємо.
Єдине, є дві умови: це повинен бути виріб на рівні 6 класу, та зроблений він має бути з любов'ю!
Зразки та майстер-класи за посиланнями:
УРОК № 35-36
Чотирнадцяте, шіснадцяте лютого
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: В'язання гачком
Двадцять перше, двадцять третє лютого
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: В'язання гачком. Умовні позначення. Стовпчик без накиду, півстовпчик.
Двадцять восьме лютого, друге березня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Подарунок до 8 Березня
Дев'яте березня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Стовпчик з одним, двома та трьома накидами.
Чотирнадцяте, шістнадцяте березня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: В'язання по колу.
Двадцять перше, двадцять третє березня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Збільшення та зменшення петель.
Двадцять восьме, тридцяте березня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Читання схем.
Четверте, шосте, одинадцяте, тринадцяте квітня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Великодній декор
Зайчики, кролики:
Зайчик-нашивка – це також цікавий варіант для великодньої вироби. Таким зайчиком можна прикрасити кошик з яйцями або зробити цікаву прикрасу на одяг.
Для майстер-класу будуть потрібні: нитки будь-якого кольору; гачок; намистина.
На 7-му стовпчику необхідно почати робити хвостик, для цього пров'язують 4 ВП і замикають їх знову в 7 стовпчику
Далі, продовжують в’язати гачком в кільце СН, пров'язують їх 8 шт. загалом, має вийти в 1-му ряду 15 стовпчиків. Після тягнуть за вільний кінчик і затягують кільце, повинно вийти замкнуте коло. Виконують сполучну петлю зі стовпчиком початку ряду. Тулуб майбутнього зайця готовий.
Після цього починають в’язати голову зайця, для цього роблять 2 ВП. Після пров'язують 4 СН за обидві стінки петлі попереднього ряду.
Починають вив’язувати вушка. Набирають 10 ВП, замикають їх на початку ряду. Знову набирають 10 ВП і також замикають. Нитку обрізають і затягують.
В’язання гачком зайця практично закінчено, залишається тільки заховати залишок нитки на виворітній стороні і додати намистину, яка буде оком зайчика.
Можна за бажанням зробити відразу декількох зайчиків різних кольорів і створити цікаву великодню композицію.
Урок 53-54
Тринадцяте квітня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Великодній виріб
Урок 55-56, 57-58
Вісімнадцяте, двадцяте, двадцять п'яте, двадцять сьоме квітня,
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Міні-проєкт "Оберіг-підкова"
Урок 59-60
Друге, четверте травня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Міні-проєкт "Восьминіг. Вироби з підручного матеріалу"
Урок 60-61
Дев'яте, одинадцяте травня
Класна робота
Класна робота
Тема уроку: Міні-проєкт "Браслет або закладка у техніці куміхімо"
Урок 63-64
Двадцять третє, двадцять п'яте травня
Класна робота Тема Зовнішній вигляд волосся і стан здоров'я людини. Типи волосся. Фактори, що впливають на стан волосся
1. Переглянути навчальне відео, виписати класифікацію волосся
2. Домашнє завдання: визначити свій тип волосся та способи догляду за ним
Класна робота
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.