Усі виконані роботи надсилати у CLASSROOM за кодом 6kbzr3d або за посиланням Тиснути тут або на пошту viktoriyachoni@gmail.com
Добрий день, дорогі мої учні! Я вітаю всіх з початком нового навчального року. Бажаю витримки та успіхів! У нас усе вийде!
Щасти вам!
Список зарубіжної літератури на літо 8 клас
• Біблія. Старий заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий заповіт (Євангеліє);
• Міфи троянського циклу;
• Гомер «Іліада»;
• Есхіл «Прометей закутий»;
• Публій Вергілій Марон «Енеїда»;
• Публій Овідій Назон «Метаморфози»;
• «Пісня про Роланда»;
• В. Шекспір «Ромео і Джульєтта»;
• М. Сервантес «Дон Кіхот» (1 частина);
• Мольєр «Міщанин-шляхтич»;
• А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»;
• Р. Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»;
• Б. Космовська «Буба», «Буба: мертвий сезон»
Овідій
- Сумні елегії Скорочено
- Додаткове читання:
- Метаморфози
Мольєр
- Міщанин-шляхтич Скорочено | Аналіз
- Додаткове читання:
- Тартюф
Дистанційне навчання
Тема: Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів.
Значення художнього прийому чаклунства у творі Д.В. Джонс «Мандрівний замок Хаула»
Тема Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей у творі А. Азімова «Фах»
Мешканці 1500 світів, що купують інтелектуальний продукт у землян |
Мешканці Землі, що забезпечують її життєдіяльність та роботу системи (Тревіліан) |
«Другий ешелон» творців (Хейлі Омейні, Зекері Антонеллі, Ладислав Інженеску) |
«Перший ешелон» - схильні до творчості (Джордж Плейтен) |
Тема Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі.
Визначальні риси | Факти з тексту, що підтверджують їх | |||
1. Допитливість | Прагне швидше навчитися читати, хвилюється, багато читає | |||
2. Самостійність | Розуміє, що знання «збирають по краплині» | |||
3. Цілеспрямованість | Чітко поставив мету – стати програмістом | |||
4. Сила волі, наполегливість | Намагається довести своє право на самовизначення лікарю Антонеллі, Омейні, Тревіліану, новіанину, Інженерку, не відступає перед перешкодами | |||
5. Здатність до емоційного сприйняття дійсності | Змінюється душевний стан героя – гнів, відчай, розпач, лють, занепокоєність, сором, збудженість | |||
6. Здатність до подальшого розвитку | Впевнений, що зможе сам поповнювати знання з книжок, думаючи | |||
Тема Контрольна робота № 5 з теми «Літературний детектив. Світова новела». Тестові завдання.
Виконати тести за посиланням
Тема Рюноске Акутаґава (1892–1927) - майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
5. Виконати вправу "Печворк": відновити послідовність подій твору, пронумерувавши клаптики-фрагменти (письмово у зошиті)
Тема Герберт Джордж Уеллс (1866–1946) - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.Байдужість. 2.Здивування. 3. Задоволення. 4. Тривога. 5. Підозра й побоювання. 6. Обурення. 7. Нерозуміння. | 1. Цікавість. 2. Подив. 3. Захоплення. 4. Схвильованість. 5. Радість. |
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.«Але мені й на думку не спало завернути туди …». 2.« … у крамниці я цього не чекав». 3. « - Непогано! – кинув я, сміючись». 4. «Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, зауважив, що Джип ухопився за його палець …». 5. «Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру і побоювання». 6. «Я обурено викинув її (кульку) на бруківку». 7. «Але нічого чарівного в них (солдатиках) я так і не помітив …». | 1. «Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті,що лежа-ли на прилавку, і зрештою запит-ливо підвів очі на продавці …». 2. «…Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішив одразу до прилавка, як бувало …». 3. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимов-но схвильований». 4. «- Тату, а мені ця крамниця подобається!». 5. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …». |
Тема РМ (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом новели О. Генрі «Останній листок»
1. Ознайомитися з інформаційними картками,
2. Переглянути відеоурок "Правила написання есе"
Однохвилинне есе
У цьому завданні учні мають записати свої найбільші відкриття або найважливіші питання вивченої новели за 1 хвилину.
Ось приклад запитань, які доцільно використовувати для однохвилинного есе (їх можна класифікувати за видом навчального досвіду, який отримав учень):
• Не підглядаючи у свої нотатки, напишіть, що найбільше ви запам’ятали читаючи новелу?
• Які питання залишилися для вас без відповіді?
• На вашу думку, яка ідея твору?
• Чи погоджуєтесь ви із цим твердженням, що Берман створив таки свій шедевр? Чому?
• Що з спільного в новелах О.Генрі «Дари волхвів» та «Останній листок»?
Домашнє завдання: дописати есе
Тема ПЧ № 4 Курт Воннегут «Брехня»
Тема О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.
Тема О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі.
Тема Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості
Тема РМ (у) Створення віртуальної екскурсії (презентації, відеофільм та ін.) до музею літературного героя (Шерлок Холмс, Лондон, Великобританія).
Тема Сутність «дедуктивного методу» Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелекту і моральних якостей.
Тема Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
Тема Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По
Е.А. По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі.
Непевність
Перекладач: Л.Первомайський
Джерело: Міцкевич Адам. Вибране: Поетичні твори.— К.: "Веселка", 1984
Вдалині від тебе не тужу, не плачу,
Розуму не трачу, як тебе побачу,
А проте, як часом довго не стріваю,-
Все чогось сумую, все когось шукаю.
I в журбі до серця підплива питання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Ти з очей зникаєш, і вже я не в силі
Одновити в думці риси твої милі,
Хоч мені й говорить прагнення щоденне,
Що ти завжди близько, завжди біля мене.
Та мене хвилює давнє запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Сумував я тяжко, та своєї скрути
Не давав ніколи я тобі відчути;
Без мети блукав я і втрачав дорогу,
А прибившись часом до твого порогу,
Входив я, сховавши в серці запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Задля тебе навіть смерть була б легкою,
В пекло я подався б для твого спокою,
Хоч не маю зваги серцю наказати —
I твоїм здоров'ям, і спокоєм стати.
Сушить мені мозок те лихе питання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Як руки твоєї дотик відчуваю,
Наче в любий спокій весь я поринаю.
Я б заснув навіки в тую мить, здається,
Коли б не будило серце, в котрім б'ється,
Невідступно б'ється грізне запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Коли я цю пісню віршував без тями,
Віщий дух моїми не владав устами,
Сам не знаю звідки, стежками якими
Узялися мислі і набігли рими,
Як я в кінці вірша вкарбував питання:
Що мене натхнуло — дружба чи кохання?
1825
Тема: Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми
Тема: ПЧ№ 1 Е.Е. Шмітт (народ. 1960) «Діти Ноя». Доля дітей у період Другої світової війни. Духовний подвиг священика Понса, його турбота про дітей. Тема культури у творі. Біблійні мотиви
Тема: Образи дітей (німецький хлопчик Бруно, єврейський хлопчик Шмуль), їхня дружба і взаємодопомога.
Ідея рівності представників різних рас, націй, національностей і народів у творі.Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.
Тема: А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». І. Вайсґлас («Круки»). Зображення трагедії Другої світової війни з різних боків Європи.
1. Перегляньте відео "Хроніки Бухенвальда":
А тут — навіки мовкли голоси...
Мене проймає невимовний гнів,
Бо й край мій зветься: Букові ліси.
Давно було це: килим з ніжних трав
Ліс буковий, так пам'ятний мені.
Хлопчиськом на поляні я лежав,
Пливли біляві хмари в вишині.
О лютий час, що сон дитячий стер
І кожен спомин взяв у колію!..
Коли я чую слово це тепер —
Не можу юність згадувать свою.
Бо в спомини мої вповза кошмар,
Який виймає серце із грудей:
А чи оте біляве пасмо хмар
Було не димом спалених людей?
(Переклад Петра Рихла)
Круки
Іммануель Вайсглас
Та хоч би впевнитись в останню мить,
Що то не небо шле нам чорних круків,
Як тільки знову густо засніжить.
О, скільки круків в’ється понад нами!
Як моторошно, коли чорний птах
Кружляє над душею, над думками,
Вселяючи якийсь незнаний жах.
А хто із нас відстане по дорозі, —
Того уже вважають неживим,
Він тихо ляже, щоб спочити в Бозі,
Вдивляючись у зграї чорний дим.
І креслячи, немовби у тумані,
Холодний простір змахом кволих рук.
Ще трохи, і ми будем бездиханні,
І смерть прокряче нам, як чорний крук.
(Переклад Петра Рихла)
Домашнє завдання: прочитати ст. 87-89, на основі прочитаних поезій написати міні-твір (5-7 речень) "Ми хочемо жити без війни"; читати роман "Хлопчик у смугастій піжамі" (скорочено)
Тема: РМ (у) Створення репортажу з «місця подій» (сцена штурму замку Фрон де Бефа). Лицарський турнір
1. Згадати зміст твору "Айвенго", виконавши інтерактивну вправу "Роман В. Скотта "Айвенго".
Тема: Зіткнення справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі
1. Як керував країною принц Джон за відсутності свого брата? 2. Що ви можете сказати про двір принца Джона? 3. Як він ставився до норманів? А до саксів? 4. Проаналізуйте поведінку персонажа під час лицарського турніру. 5. З якою метою принц Джон улаштував турнір? 6. Чи можна його поведінку назвати шляхетною? Чому? 7. Як ви ставитеся до його змови з Вальдемаром Фітцурзом?
2. Бріан де Буагільбер
1. З якою метою Бріан де Буагільбер вступив до ордену лицарів храму тамплієрів? 2. Що означає той факт, що він змінив свій щит? 3. Чому лицар зрадив короля Річарда? 4. Як героя характеризує змова з Фрон де Бефом та Ательстаном під час турніру? 5. Чому ми можемо говорити, що ставлення храмовника до Ребекки ганьбить честь лицаря? 6. Чим намагався виправдати свою натуру Буагільбер? Чи є пом’якшувальною обставиною життєві розчарування?
1. Чим сподобалася Ровена Морісу де Брасі? 2. Що він зробив, щоб завоювати серце дівчини? 3. Чому норман став шантажувати Ровену? 4. Як це його характеризує?
4. Фрон де Беф
1. Охарактеризуйте поведінку героя під час лицарського турніру. 2. Як відображає сутність Фрон де Бефа його щит з чорною бичачою головою та написом «Начувайся, ось я». 3. Яку роль зіграв цей лицар у житті сімї Ульріки? 4. Чому Фрон де Беф узяв участь у нападі на Седрика та його супутників? 5. Яким показано його замок? 6. Як опис підземелля характеризує Фрон де Бефа? 7. У чому контраст між згадками про християнські святині та вчинками героя?
Тема: Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі
Життя і творчість письменника. Історія і художній вимисел
Тема Історичний колорит твору і засоби його створення. Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіставлення літературного твору із його втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)
Уроки 9-10
Четверте жовтня (7-Б)
П'яте жовтня (7-А)
Тема Символічні образи, елементи фольклору в баладі А. Міцкевича «Світязь».
Українські образи й мотиви в баладі А. Міцкевича «Світязь
1. Перевіряємо знання тексту: ГРА
Тема Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство)
Експозиція, зачин — оспівування вересового напою, характеру й звичаїв піктів. Зав’язка — захват території піктів загарбниками, знищення маленького народу. Розвиток дії — король прагне дізнатися про смерть вересового напою, захват у полон батька й сина, їхній допит. Кульмінація — за проханням батька сина кидають у море. Розв’язка — батько назавжди залишає із собою секрет вересового напою, але кидає виклик ворогам, готовий померти, але не підкоритися, не зрадити свій народ.
батько і син | шотландський король |
Уособлення всього народу піктів. Життєрадісність – «раділи долі своїй». Сміливість – «мовчки дивились на нього». Вірність – «таємницю, що клявся повік берегти». Стійкість – «мене не злякає тортура, смерть мені не страшна» | Жорстокий - «гнав їх неначе ланей». Безжальний - «мчав по тілах спогорда, сіяв смерть і жах» Прагне абсолютної влади - «Жахались його вороги». |
Щасливе життя піктів (строфа І) | нещастя, що їм приніс шотландський король (строфа ІІ). |
Краса гір, уквітчаних вересом | могили піктів як символ трагедії народу (строфа ІІІ) |
Літнє буяння природи | похмурий настрій короля (строфа ІІІ) |
Жахливий клекіт пучин, який несе смерть | Жахливий клекіт пучин, який несе смерть |
Необмежена влада шотланського короля | безправне становище маленького народу (увесь твір) |
маленький зріст піктів — | велич їхнього духу |
Сила духу останніх піктів | Сила духу останніх піктів |
Уроки 7-8
Двадцять сьоме вересня (7-Б)
Двадцять восьме вересня (7-А)
Тема Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність
Тема Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича.
1. Переглянути експрес-урок
3. Опрацюйте опорні картки (Авторка О. Залізницька)
Домашнє завдання: прочитати статтю підручника (ст. 40-41), виразно читати баладу "Світязь", скласти план балади.
Уроки 5-6
Двадцяте вересня (7-Б)
Двадцять перше вересня (7-А)
Уроки 3-4
Тринадцяте вересня (7-Б)
Чотирнадцяте вересня (7-А)
Тема Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади. Фольклорні балади. Фольклорна балада «Король Лір і його дочки»".
1. Робота з інформаційними картками.
Тема уроку: Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору в баладі А. Міцкевича «Світязь».
Тема уроку: Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий трунок». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Символіка балади.
Експозиція, зачин — оспівування вересового напою, характеру й звичаїв піктів.
Зав’язка — захват території піктів загарбниками, знищення маленького народу.
Розвиток дії — король прагне дізнатися про смерть вересового напою, захват у полон батька й сина, їхній допит.
Кульмінація — за проханням батька сина кидають у море. Розв’язка — батько назавжди залишає із собою секрет вересового напою, але кидає виклик ворогам, готовий померти, але не підкоритися, не зрадити свій народ.
Цитатна порівняльна характеристика:
батько і син | шотландський король |
Уособлення всього народу піктів. Життєрадісність – «раділи долі своїй». Сміливість – «мовчки дивились на нього». Вірність – «таємницю, що клявся повік берегти». Стійкість – «мене не злякає тортура, смерть мені не страшна» | Жорстокий - «гнав їх неначе ланей». Безжальний - «мчав по тілах спогорда, сіяв смерть і жах» Прагне абсолютної влади - «Жахались його вороги». |
Круки
Іммануель Вайсглас
Та хоч би впевнитись в останню мить,
Що то не небо шле нам чорних круків,
Як тільки знову густо засніжить.
О, скільки круків в’ється понад нами!
Як моторошно, коли чорний птах
Кружляє над душею, над думками,
Вселяючи якийсь незнаний жах.
А хто із нас відстане по дорозі, —
Того уже вважають неживим,
Він тихо ляже, щоб спочити в Бозі,
Вдивляючись у зграї чорний дим.
І креслячи, немовби у тумані,
Холодний простір змахом кволих рук.
Ще трохи, і ми будем бездиханні,
І смерть прокряче нам, як чорний крук.
(Переклад Петра Рихла)
- Яким побачив хлопчика Бруно?
-Що розповів хлопчик Бруно після знайомства?
-Що дивного помічає Бруно
під час знайомства?
- Що розповів Шмуль про
свою родину, про своє життя до того, як він опинився за огорожею?
2.Словникова робота
Гетто в
період Другої світової війни — це житлові зони на контрольованих нацистами і їх
союзниками територіях, куди насильно переміщували євреїв з метою ізоляції їх
від неєврейського населення. Ця ізоляція була частиною політики так званого
«остаточного розв'язання єврейського питання», в рамках якої було знищено
близько 6 мільйонів євреїв.
Жовта зірка або
Лата (також «жовтий
знак» або «знак ганьби») — особливий відмітний знак, який за наказом нацистів
повинні були носити євреї на підконтрольній владі Німеччини території в період
Голокосту. Лати служили для того, щоб відрізняти євреїв в громадських місцях
-Як пояснив Шмуль, чому за огорожею всі носять смугастий одяг?
-Що робить Бруно для свого
нового друга?
Батько Бруно пропонує
родині повернутися до Берліну. І цю новину Бруно повинен сказати Шмулю. Але
Шмуль, мабуть, і не осягнув того, що каже йому Бруно, бо був надто засмучений.
- Що трапилося з
хлопчиком?
-Яка блискуча ідея прийшла в голову Бруно? -Чи тільки погратися хоче Бруно?
Отже, наступного ранку сталася справжня пригода: Бруно
перевдягнувся, а свій одяг поклав під огорожею. Тепер він нічим не відрізнявся
від тих, хто жив в таборі.
- Розкажіть
від імені Бруно, як він опинився за огорожею, що побачив, що відчув?
-Що здається дивним Бруно?
-Як ви гадаєте, чому
хлопець був здивований тим, що він побачив в таборі?
Узагальнення: Від початку історії і до кінця Бруно не розуміє, що відбувається щось страшне. Тому він і думає, що люди з протилежної сторони огорожі живуть в своїх хижках сім’ями щасливо, діти грають футбол чи якісь інші ігри. Він не може зрозуміти, чому одні люди з цієї сторони огорожі, а інші ‒ з іншої, і що з того, що вони євреї. Він пригадує свій прекрасний будинок, в якому він жив, одяг, у який звик одягатися… і не знає про те, що десь може бути по-іншому. Все інше, не таке, як у нього, дивує хлопчика. І в тому немає його вини, адже його просто привчили до такого. Він – це він, його не треба порівнювати ні з ким. Так автор доносить, мабуть, найголовнішу думку твору ‒ несвідомість більшості німецького населення щодо антилюдяності гітлерівського режиму. Їм просто насаджували думку про винятковість їхньої країни, їхньої національності, них самих. А діти ще малі, вони не вміють аналізувати. Вони сприймали те, що бачили, що їм давали, і не вважали це чимось неправильним. Хоча… певні відчуття на якомусь інстинктивному рівні все-таки були.
-Чи вдалося дітям знайти
батька Шмуля?
-Чому Бруно не зміг
повернутися додому?
-Які слова наостанок
говорять хлопці один одному?
-Чи здогадалися хлопчики,
яка доля їх чекає?
-Що сталося з родиною
Бруно?
-Чи залишився батько Бруно комендантом табору?
Характеристика хлопчиків (записати у зошит)
Прагнучи допомогти Шмулеві знайти батька і надівши «смугасту піжаму», принесену товаришем, Бруно перелізає через огорожу табору й зникає в страшному горнилі печі, яка стає символом знищення цілого народу. Піч як архетип зла у німецьких казках перетворюється в повісті Дж. Бойна на втілення реального вселенського зла – Голокосту.
· віршований, ліро-епічний твір;
· зосередження уваги на моральних проблемах;
· напружений сюжет;
· легендність та фантастичність;
· драматична, часто несподівана розв'язка;
· присутність оповідача;
· використання діалогів і повторів;
· невеликий обсяг.
Урок №27
2 семестр
Непевність
Перекладач: Л.Первомайський
Джерело: Міцкевич Адам. Вибране: Поетичні твори.— К.: "Веселка", 1984
Вдалині від тебе не тужу, не плачу,
Розуму не трачу, як тебе побачу,
А проте, як часом довго не стріваю,-
Все чогось сумую, все когось шукаю.
I в журбі до серця підплива питання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Ти з очей зникаєш, і вже я не в силі
Одновити в думці риси твої милі,
Хоч мені й говорить прагнення щоденне,
Що ти завжди близько, завжди біля мене.
Та мене хвилює давнє запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Сумував я тяжко, та своєї скрути
Не давав ніколи я тобі відчути;
Без мети блукав я і втрачав дорогу,
А прибившись часом до твого порогу,
Входив я, сховавши в серці запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Задля тебе навіть смерть була б легкою,
В пекло я подався б для твого спокою,
Хоч не маю зваги серцю наказати —
I твоїм здоров'ям, і спокоєм стати.
Сушить мені мозок те лихе питання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Як руки твоєї дотик відчуваю,
Наче в любий спокій весь я поринаю.
Я б заснув навіки в тую мить, здається,
Коли б не будило серце, в котрім б'ється,
Невідступно б'ється грізне запитання:
Чи це тільки дружба, а чи це кохання?
Коли я цю пісню віршував без тями,
Віщий дух моїми не владав устами,
Сам не знаю звідки, стежками якими
Узялися мислі і набігли рими,
Як я в кінці вірша вкарбував питання:
Що мене натхнуло — дружба чи кохання?
1825
Сенкан– це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово »сенкан» походить від французького слова «п’ять» і означає вірш у п’ять рядків.
Перший рядок – тема (іменник).
2.
Другий – опис теми (два прикметники).
3.
Третій – називає дію, пов’язану з темою,
складається з трьох дієслів.
4.
Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів,
висловлює ставлення до теми, почуття.
5.
Останній рядок – одне слово – синонім до
слова(теми), ніби висновок вірша.
Тема уроку: "Ульф Старк «Маленька книжка про любов». Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах".
Тема уроку: ПЧ № 3 Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до усвідомлення власної сутності.
Контрольна робота № 4 з теми «Дружба і кохання». Твір за вивченими
текстами (теми на вибір)
Написати твір на одну із поданих тем:
1. Щастя легко знайти, але важко втримати.
2. Красу бачить той, хто дивиться з любов'ю.
3. Ділити навпіл - ознака дружби.
4. Без вірного - велика туга.
5. Велика любов усе пробачає.
6. Мій улюблений герой твору.
Як
писати твір
1. Ґрунтовно продумайте тему твору.
2. Викладаючи свої думки, пам’ятайте,
що вони не претендують на вичерпне трактування теми.
3. Викладайте лише власні думки.
4. Визначте свої враження з
конкретного питання.
5. Слідкуйте за логікою викладу.
6. Пам’ятайте про художню форму.
7. Висловлюйте суб’єктивну думку.
8. Зверніть увагу на характер (публіцистичний).
9. Формулюючи речення,
використовуйте свіжі метафори, афоризми.
10. Визначте головну ідею твору.
Тема уроку: "Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів. Е.А. По (1809-1849) – засновник жанру детективу у світовій літературі ".
Тема уроку: "Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По".
Тема уроку: Е. А. По «Золотий жук».. Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери та ін.). Образи Вільяма Леграна, Джупітера, оповідача
Тема уроку: Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність його героїв у різних країнах.Особливості сюжету і композиції оповідань про Шерлока Холмса.
Тема уроку: А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка»
Тема уроку: "А.К. Дойл «Спілка рудих». Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні «Спілка рудих»".
Тема уроку Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості
РМ (у) Створення віртуальної
екскурсії до музею літературного героя (Шерлок
Холмс, Лондон, Великобританія)
Тема уроку: Новела як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі (1862-1910) - майстер новели. «Дари волхвів»
Тема уроку: Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі.
Тема уроку О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.
Тема уроку: О. Генрі. Новела «Останній листок» . Специфіка розкриття образу Бермана (непримітна зовнішність, невдаха, найкращий «шедевр» митця). Порівняння образів героїв новел О. Генрі
Тема уроку: РМ (п) Есе про важливість емпатії (співпереживання) за змістом новели О. Генрі «Останній листок»
1. Переглянути відеоурок "Правила написання есе"
Однохвилинне есе
У
цьому завданні учні мають записати свої найбільші відкриття або найважливіші
питання вивченої новели за 1 хвилину.
Ось
приклад запитань, які доцільно використовувати для однохвилинного есе (їх можна
класифікувати за видом навчального досвіду, який отримав учень):
• Не
підглядаючи у свої нотатки, напишіть, що найбільше ви запам’ятали читаючи новелу?
• Які
питання залишилися для вас без відповіді?
• На
вашу думку, яка ідея твору?
• Чи
погоджуєтесь ви із цим твердженням, що Берман створив таки свій шедевр? Чому?
• Що
з спільного в новелах О.Генрі «Дари волхвів» та «Останній листок»?
Домашнє завдання: дописати есе
Урок № 53
Сімнадцяте квітня
Класна робота
Тема уроку: Герберт Джордж Уеллс (1866–1946) - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу.
1. Переглянути відео біографія письменника, стисло виписати головне
2. Переглянути навчальне відео
Тема уроку: «Дива» та їхнє сприйняття персонажами. Роль елементів фантастики.
1. Переглянути опорну схему
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.Байдужість. 2.Здивування. 3. Задоволення. 4. Тривога. 5. Підозра й побоювання. 6. Обурення. 7. Нерозуміння. | 1. Цікавість. 2. Подив. 3. Захоплення. 4. Схвильованість. 5. Радість. |
Зміна почуттів батька | Зміна стану сина |
1.«Але мені й на думку не спало завернути туди …». 2.« … у крамниці я цього не чекав». 3. « - Непогано! – кинув я, сміючись». 4. «Невдовзі я з невиразною тривогою і почуттям, дуже схожим на ревнощі, зауважив, що Джип ухопився за його палець …». 5. «Ця крамниця вже починала викликати в мене підозру і побоювання». 6. «Я обурено викинув її (кульку) на бруківку». 7. «Але нічого чарівного в них (солдатиках) я так і не помітив …». | 1. «Джип уважно роздивився свою кульку, потім дві ті,що лежа-ли на прилавку, і зрештою запит-ливо підвів очі на продавці …». 2. «…Це була чарівна крамниця, і тому Джип не поспішив одразу до прилавка, як бувало …». 3. «Хлопчик говорив дуже мало, але очі його були промовисті. Багатозначними були і його руки, що тримали біля грудей покупки. Джип стояв невимов-но схвильований». 4. «- Тату, а мені ця крамниця подобається!». 5. «Він не був наляканий, не був розгублений; його просто страшенно тішило те, як минув день …». |
Тема уроку: Рюноске Акутаґава (1892–1927) - майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка»
1. Переглянути відео біографії
2. Опрацювати відеоурок
3. Домашнє завдання: Прочитати за підручником стор. 220-223, вміти переказувати
Тема уроку: Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).
1. Опрацювати інформаційні картки
Тема уроку: Контрольна робота з теми "Літературний детектив. Світова новела"
Виконати тест за посиланням ТЕСТ
Домашнє завдання: читати Айзек Азімов "Фах" (скорочено) за посиланням ЧИТАТИ
Тема уроку: Айзек Азімов (1920-1992).Короткі відомості про письменника. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства
1. Опрацювати біографію А. Азімова
Тема уроку: Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі
Визначальні риси | Факти з тексту, що підтверджують їх | |||
1. Допитливість | Прагне швидше навчитися читати, хвилюється, багато читає | |||
2. Самостійність | Розуміє, що знання «збирають по краплині» | |||
3. Цілеспрямованість | Чітко поставив мету – стати програмістом | |||
4. Сила волі, наполегливість | Намагається довести своє право на самовизначення лікарю Антонеллі, Омейні, Тревіліану, новіанину, Інженерку, не відступає перед перешкодами | |||
5. Здатність до емоційного сприйняття дійсності | Змінюється душевний стан героя – гнів, відчай, розпач, лють, занепокоєність, сором, збудженість | |||
6. Здатність до подальшого розвитку | Впевнений, що зможе сам поповнювати знання з книжок, думаючи | |||
Теми | Проблеми |
Система освіти | Основна мета освіти: освіта для людини чи людина для освіти? надавати суму знань чи формувати особистість? |
Вибір професії | Фах – це покликання чи набір знань та навичок? Право на власний вибір життєвого шляху |
Розвиток науки й техніки | Людина і наука, людина і техніка – їхній взаємозв’язок |
Людина і цивілізація | Що дає людині цивілізація? |
Доля людини і доля суспільства | Призначення і сутність людини; проблема духовної реалізації людини, її призначення у світі; проблема гуманізму у взаєминах людини й суспільства |
День Читання (8 р., вересень) – на мозок дітей накладають стрічки для читання |
День Освіти (18 р., листопад) – на мозок за допомогою стрічок накладають суму знань, необхідних для виконання певної кваліфікаційної роботи – від дипломованого чорнороба до дипломованого програміста |
День Олімпіади (травень) – за результатами іспитів земляни отримують роботу на планетах різного класу |
Мешканці 1500 світів, що купують інтелектуальний продукт у землян |
Мешканці Землі, що забезпечують її життєдіяльність та роботу системи (Тревіліан) |
«Другий ешелон» творців (Хейлі Омейні, Зекері Антонеллі, Ладислав Інженеску) |
«Перший ешелон» - схильні до творчості (Джордж Плейтен) |
Сучасна освіта | Майбутня освіта |
Переваги | |
1. Людина сама вибирає фах 2. Можна здобути кілька професій 3. Є можливість вдосконалюватися 4. Можна творчо виявляти оригінальність свого мислення | 1.Швидке набуття знань 2.10 років дітей ніхто не турбує. Вони живуть з батьками 3.Висококваліфіковані спеціалісти однієї галузі 4.Держава дбає про освіту 5.Забезпечення роботою 6.Високий рівень НТП; заселення тисячі планет 7.Одна мова для всіх |
Hедоліки | |
1. Довгий час здобуття освіти 2. Знання поступово стираються з пам`яті | 1. Не має змоги самовизначитися 2. Не має пізнавального інтересу 3. Боротьба за право влаштуватися у житті 4. Програмування людини 5. Прагматичні інтереси, духовність – другорядна 6. Людина - підневільна, вона повністю підкорена державі |
3. Опрацювати відеоурок (записати у зошит порівняльну характеристику Софі молодої та старої)
Список зарубіжної літератури на літо 8 клас
• Біблія. Старий
заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий заповіт
(Євангеліє);
• Міфи троянського
циклу;
• Гомер «Іліада»;
• Есхіл «Прометей
закутий»;
• Публій Вергілій
Марон «Енеїда»;
• Публій Овідій
Назон «Метаморфози»;
• «Пісня про
Роланда»;
• В. Шекспір «Ромео
і Джульєтта»;
• М. Сервантес «Дон
Кіхот» (1 частина);
• Мольєр
«Міщанин-шляхтич»;
• А. де
Сент-Екзюпері «Маленький принц»;
• Р. Бах «Чайка
Джонатан Лівінгстон»;
• Б. Космовська
«Буба», «Буба: мертвий сезон»
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.