Трудове навчання 7 клас

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом fd6fvd3 або Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com


Уроки №26-28

15, 22 березня, 5 квітня

Тема: Проєкт "Текстильні квіти"

Завдання: обрати моделі-аналоги, дібрати матеріали та інструменти для виготовлення виробу, переглянувши запропоновані за посиланнями:

Штучні квіти

Штучні квіти з тканини та фетру

Тюльпани

Текстильні квіти




Уроки №24-25

1, 8 березня

Тема: Міні-проєкт "Подарунок на 8 Березня"

1. Ознайомитись з майстер-класами, обрати виріб, виконати 1-2 на вибір (або власний), з дотриманням правил БЖ при роботі з ножицями та клейовим пістолетом




2. Фото виробу надіслати в класрум

Уроки №17-23

12, 19, 26 січня, 2, 9, 16, 23 лютого 

Тема: Проєкт "Блокнот в техніці "айріс фолдінг"

1. Переглянути презентації за посиланням:

Блокнот (історія виникнення, види блокнотів)

Айріс фолдінг (техніка виконання, як зробити розмітку) 

2. Обрати модель для виконання.

Технологія виготовлення блокнота:

Перейти за посиланням ВИГОТОВЛЕННЯ БЛОКНОТУ (презентація, технологічна карта)









УРОКИ № 13 (1 грудня)

Технологічний етап. Планування роботи з виконання проєкту (технологічна послідовність виготовлення виробу).  Процес виготовлення обраного об’єкта проектування.  Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.  Організація робочого місця та безпека праці.

     Дорогі мої дівчатка, незабаром прийде зима. І, щоб нам легше було її прежити, ми зробимо зимову фею. Створимо її з любов'ю, мабуть, схожою на своїх господинь, але найгарнішою і  єдиною у світі!!! 

Перегляньте відео і творіть! ОБОВ'ЯЗКОВО З ДОТРИМАННЯМ ПРАВИЛ БЖ!!!!!!
Завдання: у зошит записати, який матеріал та інструменти ви використовували та план (порядок) роботи на виробом.






УРОКИ № 14-15 (8, 15 грудня)

Технологічний етап. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування.    Оздоблення та остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Контроль якості виробу.  Організація робочого місця та безпека праці.

Любі мої дівчатка!
Дуже скоро настане  Новий рік. Кожній із нас хочеться прикрасити свою домівку найкраще, найдивовижніше, найкреативніше! Тому вже час готуватись!!!
Обирайте прикрасу (можна декілька) та виконуйте її з дотриманням правил БЖ!!! 










Урок №10-12

Десяте, сімнадцяте, двадцять четверте листопада

Тема: Конструкторський етап. Створення  ескізного рисунка виробу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Виготовлення шаблонів. Розкрій деталей. Планування роботи з виконання проєкту (технологічна послідовність виготовлення виробу). 

1. Законспектувати теоретичний матеріал:

Розкроювання – це процес розрізання тканини на деталі відповідної форми та розміру для пошиття виробу.

Деталі з тканини, які отримано під час розкроювання називаються – деталями крою.

- Отже, розкроювання деталей виробу є відповідальним етапом виготовлення. Під час виконання цієї технологічної операції треба чітко дотримуватися певних вимог.

- А саме:

1. Визначають лицьовий та виворітний боки тканини. Обведення шаблонів іграшки виконується на виворітному боці.

2. Визначають напрямок ниток основи. Це необхідно для того, щоб у готовому вигляді виріб не втратив естетичні властивості і форму.

3. Настилання тканини на столі здійснюється двома способами:

          А. «у розгортку», коли тканина розкладена на столі за всією шириною; (для хутра та товстої тканини)

  Б. «у згин» (для парних деталей), коли тканина складена вздовж удвоє, лицьовим боком усередину.

4. Розкладання викрійки на тканину. Розкладають викрійки на тканину з виворітного боку. Спочатку більші за розміром, а потім – дрібніші. Розкладання викрійок виконують економно, щоб відходів було менше.

5. Викрійки деталей виробу приколюють до тканини шпильками, щоб вони не зсовувались. Обводять олівцем по контуру.

6. Відкладання припусків. Від контуру відкладають припуски на шви від 0,5 см до 1 см, проводять другу лінію контуру. Ширина припусків залежіть від того, як тканина осипається на зрізах. Чим легше осипається, тим припуск більше.

7. Розкроювання деталей іграшки. Спочатку вирізаються більші деталі, а потім дрібніші. Розкроювання треба виконувати чітко по лінії другого контуру, з урахуванням припусків. Під час розкроювання тканину не можна піднімати та пересовувати.

8. Під час розкроювання треба уважно виконувати Правила безпечної праці з шпильками та ножицями.

2.

3.




Домашнє завдання: записати у зошит порядок виготовлення виробу, виконати викрійку виробу.

Урок №9

Третє листопада

Тема: Організаційно-підготовчий етап. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Історичні відомості про органайзер.  Моделі-аналоги (аналіз подібних виробів). Вибір обєкта проєктування (виду виробу). 

1. Переглянути презентацію за посиланням Органайзер

2. Виписати з неї поняття, типи органайзерів (у стовпчик)
3. Ще варіант органайзера Для рукоділля з джинсів
Домашнє завдання: підготувати моделі-аналоги (варіанти, подібності) органайзерів (знайти в мережі інтернет). Обрати виріб для виготовлення. Підготувати матеріали для виготовлення виробу.

Урок №7

Тринадцяте жовтня 

Тема: Торохкальце

Сьогодні ми трохи відволічемося і полякаємо духів 😉, виготовивши торохкальце. Перегляньте майстер-клас:


УРОКИ №4-8

Двадцять друге, двадцять дев'яте вересня, шосте, двадцяте жовтня 

Класна робота
Тема:  Проєктування моделі виробу. Моделі-аналоги.  Графічне зображення. 
Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Виготовлення основи рамки та мозаїчного набору.

1. Переглянути майстер-клас:

 2. Виконати кресленик виробу.
 3. Вирізати основу рамки з дотриманням правил БЖ.

УРОКИ №2-3

Восьме, п'ятнадцяте вересня 

Класна робота
Тема: Вибір об'єкта проєктування. Планування роботи з виконання проєкту

1. Переглянути презентацію за посиланням РАМКИ

2. Виписати з неї поняття РАМА, матеріали, з яких роблять рамки
3. Записати у зошит план (послідовність) роботи над проєктом.

Домашнє завдання: підготувати моделі-аналоги (варіанти, подібності) рамок (знайти в мережі інтернет). Обрати виріб для виготовлення. Підготувати матеріали для виготовлення виробу.

УРОК №1

Перше вересня

Класна робота

Тема: ВСТУП. Первинний інструктаж з БЖ. 

Завдання: Законспектувати  та вивчити правила БЖ:

Інструкція
з БЖ під час роботи з тканиною, папером, картоном
I. Загальні положення:
1.1.  До роботи з тканиною допускаються учні, які отримали інструктаж на робочому міст, оволоділи безпечними прийомами праці та засвоїли вимоги даної інструкції.
1.2. Робоче місце треба організувати так, щоб виключити будь-яку можливість одержання травми.
1.3.  Робота несправними інструментами забороняється.
II. Вимоги безпеки перед початком роботи:
2.1.  Одягніть спецодяг, зав'яжіть волосся косинкою чи стрічкою.
2.2.  Приготуйте робоче місце залежно від виду робіт.
2.3.  Перевірте справність інструментів та гостроту ножиць.
III. Вимоги безпеки під час виконання роботи:
3.1.  Під час роботи не слід доторкатися грудьми до краю столу.
3.2.  Не слід сильно нахилятись над столом, сидіти необхідно прямо.
3.3.  Лікті знаходяться на відстані 10 см від столу.
3.4.  Ноги повинні опиратись на перекладину, підставку, так працювати зручніше.
3.5.  Під час проведення ручних робіт із тканиною, папером, картоном  необхідно дотримуватись наступних правил техніки безпеки.
Під час роботи з голками й шпильками:
3.6. Шийте з наперстком. Вушко голки повинно вміщатись у наперсток а гострий кінець виступати з пальців приблизно на чверть довжини голки
3.7.  Не кидайте голку. Не встромляйте її в тканину чи свій одяг.
3.8.  Зберігайте голки і шпильки в певному місці (спеціаль­ній коробочці подушечці тощо) не залишайте їх на робочому місці (столі), ні в якому разі не беріть голки і шпильки в рот.
3.9.  Не використовуйте голку замість шпильки.
3.10. Не використовуйте для шиття іржаві голки.
3.11. Викрійку і тканину прикріплюйте гострими кінцями шпильок у напрямку від себе.
3.12.  При ручному шитті не беріть нитку довше, ніж 80— 90 см.
Під час роботи з ножицями:
3.13. Тримайте ножиці у визначеному місці.
3.14.  Під час роботи уважно слідкуйте за напрямом різця, (леза).
3.15. Під час роботи не тримайте ножиці лезом вгору.
3.16. Не працюйте тупими ножицями.
3.17. Не ріжте ножицями на ходу.

Під час роботи з клейовим пістолетом:
1. Перед включенням перевірити цілісність шнура.       
2. Включати клейовий пістолет в мережу сухими руками.
3. Не торкатися руками нагрітих металевих частин клейового пістолету та до гарячого клею – можливі опіки!
4. Під час роботи ставити клейовий пістолет на спеціальну підставку.
5. При роботі стежити, щоб гарячі частини клейового пістолету не доторкалися електричного шнура.
6. Не залишати клейовий пістолет без нагляду.
7. Після закінчення роботи відключити клейовий пістолет, тримаючись за вилку, не смикати за шнур.
8. Використовуйте клейовий пістолет тільки під наглядом вчителя (дорослого).

IV. Вимоги безпеки після закінчення роботи
4.1. Інструменти та пристрої скласти у спеціально відведене місце.
4.3. Прибрати своє робоче місце.

2. Згадати технології, які використовували у 6 класі.
3. Перевірити себе, виконавши тест за посиланням ТЕСТ














УРОК № 2 

Організаційно-підготовчий етап. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Історичні відомості про виникнення декоративного мистецтва виготовлення штучних квітів. Регіональні особливості оздоблення оселі в національних українських традиціях. Моделі-аналоги (аналіз подібних виробів). 

1. Переглянути ПРЕЗЕНТАЦІЯ за посиланням.

2. Виписати з неї матеріали для виготовлення квітів (у стовпчик)
3. Переглянути матеріали уроку за ПОСИЛАННЯМ
Домашнє завдання: підготувати моделі-аналоги (варіанти, подібності) штучних квітів з тканини, стрічок (знайти в мережі інтернет). Підготувати матеріали для виготовлення виробу.

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут

УРОК № 3 - 4

Конструкторський етап. Вибір обєкта проєктування (виду виробу). Розробка композиції. Створення  ескізного рисунка виробу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. 

Продовжуємо вивчення проєкту "Панно"


Ознайомтеся з презентацією


Домашнє завдання: 1. Виписати з презентації поняття і види панно. Знайти в джерелах інфоормацію про виникнення , історію розвитку  мистецтва панно.

"Етапи проєктної діяльності.  Створення ескізного малюнка виробу".

Панно – це один з видів монументального мистецтва, який сьогодні користується великою популярністю в дизайні приміщень. За допомогою нього можна прикрасити будь-який інтер'єр стильно і сучасно. Панно можна повісити і в звичайній житловій квартирі, і в солідному офісі. Це стильний і сучасний спосіб прикрасити будь-який інтер'єр, який надає кімнаті або кабінету незабутню атмосферу. Тим більше, що його можна зробити на будь-який смак і колір. Трохи фантазії – і будь-яка кімната стане частиною приміщення, де панує унікальна і незабутня атмосфера. Панно є елементом для декору приміщень. Воно може стати прикрасою стіни, стелі або навіть фасаду будівлі. Настінне панно – це універсальне рішення для прикраси будь-якого приміщення, може стати незвичайною і унікальною часткою в інтер'єрі приміщення.

Для того щоб урізноманітнити домашній інтер'єр, прикрасити будинок і внести яскраві акценти, можна виготовити рельєфне панно з квітів своїми руками. Приємне проведення часу і прекрасний результат гарантовано.

Панно – це сучасний витвір мистецтва, призначене для прикраси стін у житловому приміщенні. З його допомогою можна внести нові фарби в кімнату, розмежувати простір, прибрати з очей недоліки стін. До того ж це чудова можливість дати застосування своєму творчому потенціалу.

Зараз користуються популярністю панно з живих або штучних квітів. За допомогою квітів можна створити витончений орнамент, об'ємну або рельєфну декорацію. Квіти подобаються всім, значить і панно буде радувати очі кожного члена сім'ї.

При виготовленні панна потрібно дотриматися таких умов:

·                   Підібрати тканину для полотна,  для штучних квіток;

·                   Підібрати оздоблювальні  матеріали, які відповідали б призначенню панно;

·                   Підібрати малюнок (для нанесення на тканину)

·                   Під час виготовлення дотримуватися гармонійного поєднання кольорів;

·                   Виходячи з призначення виріб має бути не складним у виготовленні.

1.2.2. Вимоги до конструкції виробу.

·                   Основною вимогою до панно є створення святкового настрою. Виріб повинен мати форму прямокутника,  на полотні в техніці ці розпису зображений горщик з квітами, окремі квіти виконані с тканини.

·                   Панно оформлено в рамку.

·                   Для панно  використано бавовняну тканину.

1.2.3. Вимоги до матеріалів.

·                   Тканина повинна бути міцною, легкою, з високими гігієнічними властивостями, бажано полотняного переплетення. Вона має бути зносостійкою, гігроскопічною. Фізичні та  оптичні  властивості не повинні погіршуватися під  час експлуатації. Тканина має бути доступною, мати помірну ціну.

·                   Тканина для квіток повинна відповідати кольоровій гамі, мати гарні експлуатаційні показники, бути термостійкими, бути доступними за ціною.


Зразок ескізу та  опису



Опис зовнішнього вигляду.

Панно подарункове, призначений для оформлення інтер’єру в побуті. Виріб має форму прямокутника.  Краї виробу оформленні рамкою.

На панно зображений горщик с польовими квітами технікою розпис тканини акриловими фарбами (за бажанням). Для оздоблювання використовуються штучні квіти, які виконанні у техніці канзаші.

Рекомендовані розміри: 30 x 20 см.


Завдання :

Опрацювати різні види джерел інформації.   Зробити  за  зразком ескіз та опис (свої)

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут

УРОК № 5 - 7 (двадцять дев'яте вересня, шосте жовтня, тринадцяте жовтня)

Технологічний етап. Планування роботи з виконання проєкту (технологічна послідовність виготовлення виробу). Виготовлення основних елементів панно. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Правила безпеки праці  та санітарно-гігієнічні вимоги під час роботи над виробом.

Продовжуємо вичення проєкту "Панно"
Дотримуючись правил БЖ, виготовляємо елементи панно (квіти, листя тощо).
Можна використати майстер-класи:

Або будь-який інший за своїм бажанням.

Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут

УРОК № 8 (20 жовтня)

З'єднання деталей панно. Остаточна обробка виробу. Догляд за предметами інтер'єру. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Контроль якості виробу. Організація робочого місця та безпека життєдіятьності

Оздобити панно можна, виготовивши метеликів. Технологія - за посиланням Метелики з пластикових пляшок
Не забуваємо про безпеку життєдіяльності!!!!!

УРОК № 9 (03 листопада)

Розрахунок орієнтованої вартості витрачених матеріалів на виготовлення виробу. Презентація виготовлених виробів. Захист проєкту
1. Розрахувати собівартість виробу за зразком:
2. Виконати рекламу виробу (для продажу або заохотити до виготовлення). Це може бути текст, вірш, пісня, відеопрезентація тощо
Фото роботи, розрахунок собівартості та рекламу виробу надіслати  у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут

УРОК № 10 (10 листопада)

Організаційно-підготовчий етап. Вибір та обгрунтування теми проєкту. Історичні відомості про органайзер.  Моделі-аналоги (аналіз подібних виробів). Вибір обєкта проєктування (виду виробу). 

1. Переглянути презентацію за посиланням Органайзер

2. Виписати з неї поняття, типи органайзерів (у стовпчик)
3. Ще варіант органайзера Для рукоділля з джинсів
Домашнє завдання: підготувати моделі-аналоги (варіанти, подібності) органайзерів (знайти в мережі інтернет). Обрати виріб для виготовлення. Підготувати матеріали для виготовлення виробу.

УРОК № 11 (17 листопада)

Конструкторський етап. Створення  ескізного рисунка виробу. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. Виготовлення шаблонів. Розкрій деталей. Планування роботи з виконання проєкту (технологічна послідовність виготовлення виробу). 

1. Законспектувати теоретичний матеріал:

Розкроювання – це процес розрізання тканини на деталі відповідної форми та розміру для пошиття виробу.

Деталі з тканини, які отримано під час розкроювання називаються – деталями крою.

- Отже, розкроювання деталей виробу є відповідальним етапом виготовлення. Під час виконання цієї технологічної операції треба чітко дотримуватися певних вимог.

- А саме:

1. Визначають лицьовий та виворітний боки тканини. Обведення шаблонів іграшки виконується на виворітному боці.

2. Визначають напрямок ниток основи. Це необхідно для того, щоб у готовому вигляді виріб не втратив естетичні властивості і форму.

3. Настилання тканини на столі здійснюється двома способами:

          А. «у розгортку», коли тканина розкладена на столі за всією шириною; (для хутра та товстої тканини)

  Б. «у згин» (для парних деталей), коли тканина складена вздовж удвоє, лицьовим боком усередину.

4. Розкладання викрійки на тканину. Розкладають викрійки на тканину з виворітного боку. Спочатку більші за розміром, а потім – дрібніші. Розкладання викрійок виконують економно, щоб відходів було менше.

5. Викрійки деталей виробу приколюють до тканини шпильками, щоб вони не зсовувались. Обводять олівцем по контуру.

6. Відкладання припусків. Від контуру відкладають припуски на шви від 0,5 см до 1 см, проводять другу лінію контуру. Ширина припусків залежіть від того, як тканина осипається на зрізах. Чим легше осипається, тим припуск більше.

7. Розкроювання деталей іграшки. Спочатку вирізаються більші деталі, а потім дрібніші. Розкроювання треба виконувати чітко по лінії другого контуру, з урахуванням припусків. Під час розкроювання тканину не можна піднімати та пересовувати.

8. Під час розкроювання треба уважно виконувати Правила безпечної праці з шпильками та ножицями.

2.

3.




Домашнє завдання: записати у зошит порядок виготовлення виробу, виконати викрійку виробу.
Фото  викрійок надіслати  у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут

УРОКИ № 12-13 (24 листопада, 1 грудня)

Технологічний етап. Планування роботи з виконання проєкту (технологічна послідовність виготовлення виробу).  Процес виготовлення обраного об’єкта проектування.  Самоконтроль якості виконання технологічних операцій.  Організація робочого місця та безпека праці.

     Дорогі мої дівчатка, незабаром прийде зима. І, щоб нам легше було її прежити, ми зробимо зимову фею. Створимо її з любов'ю, мабуть, схожою на своїх господинь, але найгарнішою і  єдиною у світі!!! 

Перегляньте відео і творіть! ОБОВ'ЯЗКОВО З ДОТРИМАННЯМ ПРАВИЛ БЖ!!!!!!
Завдання: у зошит записати, який матеріал та інструменти ви використовували та план (порядок) роботи на виробом.






УРОКИ № 14-15 (8, 15 грудня)

Технологічний етап. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування.    Оздоблення та остаточна обробка виробу. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Контроль якості виробу.  Організація робочого місця та безпека праці.

Любі мої дівчатка!
Дуже скоро настане  Новий рік. Кожній із нас хочеться прикрасити свою домівку найкраще, найдивовижніше, найкреативніше! Тому вже час готуватись!!!
Обирайте прикрасу (можна декілька) та виконуйте її з дотриманням правил БЖ!!! 











УРОК № 16 (22 грудня)
Заключний етап. Розрахунок орієнтовної  вартості витрачених матеріалів на виготовлення виробу. Контроль якості виробу.  Захист проєкту.
Розрахувати орієнтовну вартість виробу. Представити проєкт до захисту.
Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com

2 семестр

       УРОК № 17

 Друге лютого
 Класна робота

Тема уроку: Технологія приготування їжі

 1. Переглянути презентацію за посиланням Види бутербродів
 2. Законспектувати.
 3. Зразок технологічної карти:


4. Правила БЖ при кулінарних роботах:
  • - при роботі з ножем тримати ніж лезом від себе;
  • - при нарізанні пальці тримати на відстані від леза ножа;
  • - передавати ніж один одному тільки ручкою від себе;
  • - консервні банки відкривати спеціальним ключем;
  • - дотримуватися обережності при роботі з ручними тертками;
  • - нарізку харчових продуктів виконувати на обробній дошці.
Домашнє завдання: виконати технологічну карту приготування закритого бутерброду.

        УРОК  18

 Дев'яте лютого
 Класна робота

Тема уроку: Виготовлення валентинки

Незабаром свято всіх закоханих - День Святого Валентина. І ми трохи відволічемося від приготування їжі та порадуємо своїх близьких символом цього свята - валентинками.

Ви можете їх зробити у будь-якій техніці, з використанням матеріалів, які є в наявності. Єдине, є дві умови: це повинен бути виріб на рівні 7 класу, та зроблений він має бути з любов'ю!

Зразки та майстер-класи за посиланнями:

ВАЛЕНТИНКИ

З фоамірану

З фетру

Листівка ізонитка

Шістнадцяте лютого
 Класна робота

Тема уроку: Культура споживання їжі. Правила поведінки за столом. Правила складання серветок.

1. Опрацювати презентацію за посиланням Культура споживання їжі
2. Законспектувати: основні поняття, види посуду, порядок сервірування та подачі страв.
3. Переглянути майстер-класи зі складання серветок.
 

Домашнє завдання: вивчити конспект, скласти серветки трьома способами на вибір (можна обрати свої), сервірувати стіл до сніданку. Фото робіт надіслати у CLASSROOM за кодом 4srduax або Тиснути тут  або на пошту  viktoriyachoni@gmail.com

Двадцять третє лютого
 Класна робота

Тема уроку: Види гарячих напоїв

1. Опрацювати презентацію за посиланням Гарячі напої
2. Законспектувати: види напоїв, вимоги до якості приготування.

Тема уроку: Страви з яєць

1. Опрацювати презентацію за посиланням Страви з яєць
2. Законспектувати: види яєць, основні страви, час приготування, терміни зберігання

Домашнє завдання: вивчити конспект, приготувати гарячий напій та страву з яєць (на вибір)

Друге березня
Класна робота

Тема уроку: Подарунок до 8 Березня

Любі дівчатка, ми трохи відволічемося та зробимо подарунок для мам, бабусь, сестричок та й для себе також. 
Ви можете обрати будь-яку техніку виконання, виходячи з ваших можливостей, наявного матеріалу та вподобань. 
Я пропоную створити віночки (можна виконати його у формі вісімочки) або букетики з кольорового паперу. 
Також можна зробити підставку під гаряче або грілку для чашки. 
Або пригостити рідних смаколиками, приготованими власноруч.
Усі відеоуроки та посилання на майстер-класи дивіться нижче.
Впевнена, що у цей непростий час страви чи вироби, виконані з любов'ю, почастують або прикрасять ваш дім та створять святковий настрій!!!
УСІ РОБОТИ ВИКОНУВАТИ З ДОТРИМАННЯМ ПРАВИЛ БЖ!!!!!
Смачні тістечка:


Для тих, хто худне, такі з випіканням:
Або такі, без випікання:

І вироби з паперу:






Домашнє завдання: виконати подарунок, фото надіслати у CLASSROOM за кодом wxuw3fo або Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com

Уроки 22, 23

Дев'яте, шістнадцяте березня
Класна робота

Тема уроку: Проєкт "Вироби у стилі Тільда"

Настала довгоочікувана весна. 
Починають повертатися пташки з вирію. А щоб нам веселіше було їх чекати, ми зробимо декілька своїх, які залишаться з нами назавжди.
Обряд зустрічі птахів влаштували 22 березня на свято Сорока святих. Напередодні випікали 40 фігурок у вигляді птахів їх називали "жайворонками” чи "голубами”. 
Рано-вранці діти брали частину цього печива і підвішували його на фруктових деревах, х
ай жайворонок летить та співає – про «теплий дощ на врожай», про «сонце », про весну, тепло і радість. Решту тримали при собі  цілісінький день: хто садив пташку собі на голову, хто піднімав у долоньці поближче до сонця, та приказували:
"Пташок викликаю

З теплого краю

Летіть соловейки

На нашу земельку

Спішіть ластівоньки

Пасти корівоньки"

Чому така увага саме до цього птаха? Тому, що він прилітає одним з перших і є справжнім благовісником весни. Спів жайворонка в полі особливо незвичайний і дивний, тому в українських веснянках звертаються до цього птаха.

У порівнянні з іншими слов’янськими народами, в українців дещо менше магічних закликань весни, проте більше збереглося звичаїв та примовок, пов’язаних уже з прильотом птахів. Так, стежачи за польотом жайворонків, селяни ворожили на врожай: якщо птахи летять високо над землею, то це вони «до Бога летять молитися», — буде врожай на збіжжя. Якщо ж низько — то це вони «загубили ціп по дорозі», — отже, нічого буде молотити.

Побачивши першу зграю диких гусей, діти кидали вгору солому, примовляючи: «Гуси, гуси, нате вам на гніздечко, а нам на здоров’ячко!», або «Гуси, гуси, вам на гніздо, а нам на тепло!». Подібні заклички вигукувалися до ластівки («Як побачиш ластівку, візьми жменю землі, кинь за нею і скажи: «На тобі, ластівко, на гніздо, щоб швидше весна приходила!»). «Ластівко, ластівко, на тобі веснянки, дай мені білянки!» — гукали діти, що мали личка в ластовинні, і бігли вмиватися весняною водою.

Також виготовляли пташок-мотанок які мали назву " 
Великодній жайворонок" іх розвішували на деревах, прикрашали ними оселю, кошик на Великдень, дарували  друзям, рідним.

 Щоб зробити таку пташку не треба ні багато часу, ні особливих матеріалів. Клаптики кольорової тканини (три квадратики різних розмірів) завжди знайдуться у домі, а ще червона нитка ( як відомо. червоний колір – оберіг, тож ваша пташина ще й охоронятиме вас від зла), трішки синтепону чи обрізків тканини (як наповнювач для голівки), гарний настрій, добрі думки. Оце і все!
Можна зробити таку пташку-оберіг. Але ми будемо робити більш складні вироби.
Перегляньте моделі-аналоги (зразки, варіанти) виробів за посиланням Текстильні пташки
Оберіть той варіант, який сподобався найбільше.

Але спочатку треба повторити шви "уперед голкою" та "назад голкою" (строчка). Вони знадобляться нам для виготовлення пташки.



А для тих, хто забув, як зав'я зати вузлик на нитці (ну всяке буває😉) - невелике нагадування:
Майстер-клас:




Домашнє завдання: зробіть пташку, фото виробу надішліть у класрум.

Уроки 24-26

Двадцять третє, тридцяте березня, шосте квітня
Класна робота

Тема уроку: Проєкт "Равлик-тільда"


1. Повторити етапи проєктування 
- організаційно-підготовчий;
- конструкторський; 
- технологічний;
- заключний

Організаційно-підготовчий етап

2. Повторити правила БЖ (дивись урок № 1)

3. Переглянути інші подібні вироби в техніці: 








4. Переглянути майстер-клас за посиланням Як зшити равлика-тільду

Конструкторський етап





Технологічний етап











5. Оздобити равлика. 
Ідеї для оздоблення:





Заключний етап
Захист проєкту
Приклад аналізу роботи:


Домашнє завдання: фото етапів виготовлення виробу надсилати в класрум

Урок 27

Тринадцяте  квітня
Класна робота

Тема уроку: Великодній виріб

Незабаром Великдень, і хочеться порадувати своїх близьких і себе святковим декором.
Оберіть іх запропонованих майстер-класів або щось своє. Фото робіт надішліть у класрум або на пошту














Найбільше у світі великоднє дерево



Урок 28-29

Двадцяте, двадцять сьоме  квітня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Восьминіг. Вироби з підручного матеріалу"

Переглянути майстер-клас

Домашнє завдання: виготовити іграшку, дотримуючись правил БЖ

Урок 30

Четверте травня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Браслетик "петельним вузлом"

Переглянути майстер-клас


Домашнє завдання: виготовити браслет, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями

Одинадцяте травня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Лялька-пупс із шкарпеток"

Переглянути майстер-клас




Домашнє завдання: виготовити ляльку, дотримуючись правил БЖ при роботі з ножицями

Вісімнадцяте травня
Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Малярні роботи"

1. Переглянути навчальне відео

2. Опрацювати презентацію за посиланням МАЛЯРНІ РОБОТИ
3. Домашня робота: знати конспект

Двадцять п'яте травня

Класна робота

Тема уроку: Міні-проєкт "Маркування споживчих товарів"

1. Переглянути навчальне відео


2. Опрацювати презентацію за посиланням МАРКУВАННЯ
3. Домашня робота: знати конспект






Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.